آیا کار با لیفتراک جزء مشاغل سخت و زیان آور محسوب می شود؟

 1- آیا کار با لیفتراک جزء مشاغل سخت و زیان آور است ؟ دو گروه مشاغل سخت و زیان آور وجود دارد . گروه دوم یا گروه «ب» گروهی است که در همه حالات سخت و زیان اور است و ارتباطی به زمان و یا مکان خاصی ندارد . گروه اول یا گروه «الف» گروهی است که بسته به موقعیت ممکن است جزء مشاغل سخت و زیان آور باشد . رانندگی لیفتراک جزء گروه الف محاسبه می گردد و باید کمیته تفکیک مشاغل سخت و زیان اور اداره کار با توجه به نوع کار و زمان و مکان آن در این مورد نظر دهد . معمولا نظرشان منفی است.


2- بیمه تامین اجتماعی چند درصد ازهزینه های پروتز را می دهد ؟ درصدی نیست . با توجه به نرخ مصوب دولتی که چند سال یک بار افزایش می یابد پرداخت می کند.


3- من سابقه بیمه تامین اجتماعی دارم  به مدت شش سال و حالا به خاطر بچه دار شدن نتوانستم بروم سر کار ! می خواستم ببینم اگه از صندوق بیمه روستائیان و عشایر اقدام کنم می شود سابقه را به تامین اجتماعی انتقال داد ؟ بله می توان انتقال داد ولی هزینه انتقال به همراه هزینه خود بیمه روستائیان احتمالا از هزینه بیمه های خویش فرمای تامین اجتماعی بیشتر می شود . همان بیمه خویش فرمای تامین اجتماعی کنید بهتر است .


4- برادرم چند ماه پیش تصادف کرده واز ناحیه هردو پا و شکم آسیب دیده وچند ماه است که خانه نشین شده و تاکنون بابت نگهداری و خرید لوازم توانبخشی که پزشک دستور داده و همچنین لپ تاپی که همراهش بوده و تو تصادف آسیب دیده حدود ۸ میلیون تومان خرج کردیم ! می خواستم بدانم مبالغی که هزینه کردیم به ما پرداخت می شود ؟ وسوال دیگر اینکه راننده بابت آسیبی که به برادرم رسانده مجازات هم می شود و باید از ما رضایت بگیرد یا نه ؟ وسوال آخر برادرم ورزشکار حرفه ای بوده ولی پولی دریافت نمی کرده و از ورزش و درس و مدرسه هم افتاده است  ! آیا این موارد در میزان دیه تٱثیر دارد یا بابتشون هزینه ای پرداخت می شود یا نه؟ وقتی تصادف اتفاق می افنتد و شما شکایت می کنید و با درخواست کلانتری یا دادسرا به پزشکی قانونی مراجعه می کنید تا آسیب های پیش آمده و دیه و ارش آن مشخص گردد ، دادگاه صرفا براساس نظریه پزشکی قانونی دیه را مشخص می سازد و بیمه شخص ثالث راننده مقصر باید این هزینه را پرداخت کند . بابت آسیب به لپ تاپ و هزینه های درمانی در رای دادگاه چیزی نخواهد آمد و باید به صورت مجزا شکایت کنید . در مورد لپ تاپ احتمالا به نتیجه برسید ولی هزینه های درمان را معمولا دادگاه ها تائید نمی کنند و همان دیه را کافی می دانند . البته بستگی به شدت حادثه نیز دارد و ممکن است دادگاه رای جداگانه ای در این مورد دهد ک قطعا خود مقصر باید هزنیه ها را پرداخت نماید . وقتی شکایت کرده اید تا دیه بگیرید یعنی رضایت نداده اید و بعد از حکم قطعی دادگاه مساله تمام است و دیگر مقصر نباید از شما رضایت شخصی بگیرد . دادگاه ها معمولا در جرائم غیر عمد همان دیه را کافی می دانند و مجازات دیگری در نظر نمی گیرند هر چند این امکان را دارند ! اگر برادرتان مبنع درآمدشان را به علت خانه نشینی از دست می داد می توانست علاوه بر هزینه های درمان ، این مبلغ را نیز درخواست کند ولی ظاهرا درامدی نداشته است و بابت بازداشته شدن از تحصیل معمولا عرف دادگاه ها این است که چیزی در نظر نمی گیرند. 


