علی: لطفاً در صورت امکان به سوالات بنده پاسخی بدهید؟
۱.
مرخصی در تمامی مشاغل سخت و زیان آور به صورت ۵ هفته در سال می
باشد یا اینکه بعضی از مشاغل فرق دارند ؟
۲.
اگر بعد از مرحله تقاضای بازنشستگی و صدور فیش بابت
پرداخت ۸ درصد مشاغل سخت و زیان آور ، کارفرما طی مدتی بعد نسبت به پرداخت آن
اقدام نماید ، خللی در وضعیت و روند بازنشستگی بر اساس سخت و زیان آور حاصل می شود
؟
۳.
کارگاه های دارای طبقه بندی مشاغل ، بایستی هر ۴ سال به ۴
سال نسبت به تغییر و افزایش ضرایب حقوقی پرسنل خود در شرکت اقدام نمایند . آیا در
راستای عدم انجام آن می توان به مراجع قانونی متوسل شده و تقاضای بررسی و دریافت
آن را داشت ؟
۴.
اگر بعد از بازنشستگی این ضرایب در محل کار قبلی رخ دهد ، کارگر
می تواند نسبت به دریافت و تغییر حقوقش اقدام نمایند ؟ و اینکه عدم انجام این
تغییر و افزایش در حیطه اختیارات شخص مدیر عامل می باشد ؟ باتشکر؟
پاسخ
به سوالات فوق به شرح زیر است:
۱.
نه فرقی ندارند. ۵ هفته در سال همگی مرخصی
دارند.
۲.
تا وقتی کامل پرداخت نکنند شما نمی توانید
بازنشسته شوید و اصلا فرآیند بازنشستگی شما شروع نمی شود.
۳.
بله ! می توانید به اداره کار شکایت کنید
. قسمت طبقه بند شماغل کارکنان. البته متاسفانه در این زمینه ضمانت های اجرای لازم
دیده نشده است.
۴.
بله می تواند اقدام نماید. تغییر و افزایش
ضرایب براساس اصول طبقه بندی مشاغل است که یکی از آنها امتیازات شخص مدیرعامل است.