روش محاسبه حق بیمه سربازی

 1- دوران خدمت سربازی دورانی است که اکثر افراد در اوایل جوانی ان را طی می کنند اما در دوران نزدیک به بازنشستگی علاوه بر یاد کردن از آن دوران طلایی ! به فکر بیمه آن نیز می افتند تا اگر بتوانند سوابق بیمه شان را افزایش دهند و زودتر بازنشسته شوند. شاید دادن اطلاعاتی در این زمینه بتواند به شما کمک کند تا بهتر بتوانید از سوابق این دوران برای بازنشستگی و دیگر مزایای تامین اجتماعی استفاده کنید.

2- بهتر است بدانید قانونی تصویب شده است که در زمان خدمت سربازی تمامی مشمولین می توانند از خدمات بیمه درمانی استفاده کنند. این بیمه در صورتی که برای سرباز بیماری یا حادثه ای رخ دهد تمامی هزینه های ممکنه را پوشش می دهد و سربازان می توانند از مراکز درمانی نیروهای مسلح همانند کادر نیروهای مسلح استفاده کنند . اما اشتباه نشود این نوع بیمه مطلقا منتهی به ایجاد سابقه بیمه ای برای فرد نمی شود . بارها این اشتباه پیش آمده است .

3- در صورتی که قبل از رفتن به خدمت سربازی در کارگاهی کار می کرده اید که برایتان حق بیمه پرداخت می شده است و بعد از خدمت نیز دوباره بیمه پردازی تان را ادامه داده اید بهترین حالت ممکن برایتان اتفاق افتاده است . براساس ماده 95 قانون تامین ئاجتماعی در این صورت دیگر نیاز به پرداخت ریالی پول برای حق بیمه سربازی تان ندارید و به صورت اتوماتیک این دوران برایتان به عنوان سابقه بیمه محاسبه می گردد. البته یک استثنا نیز در این زمینه وجود دارد . تا قبل از 7 مرداد 1385 باید دوران خدمت سربازی تان پایان یافته باشد .

4- برای خرید حق بیمه دوران سربازی باید حداقل 720 روز سابقه بیمه داشته باشید . حالا چه مبلغی باید بپردازید ؟ میانگین حقوق و دستمزدی که در 2 سال آخر بیمه پردازی ، حق بیمه از آن کسر می شده است را محاسبه کرده (میانگین برای یک ماه) و سپس در 7 درصد ضرب کنید و سپس در تعداد ماههایی که سربازی رفته اید ضرب کنید . مبلغ حاصله پولی است که باید بپردازید . پس هر چه حقوق و مزایای کمتری در این مدت دریافت کرده باشید از این نظر به نفع تان است (استثنائا یک جا به نفع تان شد) . اما مبلغ ماهیانه نباید از حقوق و دستمزد حداقل قانون کار کمتر باشد.

5- این مبلغ را می توانید قسطی نیر پرداخت کنید . البته به چک و چونه زدن با کارمند تامین اجتماعی هم به شدت نیاز دارید . در صورتیکه در این کار موفق شوید می توانید تا 12 قسط این مبلغ را پرداخت کنید .

6- تا مطلب بعدی خداحافظ !

جدیدتر قدیمی تر