سلام! بنده از سال 92 تا تیر 1400 در کارگاهی مشغول به کار بودم اما تمام حقوق را الحساب پرداخت می کردند و عیدی و سنوات نمی دادند و تسویه حساب هرسال نمی کردند. من تمام کارت های ساعت زنی این 8 سال را دارم اما اداره کار بمن گفتن فقط 3 سال آخر را حساب میکنند هرچند حقوق گرفتی! تکلیف سال های ماقبل چی میشه؟ مثلا مطالبات یا عیدی و سنوات و بقیه چیزا؟
در پاسخ به سوال شما باید بگویم که اداره کار طبق قانون موظف است که اضافه کار و حقوق و مزایا و عیدی و سنوات را برای تمام سال های فوق محاسبه کند به شرطی که مدارک کافی داشته باشید که اثبات کند که در این کارگاه فعالیت کردهاید و حقوق و مزایای آن را مطابق با قانون کار دریافت نکردید. اما معمولاً در زمینه اضافه کار اداره کار بیشتر سخت میگیرد و معمولاً یکسری سال ها را قبول نمی کند. البته این به شرطی است که امکان بازرسی از محیط کار را نداشته باشید و در بازرسی از محیط کار معمولا نمی توان اضافه کار سال های دور را اثبات کرد. شما که کارت حضور و غیاب دارید و البته این کار به صورتی باید تایید شده باشه یعنی مهر و امضای مسئول مربوطه را داشته باشد میتواند به نتیجه برسد. توصیه ما این است که منتظر باشید تا رای اداره کار ساده شود و بعد از اینکه رئیس اداره کار ثابت شد بابت مزایایی که به شما تعلق گرفته است به اداره کار شکایت نمایید.