بیمه شخص ثالث بیمه پارسیان

 1- بررسی دقیق تر بیمه های تجاری مختلف در حوزه های بیمه شخص ثالث ، بیمه بدنه ، بیمه عمر ، بیمه درمان تکمیلی ، بیمه آتش سوزی ، بیمه اموال و تمامی انواع بیمه های دیگر کار بسیار سختی می باشد . هر کدام از این حوزه ها کارشناسان متخصص خود را دارد و طبیعتا بررسی دقیق تر این موضوعات با جزئیات کامل شاید برای مخاطب عام کمی خسته کننده باشد . به همین منظور سعی می شود تمامی بیمه ها به صورت تک به تک مورد بررسی قرار گیرند و نکاتی که می تواند برای مخاطب در تصمیم گیری ها مفید باشد ارائه گردد . سعی می کنیم مطالب را به گونه ای بیان کنیم تا خسته کننده نباشد . پس با ما همراه شوید .

2- این بیمه در سال 1392 یکی از 100 برند برتر ایران شناخته شد . بیمه ای که بانک پارسیان و شرکت ایران خودرو و صندوق بازنشستگی صنعت نفت بزرگترین سهامدارانش هستند (در ایران معمولا بانک ها بیمه تاسیس می کنند در حالیکه در خارج از ایران این موضوع برعکس است و این بیمه ها هستند که معمولا بانک تاسیس می کنند) . در حوزه بیمه های خودرو ، عمر ، آتش سوزی ، مسئولیت ، باربری ، حوادث ، درمان و مهندسی فعالیت می کند . می توان گفت بیمه پارسیان در مقایسه با بانک پارسیان مقبولیت لازم را بدست نیاورده است و از نظر سهم بازار نسبت به بانک پارسیان سهم کمتری را به دست آورده است .از نظر نوع برخورد همکاران بانک و بیمه پارسیان معمولا عالی بوده و با انظباط و گشاده رو می باشند . کاملا مشخص است که در این زمینه به آنها آموزش داده شده است و به خوبی ارزیابی می شوند .

3- در زمینه بیمه عمر این شرکت ادعا دارد که یکسری مزایای منحصر بفرد دارد . مثلا اگر بیمه شده بخواهد از مبالغ اندوخته خود وام بگیرد یا برداشت کند ، این مبالغ با سود روزشمار محاسبه می گردد . همان سود روزشماری که بانکها نیز ارائه می کنند . همچنین در این بیمه اگر پرداخت قسط های حق بیمه زودتر از موعد مقرر انجام پذیرد از همان روز واریزی ،  سودهای مختلفی (تضمینی و سرمایه گذاری) که به آن تعلق می گیرد محاسبه می شود. در صورتیکه حق بیمه ها دیر پرداخت گردد البته باز هم سود از همان تاریخ ریختن مبالغ حساب می شود ولی جریمه ای بابت دیرکرد پرداخت قسط ها محاسبه نمی گردد .  اندوخته بیمه شده از مالیات بر درآمد ، قوانین انحصار وراثت و البته طلب کاران مصون می باشد . از نظر من یکی از شرکت هایی است که بیمه عمر و سرمایه گذاری مناسبی دارد . 

4-با اینکه گفته می شود بیمه پارسیان در سال های اخیر از نظر سودآوری رشد خیلی خوبی داشته است احتمالا این رشد ارتباطی به بیمه های خودرو آن ندارد . در زمینه بیمه شخص ثالث هیچ مزیتی در این بیمه نسبت به بیمه های دیگر مشاهده نمی شود و تعداد مراکز پاسخگویی در هنگام خسارت دیدن آن نیز کم است . اما در زمینه بیمه بدنه مانند تمامی بیمه ها وشاید بیشتر از خیلی از آنها تخفیفاتی در زمینه بیمه بدنه ارائه کرده است . اگر در بانک پارسیان حساب داشته باشید نیز می توانید از بیمه نامه گروهی بیمه پارسیان استفاده کنید . همانند بسیاری از بیمه های دیگر اگر بیمه شخص ثالث این بیمه را داشته باشید بر روی بیمه بدنه ، باز هم به شما تخفیف داده می شود . به طور کلی می توان گفت آپشن خاصی در بیمه های خودرو این شرکت دیده نمی شود و شاید انتخاب اول من برای بیمه های خودرو نباشد . چندین سال قبل (حدود سال 91) شکایت بیمه شدگان شخص ثالث این شرکت به بیمه مرکزی زیاد شده بود و به این علت و همچنین نپرداختن یکسری تعهدات مدتی مجوز صدور بیمه نامه شخص ثالث از این شرکت گرفته شد .

