با سلام و خسته نباشید! بنده یک بیمه پرداز اختیاری هستم و هر سه ماه یکبار جهت تمدید آن به کارگزاری مراجعه می کنم. زمانی که کرونا وارد ایران شد به دلیل رعایت اصول بهداشتی نتوانستم به کارگزاری مراجعه کنم و اطلاعی هم نداشتم از اینکه این کار رو از طریق اینترنت و یا با مراجعه به کافی نت میتوان انجام داد . پس از گذشت چهار ماه که به کارگزاری مراجعه کردم به من گفتند قرارداد شما باطل شده و قرار داد جدید بستند که الان هم در جریان است. حالا این وسط اون چهار ماه من بدلیل کرونا و عدم آگاهی من قطع شده ، خواستم ببینم راهکاری برای این قضیه وجود دارد . ممنون؟
در پاسخ به سوال شما دوست عزیز باید بگویم که متاسفانه راه حل خاصی وجود ندارد. در بیمه های اختیاری و حرف و مشاغل آزاد و کلاً بیمههای خویش فرما در صورت تاخیر در پرداخت حق بیمه قرارداد باطل می شود و قرارداد جدید مجدداً محاسبه می شود. مبلغی هم که پرداخت کرده اید به حساب بستانکار تان در تامین اجتماعی قرار میگیرد. بنابراین آن دوران به عنوان دورانی که حق بیمه تان پرداخت نشده است محاسبه می گردد.