5- من الان مدت 15 سال هست که سابقه بیمه نیرو های مسلح دارم . برای انتقال به تامین اجتماعی چقدر باید مابه التفاوت  پرداخت کنم ! آخرین حقوق من جمع کل دریافتی ها 2400000 تومان است ؟ بخش دوم سوالم اینکه طبیعتا برای تبدیل نیرو های مسلح به تامین اجتماعی هزینه اش خیلی زیاد می شود راه کار دوم شما برای اینکه من بیمه ام را بتونم ادامه بدهم چیست؟ 18 درصد این مبلغ را حساب کنید می شود 432 هزار تومان . سپس در 180 ماه ضرب کنید می شود حدود 78 میلیون تومان . مبلغی توسط ارگان تان باید به تامین اجتماعی پرداخت شود و مابقی را شما باید پرداخت کنید . برای انتقال سابقه بیمه تان راهی دیگر وجود ندارد. 


6- من کارمند اداره ... هستم و حکم کارگری اداره کار و ۸ سال سابقه در اداره ... دارم. آیا طرح طبقه بندی مشاغل در مورد من صدق می کند؟ اگر محل کارتان مشمول قانون کار باشد و بیش از 50 نفر پرسنل داشته باشد مشمول می شوید. البته اگر به صورت شرکتی مشغول به کار هستید و شرکت تان با اداره مربوطه قرارداد دارد حتی اگر 1 نفر پرسنل نیز داشته باشد باید طرح طبقه بندی مشاغل را اجرا کند.


7- می خواستم بدانم بابام حدودأ 20 سال سابقه بیمه داره سنش هم 46 سال است . الآن بیمه خودش را ادامه نمی دهد. فرزندی معلول دارد !  نمی شود فرزند معلول و کار افتاده خودش را از طرف پدر ازکارافتاده کند تا مستمری دریافت کند؟ ابتدا باید ایشان بازنشست و مستمری بگیر شوند و سپس بعد از خدای ناکرده فوت شان فرزندشان از مستمری ایشان استفاده کنند . سابقه بیمه را نمی توان انتقال داد.  


8- من امروز نوبت حضورغیاب بیمه بیکاریم بود و متاسفانه اصلا یادم نبود و نرفتم ! و تازه یادم آمد. و اولین بارم بود که فراموش کردم. می خواستم بپرسم که آیا بیمه بیکاریم قطع می شود؟ مشکلی پیش می آید؟  بله . ممکن است مشکل پیش بیاید و مقرری تان قطع شود . قبلا دو بار باید غیبت می داشتید ولی الان با یک بار هم ممکن است این اتفاق بیفتد . بهتر است بروید و در مورد غیبت تان توضیح دهید . البته معمولا باید دلیل موجهی داشته باشید و فراموشی دلیل مناسبی نیست با این حال بروید و توضیح دهید تا قطع نشود. 


9- در محیط کار رباط زانوی چپ من به همراه مینیسک زانو دچار پارگی شده است. می خواستم بدانم چه جوری باید از  کارفرما مطالبه دیه کنم ! هیچ اقدامی نکردم و دکتر گفت باید عمل بشی . من کارمند قسمت انبار شرکت ...هستم ؟ اگر شرکت بیمه نامه مسئولیت مدنی کارفرما دارد که احتمالا دارد باید به قسمت اداری شرکت تان مراجعه کرده و با نامه اداری به بیمه مورد نظر بروید . پزشک معتمد بیمه دیه تان را تعیین می کند . اما اگر به هر دلیلی شرکت تان از این کار استنکاف ورزید یا بیمه قبول نکرد باید با نامه دادسرا یا کلانتری به پزشکی قانونی مراجعه کرده و البته در دادگاه بر علیه کارفرما شکایت کنید تا کارفرما یا بیمه مسئولیت کارفرما مجبور به پرداخت دیه شوند . البته روش دوم ممکن است در شرکت برایتان مشکل ایجاد کند.  

جدیدتر قدیمی تر