دیه شکستگی استخوان زند اعلی

 1- در تصادف موتور با ماشين ، راكب موتور كه مقصر هم بوده استخوان ساق پاي راستش شكسته است . در عمل جراحي پلاتين گذاشتند . مي خواست مبلغ ديه اي كه به او تعلق مي گيرد را بداند ؟ اگر به خوبی درمان شود که معمولا اینگونه است 8 درصد دیه کامل به وی تعلق می گیرد که معادل 16 میلیون و 800 هزار تومان می شود و اگر به خوبی درمان نشود 10 درصد دیه تعلق می گیرد که معادل 21 میلیون تومان می شود. 


2- اگر ۳۵ درصد سوختگی باشم چطور حساب می کنند . من بابرق سوختم ؟ بستگی به درجه سوختگی دارد . اگر درجه 1 باشد 17.5 درصد می شود . اگر درجه 2 باشد 35 درصد می شود . اگر درجه 3 باشد 52.5 درصد می شود و اگر درجه 4 باشد 70 درصد می شود . بابت هر درصد 2 میلیون و 100 هزار تومان تعلق می گیرد . 


3- بزرگوار.میشه اینو برام تقریبی حساب کنید : 1- ساییدگی عمیق(دامیه)سمت چپ پیشانی.2- ساییدگی (حارصه)بینی , سمت چپ صورت 3- ساییدگی (حارصه) آرنج راست ،ساعد چپ ، مچ دست راست ، سطح خارجی ساعد راست ، زانوی راست و پشت پای راست (دوناحیه) ، زانوی چپ ، ساق پای چپ ، پشت پای چپ.4- ساییدگی (دامیه)سطح قدامی ساعد راست 5 - دو   عدد ساییدگی (حارصه) پهلوی چپ 6- خونریزی تحت ملتحمه ای خفیف چشم چپ 7- ضربدیدگی گردن8 -آسیب کمربند شانه ای چپ 9 آسیب سراستخوان بازوی چپ . صدمات فوق بدنبال اصابت جسم سخت حادث شده است . لازم به ذکراست بعد ازدوماه استراحت بابت آسیب کتف چپ معاینه مجدد که کتفم درمی رود الان ؟  


  • 2 درصد دیه کامل معادل 4 میلیون و 200 هزار تومان به نرخ دیه سال 1396
  • 2 درصد دیه کامل معادل 4 میلیون و 200 هزار تومان به نرخ دیه سال 1396
  • 5 درصد دیه کامل معادل 10 میلیون و 500 هزار تومان به نرخ دیه سال 1396
  • 1 درصد دیه کامل معادل 2 میلیون و 100 هزار تومان به نرخ دیه سال 1396
  • 1 درصد دیه کامل معادل 2 میلیون و 100 هزار تومان به نرخ دیه سال 1396
  • ارش دارد و در معاینه مجدد مشخص می شود . 
  • ارش دارد و در معاینه مجدد مشخص می شود . 
  • ارش دارد و در معاینه مجدد مشخص می شود .
  • ارشد دارد و در معاینه مجدد مشخص می شود .

4-  مگر دیه پا 10 درصد نیست ، اگر هم خورد شدگی باشد 13.33 برای هر استخوان پا نیست ؟ اگر با عیب درمان شود 10 درصد است ولی معمولا بی عیب درمان می شود . بابت خوردشدگی اگر به خوبی درمان شود 13.33 درصد دیه دارد که می شود 28 میلیون تومان  . اگر به خوبی درمان نشود 1/6 دیه دارد که معادل 35 میلیون تومان می شود .


5- ببخشید یک سوال دیگر هم داشتم . در تصادف همسرم هم با من بودند .  درشت نی ساق پای ایشان هم خرد شده و پلاتین گذاشتند که هنوز هم جوش نخورده است. و سه تا دندوناش شکست که کشیدیم و چانه هم پاره شد و بخیه خورد. الان یک ساله که طول درمان دارد .  احتمالا جلسه اسفند ماه جلسه آخر پزشکی قانونی باشد .  به نظر شما چند درصد برایشان دیه می نویسند ؟ بابت استخوان درشت نی اگر به خوبی جوش بخورد و پلاتین را در بیاورند 8 درصد دیه کامل تعلق می گیرد که به نرخ سال 1396 معادل 16 میلیون و 800 هزار تومان می شود . اگر پلاتین را در نیاورند و یا به خوبی جوش نخورد 10 درصد دیه کامل تعلق می گیرد که معادل 21 میلیون تومان به نرخ امسال می شود . بابت دندان ها اگر جزء 12 دندان جلو باشد هر کدام 5 درصد دیه کامل تعلق می گیرد که می شود 10 میلیون و 500 هزار تومان .اگر جزء 16 دندان دیگر باشد هر کدام 2.5 درصد تعلق می گیرد که معادل 5 میلیون و 250 هزار تومان می شود . بابت چانه بستگی به عمق زخم بین 1 تا3 درصد تعلق می گیرد . بابت طول درمان چیزی تعلق نمی گیرد . 


6- برای شکستگی استخوان زند اعلی مچ دست راستم 6 درصد دیه ی کامل زدند . البته برای بافت نرم دستم برای شکستگی راهم زدن دیه مقرردارد . 2 ماهی می شود که شکایت کردم مقدار دیه کلا چقدر می شود و چه مدتی زمان می برد که به دستم برسد . ممنون می شوم جواب بدید ؟ ! بابت شکستگی 8 درصد است  6 درصد هم ارش دارد . مجموعا 14 درصد . می شود 29 میلیون و 400 هزار تومان . 2 ماه بعد از رای دادگاه پرداخت می شود. 


7- پدر من تابستان امسال قبل از محرم به عنوان کارگر روی يک ساختمان کار می کرد و چون بالابر نبوده است با قرقره خاک را به پشت بام منتقل می کردند . چون صاحبکار عجله داشته است یک سر طناب را به تراکتور وصل کرده و به علت فشار بیش از حد طناب پاره مي شود و پدرم از پشت بام پایین می افتد و استخوان زند اعلی و زند سفلی دست راستش مي شکند و هفت ماه برایش استراحت پزشکی صادر می کند و بر اساس نامه کارشناس ها هشتاد درصد صاحبکار و بیست درصد پدرم مقصر است . مي خواستم بدانم دیه دست پدرم چقدر مي شود ؟ بابت شکستگی استخوان ها هر کدام اگر به خوبی درمان شوند 8 درصد دیه تعلق می گیرد که به نرخ امسال 16 میلیون و 800 هزار تومان می شود و اگر به خوبی درمان نشود 10 درصد دیه تعلق می گیرد که معادل 21 میلیون تومان می شود . 80 درصد این مقادیر میزان دیه دریافتی تان می شود . بابت استراحت پزشکی دیه ای تعلق نمی گیرد . 

جدیدتر قدیمی تر