محاسبه حق سنوات کارگر

 1- کارفرما مکلف است به کارگری که مطابق با قرارداد یا حتی بدون قرارداد یکسال یا کمتر یا بیشتر کار کرده است براساس آخرین حقوق به ازاء هر 1 سال کار یک ماه تا 1 ماه و نیم حقوق به عنوان مزایای پایان دوره پرداخت کند .

روش محاسبه سنوات : (حقوق پایه ماهیانه تقسیم بر 365 روز) * تعداد روزهای کارکرد

2- دوبرابر پایه حقوق باید به عنوان عیدی پرداخت گردد به شرطی که از 3 برابر حداقل حقوق همان سال بیشتر نگردد . اگر از 3 برابر حداقل حقوق همان سال بیشتر گردد از فرمول زیر محاسبه می گردد :

عیدی = (3 * حداقل حقوق سال * تعداد روزهای کارکرد) تقسیم بر 365

3- اگر در روز تعطیل سرکار بیائید به ازاء هر ساعت باید میلغ زیر را بگیرید ، دقت داشته باشید که  در محاسبه ساعات کار روز تعطیل برای کارکنان نوبتی که در طول هفته از تعطیل شان استفاده کنند و یا کارگران غیر نوبتی ، علاوه بر اضافه کار باید 7  ساعت و 20 دقیقه هم از کارکرد ماهیانه شان کم گردد.

(حقوق پایه تقسیم بر 220) * 1.4 دستمزد هر ساعت اضافه کار در روز تعطیل

4- اگر کارگر نوبتی  در روز تعطیل کار کند ، هم از ساعت کارکرد کم می شود هم فوق العاده نوبت کار می گیرد هم فوق العاده تعطیل . اما اگر کارگر نوبتی در شب کار کند فقط فوق العاده نوبت کار می گیرد و فوق العاده شب کاری را نمی گیرد . فوق العاده شب کاری برای کارگران غیر نوبتی است .

5- در صورتی که کارگر نوبتی از مرخصی استحقاقی استفاده کند دستمزد ایام مرخصی به همراه فوق العاده نوبت کاری به وی پرداخت می شود .


6- برای محاسبه فوق‌العاده نوبت‌کاری، فوق العاده ایام تعطیل ، اضافه کاری ، شب کاری و ...  تنها مزد ثابت لحاظ می‌گردد و سایر مزایای رفاهی و انگیزشی (بن کارگری، حق اولاد، حق مسکن و ...) جزء مزد به حساب نمی‌آید.

جدیدتر قدیمی تر