5- در زمینه بیمه حوادث ، هیچ مورد خاصی در این بیمه دیده نمی شود که در بیمه های دیگر وجود نداشته باشد . اما در زمینه بیمه تکمیلی درمان فکر می کنم مراکز طرف قرارداد این بیمه نسبتا تعداد مناسبی می باشند . آنگونه که در خود سایت این بیمه آمده است و البته تحقیقات بنده با حدود 1000 مرکز قرارداد مستقیم دارد که نسبتا گزینه خوبی است . در زمینه پرداخت  برای آزمایش ها و انجام خدمات درمانی مشابه دیگر بیمه ها ست . دوره انتظار هم که کلا در تمامی بیمه ها یکسان است و بیمه پارسیان نیز از این قاعده مستثنی نیست . در مجموع بیمه درمان تکمیلی آن را با شرایط فعلی توصیه می کنم .

6- بیمه پارسیان در زمینه بیمه عمر و سرمایه گذاری ، گزینه های متنوعی را ارائه می دهد . این گزینه ها غیر از بیمه عمر ساده و بیمه عمر و سرمایه گذاری عبارتند از بیمه عمر مانده بدهکار ، بیمه عمر و سرمایه گذاری طرح خانواده ، بیمه عمر و سرمایه گذاری طرح سنوات کارگران ، بیمه عمر و سرمایه گذاری طرح ویژه کودکان . بیمه عمر مانده بدهکار برای کسانی است که از بانک وام گرفته اند (معمولا همه گرفته اند) . در این طرح اگر شما از بانک وام گرفته باشید و فوت نمائید بیمه به جای وراث ، وام شما را تسویه می کند . طبیعی است که هر چه سن شما بیشتر باشد حق بیمه ماهیانه ای که باید بپردازید بیشتر می شود . نکته ای که برای من مبهم مانده است این است که  میزان وام گرفته شده ظاهرا در میزان حق بیمه هیچ تاثیری ندارد در حالیکه منطقا هر چه وام بیشتر باشد بیمه در صورت فوت بیمه شده مبلغ بالاتری را باید پرداخت نماید . بنابراین به این نتیجه می توان رسید که قرار نیست تمامی وام تسویه گردد و احتمالا تا مبلغ معینی پشتیبانی می گردد .

7- در بیمه عمر و سرمایه گذاری طرح خانواده که یکسری بیمه های دیگر نیز مدل های مختلفی از آن را ارئه می کنند تمامی خانواده در مقابل فوت بیمه می شوند . اگر بیمه شده اول فوت کند دیگر نیازی نیست حق بیمه ها توسط بیمه شدگان دیگر پرداخت شود . این بیمه همان بیمه نامه عمر فردی است که البته مبلغ آن کمی بیشتر و تعهدات آن برای هر فرد کمتر و در مجموع برای خانواده بیشتر می گردد . بقیه خصوصیات بیمه نامه های عمر و سرمایه گذاری عادی را نیز دارد .

8- به نظر من بیمه عمر و سرمایه گذاری طرح سنوات کارگران یکی از بهترین بیمه های عمر موجود در بازار است . بیمه ای است که در حقیقت کارگران و کارمندان شرکت های خصوصی را همانند کارمندان دولت در پایان دوران کاری و زمان بازنشستگی با مبلغ مناسبی سرمایه که همان سنوات 30 ساله است بدرقه می کند . این طرح به خصوص برای کارگرانی خوب است که در کارخانه هائی کار می کنند که مطمئنند ورشکسته نمی شود و البته تحت شمول قانون کار می باشند و دیگر نیازی به دادن حق سنوات کارگران به صورت سالیانه یا حتی بعضا ماهیانه نیست و یک مبلغ کامل در پایان به آنها تعلق می گیرد . این طرح طرح خوبی برای کارفرمایان بزرگ است .

9- طرح بیمه عمر و سرمایه گذاری کودکان این بیمه نامه نیز طرح خوبی برای پدران و مادران است . می توانند با پرداخت مبالغی از دوران کودکی در دوران جوانی سرمایه مناسبی برای فرزندان تهیه کنند که دیگر مثل فرزندان قبل از انقلاب یا نوجوانان و جوانان دهه شصتی هشت شان گروه نه شان نباشد . طرح خوبی است که البته کمی فانتزیست و بعید است کسی از اینگونه طرح ها استقبال کند .

جدیدتر قدیمی تر