الهام: من 3.5 سال در دفتر مشغول به کار بودم 11 ماه بیمه نیز رد شده است. هر سال مجبور بودیم در دفتر اسناد برگه تسویه امضا کردیم. آخر بخاطر واریز فیش حقوق و عودت مبلغ اخراج شدیم. الان اداره کار میگه امضا کردین مهم نیست مطالبه ای به شما تعلق نمی گیره درحالیکه واریز حقوق مزایا نصف قانون کار بوده است. الان من اداره کارو نمیتونم راضی کنم که حق با منه صورت حسابم موجوده؟
در پاسخ به سوال شما دوست عزیز بنده واقعا نمیدونم چرا اداره کار گفته که مطالبه به شما تعلق نمیگیرد . ابتدا بگویم اینکه شما در دفتر اسناد رسمی برگه ای را بابت تسویه حقوق امضا کرده اید اهمیت خاصی ندارد. در اداره کار معیار این است که مدارکی توسط کارفرما ارائه شود که حقوق و مزایا و حق بیمه شما را پرداخت کرده باشد. از این بابت تمام ماههایی که بیمه پرداخت نشده است و تمام ماه هایی که حقوق و مزایای آن از حداقلهای قانون کار کمتر بوده است می توانید شکایت کنید. اگر کار کردتان اثبات شود باید مبلغ مربوطه پرداخت شود. بنابراین اگر در هیئت تشخیص رای به نفع شما داده نشد حتماً در هیئت حل اختلاف شکایت کنید و اگر در این هیئت هم به نفع شما رای صادر نشد حتما از طریق دیوان عدالت اداری از اداره کار شکایت کنید این تنها راهی است که دارید .