وکیل خوب برای جمع کردن سوابق بیمه

 1- می خواستم ازشما بپرسم که بین بیمه خویش فرما و بیمه بسیجیان چه تفاوتی وجود دارد؟  من می خواهم تو یکی از اینها خودم را بیمه کنم ؟ می شود لطفا راهنماییم کنید ؟ بیمه بسیجیان در حقیقت همان بیمه اختیاری از نوع 27 درصد است . از نظر مبلغ تفاوت چندانی با بیمه اختیاری ندارد . اما نوع دیگری از بیمه خویش فرما نیز هست که بیمه حرف و مشاغل آزاد نام دارد و در 3 مدل 12 درصد ، 14 درصد و 18 درصد ارائه می گردد و هر کدام مزایای خاص خودش را دارد . البته بیمه حرف و مشاغل 18 درصد بهترین بیمه در میان بیمه های حرف و مشاغل است و فوت قبل و بعد از بازنشستگی و ازکارافتادگی را نیز پوشش می دهد . اگر بخواهم دقیق جوابتان را بدهم بیمه بسیجیان همان بیمه اختیاری تامین اجتماعی است . 


2- من ۴ ماه پیش زیر پل عابر پیاده تصادف کردم و شخصی که به ایشان برخورد کردم هنوز در بیمارستان هستند . کروکی اولیه تقصیر را ۵۰ -۵۰ اعلام کرده بود اما خانواده آن شخص اعتراض زدند و من ۱۰۰ درصد مقصر شدم . خواهش می کنم راهنماییم کنید چه باید بکنم ؟ من واقعا مشکل مالی دارم ! حالا که ۱۰۰ درصد مقصر شدم هزینه های بیمارستان را از من می گیرند ؟ و یک سوال دیگر آیا  برایم حکم زندان می برند ؟ البته می توانستید شما هم اعتراض بزنید شاید رای مجددا بر می گشت هر چند هزینه های خاص خود را داشت و اینکه به هر حال خودتان احتمالا می دانید مقصر چه کسی بوده است ! اول اینکه هزینه تصادف های رانندگی بر عهده دولت است و از دریافت 10 درصد کل حق بیمه های شخص ثالث پرداختی تامین می شود . اگر با اورژانس به بیمارستان منتقل شده باشند بیمارستان نباید ریالی از شما دریافت کنند . اگر کروکی تصادف دارید با کروکی تصادف به بیمارستان مراجعه کرده و هزینه ای نپردازید . اگر کروکی ندارید با نامه هیات حل اختلاف کروکی فرضی ترسیم کنید و به بیمارستان مراجعه کنید . نهایتا توجه داشته باشید که ایشان می توانند بابت هزینه بیمارستان از شما شکایت کنند ولی دادگاه ها اکثرا این موضوع را نمی پذیرند و همان دیه را کافی می دانند . دیه نیز از محل بیمه شخص ثالث شما باید پرداخت گردد . ضمنا تصادف غیر عمد معمولا زندان ندارد و صرفا در بعضی مواقع جریمه مالی صورت می پذیرد .


3- بنده قبل از خدمت سربازیم سابقه بیمه دارم ! بعضیا می گویند چون قبل از خدمت سربازی ، سابقه بیمه داری به صورت رایگان انجام می توانی سابقه سربازی را به سابقه بیمه پردازی ات اضافه کنی ؟ آیا چنین چیزی صحیح است ؟ نه چنین چیزی صحیح نیست . اگر سربازی تان نهایتا تا 15 مرداد 1385 باشد و قبل از آن سابقه بیمه پردازی داشته باشید نیازی نیست حق بیمه دوران سربازی را بپردازید . اگر اینگونه نباشد در صورت داشتن سابقه بیمه پردازی به مدت حداقل 2 سال می توانید حق بیمه دوران سربازی تان را به نرخ روز پرداخت کنید و سابقه اش را به سابقه تان اضافه کنید .


