وکیل خوب برای جمع آوری سابقه بیمه

 1- بیمه قالیبافان من به علت دیر پرداخت کردم بیمه قطع شده است.  راهی وجود دارد دوباره در بیمه قالیبافان عضو شوم یا باید دوباره تمام مراحل اداری رو حل کنم ؟ باید دوباره تمام مراحل اداری را طی کنید چون باید از ابتدا قرارداد بسته شود .


2-من بیمه حرف و مشاغل آزاد هستم . از طریق سایت تامین اجتماعی از الان که ۴ دی ماه است فیش فروردین تا خرداد را گرفتم . یعنی سه ماه اول سال آینده . الان پرداخت کنم آیا مشکلی برای سوابق بنده پیش می آید ؟ بهتر است این کار را نکنید . بگذارید حق بیمه جدید سال نو اعلام شود سپس این کار را انجام دهید !


3- وقت شما به خير ! آدرس تلگرامتون رو از سايت برداشتم . اول از شما تشكر مي كنم كه وقت مي گذاريد و سوالات بندگان خدا را جواب مي دهيد. من سوالي داشتم ! هفت ماه است كه بيكار شده م و امروز براي اولين بار بازرسي آمدند ! آيا دوباره اين كار انجام مي شود ؟ چون من دانشجو هستم و امروز هم خواست خدا خونه بودم . و اينكه بازرس سوالاتي از من در خصوص علت بيكاري و اينكه آيا دنبال كار مي گردم يا نه كرد ؟ بله . ممکن است دوباره بیایند و زمان و تعداد تکرار آن هم مشخص نیست ! بستگی به نظر بازرس دارد ! سوال می پرسد تا مطمئن شود بیکاری تان عامدانه نبوده باشد و مسائلی از این قبیل ! 


4- بیمه من بیمه خویش فرما می باشد . من الان مدرک فنی‌ و حرفه‌ای  را گرفتم و می خواهم بیمه کارگران ساختمانی بشوم  . اگر اقدام کنم چقدر طول می کشد تا بیمه من  بیمه اجباری کارگران ساختمانی بشود ؟ چه کنم که زودتر انجام شود ؟  باید مدارک تان را کامل کنید و به شعبه تامین اجتماعی مراجعه کنید . اکثر شعبه ها در این وقت سال سهمیه شان تمام شده است و احتمالا باید منتظر سال جدید باشید . بیمه کارگران ساختمانی به علت اینکه هزینه کمی در مقایسه با دیگر بیمه ها دارد طرفداران زیادی دارد که به هر قیمتی می خواهند از این بیمه استفاده کنند و طبیعی است که زمان زیادی طول می کشد که توسط شعبه مورد تائید قرار گیرد . 


5- من با 80 درصد معلولیت می خواهم سنوات بیمه تامین اجتمایع خریداری کنم ! آیا چنین کاری شدنی است ! اگر 60 سال به بالا باشید بله وگرنه ممکن نیست . کلا خرید سنوات حق بیمه ربطی به معلولیت ندارد . 


6- از مطالب مفیدتان در اینترنت متشکرم. من خانمی 50 ساله  با 22 سال سابقه کاری قابل قبول ، مستمر و بدون وقفه و 5 سال سنوات ارفاقی از سازمان ... در پست کارشناس رادیولوژی هستم. آیا برای بازنشستگی شرایط لازم را دارم؟ طبق رایی وحدت رویه ای که توسط دیوان عدالت اداری در 24 مهرماه 1391 در این زمینه صادر گردید پرتوکاران جزء مشاغل سخت و زیان آور محسوب شده و شرایط سنی مندرج در قوانین تامین اجتماعی در مورد آنها اجرا نمی گردد . بنبراین شما می توانید بازنشسته شوید. 


7- اگر بخواهیم بین بیمه اختیاری تامین اجتماعی وبیمه عمر فقط یکی را انتخاب کنیم پیشنهاد شما کدام است ؟ قطعا بیمه تامین اجتماعی ! متاسفانه تبلیغات بعضا اشتباه بازاریاب های بیمه عمر و سکوت سازمان تامین اجتماعی که نقش مهمی در این زمینه در رسانه ندارد باعث این ایهام برای خیلی از افراد شده است . کارکرد بیمه های اجتماعی قطعا با بیمه های تجاری متفاوتند و پشتیبانی قوی تری در تمامی زمینه ها دارند و همواره باید به عنوان بیمه اصلی و پایه در نظر گرفته شوند . بیمه های عمر و سرمایه گذاری باید به عنوان بیمه مکمل در این زمینه انتخاب گردند که خوب هم هست ! 


8- من يه كار گر داشتم حدود ١٠ ماه كار مي كرده است ! راضي نبودم ازش و فرستادمش رفته ! حقوقشم گرفته بيمه ایشان را هم پرداخت کرده ام ! منتها به خودش !  مي خواستم بدانم الان وضعيت شكايتش به كجا مي رسد ! چون ما تقريبا ٢٠ سالي مي شود  كارگر داشتيم به اين موضوع بر نخورده بوديم ! اصلا رسيدي نمی گرفتیم و قراردادی نمی نوشتیم ! بستگی دارد در مورد چه چیزی شکایت کرده باشد ! اگر در مورد بیمه باشد قطعا به مشکل می خورید ! نباید حق بیمه را به ایشان می دادید و باید به حساب سازمان تامین اجتماعی پرداخت می کردید . اگر کارکردش را ثابت کند باید حق بیمه اش را به همراه جریمه به سازمان تامین اجتماعی  بریزید ! بقیه موارد را هم اگر درخواست کند و کارکردش را ثابت کند باید مدارکی ارائه نمائید که پرداخت کرده اید ! 


9- ما یک شرکت تولید داریم که از یک کارمند رسمی دولتی جهت مشاوره به صورت قرارداد یک ساله جمعاً به مبلغ ۳۱میلیون تومان قرارداد بستیم . آیا قرارداد فوق مشمول بیمه هست ؟ اگر مشاوره منحصرا توسط ایشان انجام شود و صرفا مشاوره باشد و خدمات نداشته باشد معمولا نیازی به پرداخت حق بیمه نیست . به مفاصا حساب هم نیاز ندارد . البته بهترین کار این است که قرارداد را برای شعبه تامین اجتماعی ارسال کنید و نظر قطعی آنها را بپرسید . 

جدیدتر قدیمی تر