لطفاً در صورت امکان به سوالات بنده پاسخی بدهید :
۱.
مرخصی در تمامی مشاغل
سخت و زیان آور به صورت ۵ هفته در سال می باشد یا اینکه بعضی از مشاغل فرق دارند ؟
۲.
اگر بعد از مرحله تقاضای
بازنشستگی و صدور فیش بابت پرداخت ۸ درصد مشاغل سخت و زیان آور ، کارفرما طی مدتی بعد
نسبت به پرداخت آن اقدام نماید ، خللی در وضعیت و روند بازنشستگی بر اساس سخت و زیان
آور حاصل می شود ؟
۳.
کارگاه های دارای طبقه
بندی مشاغل ، بایستی هر ۴ سال به ۴ سال نسبت به تغییر و افزایش ضرایب حقوقی پرسنل خود
در شرکت اقدام نمایند . آیا در راستای عدم انجام آن می توان به مراجع قانونی متوسل
شده و تقاضای بررسی و دریافت آن را داشت ؟
۴.
اگر بعد از بازنشستگی
این ضرایب در محل کار قبلی رخ دهد ، کارگر می تواند نسبت به دریافت و تغییر حقوقش اقدام
نمایند ؟
و اینکه عدم انجام این تغییر و افزایش در حیطه اختیارات شخص مدیر
عامل می باشد ؟ باتشکر
پاسخ: پاسخ به سوالات زیر به شرح زیر است:
۱.
نه فرقی ندارند. ۵ هفته در سال می باشند.
۲.
تا وقتی پرداخت نشود سابقه سخت و زیان آور شما محاسبه نمی شود.
۳.
بله ! می توان شکایت کرد. البته به راحتی در این زمینه نمی توان رای گرفت.
۴.
می توانید درخواست حکم اصلاحی در محل کار و حکم اصلاحی بازنشستگی به تامین
اجتماعی بدهید.