مدارک مورد نیاز برای ثبت نام بیمه بیکاری

 1- اگر در پایان دوران بیمه پردازی تان هستید به هیچ وجه از بیمه بیکاری استفاده ننمایید زیرا مقرری بیمه بیکاری برساس 55 تا 80 درصد حقوق مبنای کسر حق بیمه سه ماه آخرتان پرداخت می شود و با توجه به سال هم افزایش نمی یابد و در نتیجه مستمری دوران بازنشستگی خود و وابستگانتان براساس همین مبلغ کمتر از حد معمول محاسبه می شود و در درازمدت این موضوع به شت به ضررتان است.

2- اگر نیاز به استفاده از مقرری بیمه بیکاری دارید هیچگاه به پیشنهاد شرکت خودتان را بیمه خویش فرما نکنید . یکی از شرایطی که برای دریافت مقرری بیمه بیکاری ضروری است داشتن رابطه کاری و پرداخت حق بیمه توسط کارفرما در زمان درخواست مقرری بیمه بیکاری است . 

3- در زمانی که نیاز به استفاده از مرخصی زایمان وشیردهی دارید به هیچ وجه از بیمه بیکاری استفاده نکنید . حتی اگر با کارفلرما به مشکل خوردید و اعلام کرد که نمی تواند دیگر شما را بپذیرد بهتر است از فاصله 3 ماه قبل از زایمان به مرخصی زایمان بروید و سپس بعد از اتمام دوران زایمان و شیردهی در صورتی که کارفرما شما را نپذیرفت ضمن شکایت در اداره کار سعی کنید از مقرری بیمه بیکاری استفاده کنید . 

4- سعی کنید در صورتیکه امکان پیدا کردن کار دارید به خصوص در سالهای اول کاری از بیمه بیکاری استفاده ننمایید . سقف دوران بیمه بیکاری مشخص است و اگر در سال های اول با توجه به سابقه تان مقدار زیادی از آن را مصرف کنید در سالهای بالاتر و زمانیکه سن تان بالا رفت دیگر نمی توانید از این مزایا استفاده کنید . 

5- اگر تعداد فرزندانتان از 2 بیشتر است و می خواهد برای خود ، همسر و فرزندانتان دفترچه خدامت درمانی تامین اجتماعی هم بگیرید به هیچ وجه از بیمه حرف و مشاغل آزاد استفاده نکنید و حتما خود را بیمه اختیاری کنید اگر امکان استفاده از بیمه دیگری ندارید. زیرا در بیمه حرف و مشا ل آزاد برای هر نفر باید حدود 32 هزارتومان به نرخ امسال برای دفترچه درمانی هزینه پرداخت کنید و تازه باید در مراکز ملکی تامین اجتماعی تا 30 درصد برای اعمال سرپایی و تا 10 درصد برای اعمال بستری پول پرداخت کنید که نهایتا بسیار ضرر دارد . 

6- اگر امکان بیمه های اجباری دارید به هیچ وجه خودتان را بیمه خویش فرما نکنید . مزایای بیمه های اجباری بسیار بیشتر از بیمه های خویش فرما است .

7- اگر بایت حادثه ای در خانه یا بیمارستان بستری شدید ابتدا استراحت از پزشک معاج تان گرفته و به همراه مدارک تان به سازمان تامین اجتماعی برای تایید ارائه دهید . به هیچوجه تا درمانتان کامل نشده است درخواست ازکارافتادگی ندهید . 

8- سعی کنید حداقل 20 سال سابقه برای بازنشستگی داشته باشید . در سابقه های پایین تر با هر سنی حتی 60 سال مبلغ مستمری تان بسیار پایین محاسبه می شود . با کمتر از 20 سال سابقه بازنشست نشوید.

9- فکر نکنید اگر مدارکی بابت تایید دریافت مزایا و حق سنوات و بیمه  در ابتدا به کارفرما داده اید دستتان دیگر برای همیشه بسته است . قوانین کار از چنین مدارکی حمایت نمی کند و می توانید با شکایت به اداره کار به حق تان برسید . در چنین مواقعی از شکایت به اداره کار نهراسید.

جدیدتر قدیمی تر