یارانه کم درآمدها

 1- طرح جدیدی مدتهاست مطرح است که مبتنی بر پرداخت به قشر کم درآمد جامعه است . امیدوارم آخر و عاقبت آن مثل خیلی طرح های دیگری که در این دولت و به خصوص دولت قبلی به سرانجامی نرسید نشود . در مرحله اول این طرح به سراغ مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی می روند و از آنها ثبت نام می کنند .  هر چند صحبت هایی مبنی بر متوقف شدن این طرح شده است ولی این طرح متوقف نشده است و چنین چیزی صحت ندارد .

2- در این طرح قرار است مستمری افراد کم درآمد تا 5 برابر سطح قبلی افزایش یابد . کسانی که معلول دائمی هستند تکلیفشان مشخص است و از طرح خارج نخواهند شد ولی برای باقی گروهها زمان مشخصی برای گرفتن مستمری معین می شود تا با توانمندسازی به آن درجه ای برسند که دیگر نیازی به چنین مستمری نداشته باشند .

3-  افراد متقاضی این طرح باید در سامانه وزارت تعاون ثبت‌نام و پس از بازرسی میدانی، تحت پوشش سازمان بهزستی قرار می‌گیرند، در واقع مستمری تعیین شده بدون در نظر گرفتن یارانه نقدی برای خانواده‌های یک نفره ۱۹۵ هزار تومان، خانوده‌های دو نفره ۲۵۰ هزار تومان، خانوده‌های سه نفره ۳۲۵ هزار تومان، خانوده‌های چهار نفره ۴۱۸ هزار تومان و خانواده پنج نفره ۴۶۵ هزار تومان است و به خانواده‌هایی که درآمد آنها بدون یارانه نقدی کمتر از این میزان باشد تعلق خواهد گرفت.

جدیدتر قدیمی تر