درخواست غرامت نقص عضو از تامین اجتماعی

 1- ما یک پرونده ای داریم موکل ما خود و کارگرهایش را بیمه کرده است.  در پیشنهاد اولیه قرارداد هم که اساس بیمه نامه هست بند : بیمه حادثه بیمه گذار یا صاحبکار تیک بله خورده و طبق لیست خود موکل ما که کارفرما هست جز اسامی کارکنان ثابت ذکر شده است . حالا از قضا موکل که کارفرما محسوب می شود در محیط کارشان به شدت برق گرفته از ناحیه دست و صورت ! به نوعی کار افتاده شده و  جراحت دیده است . حالا شرکت بیمه فقط هزینه پزشکی تا سقف که 5 میلیون تومان است را حاضر است 4 میلیون  بدهد . بعد نقص عضو و دیه شامل نمیشه ؟ لطفا اگر ممکن است راهنمایی بفرمایید می توانیم اساسا دیه مطالبه کنیم ؟ حقوقی ؟ کیفری ؟ بستگی به بیمه نامه تان دارد . اگر بیمه نامه حوادث باشد معمولا فقط هزینه های درمانی پرداخت می شود و گزینه هایی مانند دیه بابت ازکارافتادگی یا نقص عضو یا هر نوع آسیب دیگر را ندارند . اما اگر بیمه مسئولیت کارفرما باشد معمولا شامل دیه در تمامی موارد فوق می شود . این موضوعات با توجه به پوشش های بیمه نامه بررسی می شود و معمولا نیازی به شکایت های قضایی نیست . 


2- به نظریه پزشک قانونی می توان اعتراض کرد ؟ بله . تا 2 مرحله می توان اعتراض کرد . 


3- آیا بنده که ماه 5 سال 95 ماشین را بیمه کردم دیه راننده بهم تعلق نمی گیرد ؟ قانونا بله ولی متاسفانه عملا نه 


4- چطورمی شود قبل از استراحت نصف دیه را گرفت ؟ باید به دادگاه درخواست دهید که با توجه به نیازی که دارید و هزینه هایی که انجام داده اید به دیه نیاز دارید . با حکم دادگاه تا سقف 50 درصد می توانید دیه بگیرید . 


5- خواهشمند است در صورت امکان دیه و ارش نظریه زیر را اعلام نمائید ؟ 

  1. 8 درصد دیه کامل معادل 16 میلیون و 800 هزر تومان به نرخ دیه سال 1396 . 
  2. 2 درصد دیه کامل معادل 4 میلیون و 200 هزار تومان به نرخ دیه سال 1396 .
  3. 8 درصد دیه کامل معادل 16 میلیون و 800 هزار تومان به نرخ دیه سال 1396 . 
  4. 8 درصد دیه کامل معادل 16 میلیون و 800 هزار تومان به نرخ دیه سال 1396 .
  5. 2 درصد دیه کامل معادل 4 میلیون و 200 هزار تومان به نرخ دیه سال 1396 .
  6. 8 درصد دیه کامل معادل 16 میلیون و 800 هزار تومان به نرخ دیه سال 1396 .

6- اگر لطف کنید درمورد غرامت نقص عضو تامین اجتماعی صحبت بفرمایید درمورد مزایا درمستمری ؟ اگر در اثر حادثه ناشی از کار بین 10 تا 32 درصد ازکارافتادگی بگیرید 36 برابر مستمری ماهیانه ازکارافتادگی جزئی را به عنوان غرامت نقص عضو می گیرید . در مورد این موضوع با آیتم ازکارافتادگی در سایت جستجو کنید . 


7- کادر درمان هستم . مریض پس از سوختگی حین درمان شکایت به پزشکی قانونی برده است . می خواستم بدانم بیمه ارش یا دیه رو قبول می کند ؟ اگر بیمارستان بیمه مسئولیت داشته باشد یا کادر درمان و یا پزشکان داشته باشند بله قبول می کند . 

جدیدتر قدیمی تر