بیمه مشاغل خانگی

 1- اگر در خانه کسب و کار خانگی دارید و به تنهایی و یا به همراه اعضای خانواده به کار مشغول هستید می توانید تحت پوشش بیمه شاغلین کسب و کار خانگی قرار گیرید . اگرچه کلیات این نوع بیمه همانند بیمه های  حرف و مشاغل آزاد می باشد اما حداقل دو تفاوت کوچک دارد : اولین تفاوت این است که تقریبا میزان حق بیمه را خود می توانید تعیین کنید و دومین تفاوت عبارت است از این که می توانید به صورت مجانی و با بودجه دولت از خدمات درمانی بیمه همگانی کشور استفاده کنید.

2- متاسفانه مشملین صندوق بیمه روستائیان و عشایر از شمول این قانون خارج می باشند . حداکثر سن پذیرش برای آقایان و خانم ها 50 و 45 سال می باشد و اگر سن متقاضیان از این مقدار بیشتر باشد به ازآئ هر سال مازاد سن 2 برابر بیشتر باید سابقه پرداخت حق بیمه داشته باشند. نرخ های این نوع بیمه 12 ، 14 و 18 درصد است .

3-یکی از خوبی های این نوع بیمه این است که متقاضیان می توانند مبنای پرداخت حق بیمه خود را بین حداقل دستمزد شورای عالی کار و حداکثر دستمزد مصوب زمان عقد قرارداد انتخاب کنند. مزیت این موضوع این است که در صورتیکه در سال های آخر بیمه پردازی باشید در افزایش مبلغ مستمری بازنشستگی تاثیر مثبتی می گذارد.

4- در این نوع بیمه نیازی نیست حق بیمه سهم درمان را بپردازید و می توانید از خدمات درمانی بیمه همگانی کشور استفاده کنید . در زیر برشور این نوع بیمه خدمتتان ارائه می گردد.

جدیدتر قدیمی تر