4- سلام ! اینجانب ازسال 73 تا سال 92  نوزده سال وشش ماه درکارگاهی مشغول بوده ام که به دلایلی از کارکردن محروم شدم , نتوانستم با20 سال کار در مشاغل سخت و زیان آور بازنشسته شو .م بامشورتی که با اداره کار داشتم به من اعلام کردند که باید سوابق بیمه شما به 8750 روز برسد و این کار شده است وپرونده ام درحال بررسی برای بازنشستگی است . از طرفی اعلام کرده اند که حداقل 15 میلیون بابت 4 درصد حق بیمه کارسخت وزیان آور بپردازم ! با این شرایط آیا بازنشسته می شوم ؟ درضمن شرکتی که کار می کرده ام واگذارشده به شخص دیگری که نام آن شرکت راهم تغییر داده اند. باتشکر ! بله اگر مبلغ فوق را بپردازید بازنشسته می شوید و به نظر من این کار را انجام دهید بهتر است چون شرایط بازنشستگی در سال های آینده قطعا سخت تر می شود . البته پرداخت 4 درصد حق بیمه اضافه بر عهده کارفرما است و شما می توانید خودتان بپردازید و بر علیه کارفرما اعلام جرم کنید . ضمنا وظیفه تامین اجتماعی است که از کارفرمای قبلی یا کسی که کارگاه را خرداری کرده است این مبلغ را دریافت کند ولی در بعضی مواقع این کار به سادگی انجام شدنی نیست . 


5- ببخشید من نسبت به زمانی که کارگاه کد نداشته و من را بیمه نکرده بودند می توانم معترض شوم ؟ اینکه من از ابتدای اخذ کد کارگاهی بیمه برایم رد شده به ضرر من نیست ؟ نه اصلا این موضوع اهمیتی ندارد . شما در هر زمانی که کارکرد داشته اید باید بیمه می شده اید و کارگاه در ابتدای فعالیت حتما باید پیگیر دریافت کد کارگاه از شعبه مربوطه می شده است . 


6- من به همراه پدرم ششم دیماه امسال تصادف داشتیم و هنوز به پزشکی قانونی نرفتیم . در کروکی تصادف پدرم که راننده بود مقصر شناخته شده چون با گاردیل برخورد داشته است .سوالم این است که دیه به ایشان تعلق میگیرد یا خیر ؟ و دیه ی یک عدد دندان شکسته جلو در تصادف چه مقدار است ؟ قانونا دیه تعلق می گیرد ولی شرکت های بیمه فقط برای بیمه نامه هایی که از مرداد ماه امسال تمدید شده باشند دیه می دهند و برای تاریخ های قبل از آن در صورت نقص عضو یا فوت دیه پرداخت می شود که ظاهرا مورد شما جزء نقص عضو حساب نمی شود . دیه اش 5 درصد دیه کامل معادل 10 میلیون و 500 هزار تومان می باشد. 


7- باسلام ! نرخ افزایش دیه از چه تاریخی انچام می شود ! اول هر سال ویا نیمه دوم / ضمنا فرانشیز را در زمان وقوع تصادف محاسبه می کنند یا زمانیکه رای داد گاه صادر می شود ؟ چون من در تاریخ مهر  96 تصادف کردم اگر حکم دادگاه  طولانی شود و به سال بعد موکو ل شود فرانشیز بر اساس زمان وقوع حادثه محاسبه میشود ویا زمان صدور حکم نهایی دادگاه ! افزایش دیه در ابتدای هر سال انجام می شود . معمولا در فروردین ماه ! فرانشیز براساس زمان اعلام رای دادگاه محاسبه می شود . 


8- بخواهم بروم سابقه خدمت سربازیم را به سابقه بیمه ام اضافه کنم کجا باید بروم ؟ چی باید بگویم ؟  بعدش چقدر باید واریز کنم  ؟ 7درصد سهم خودم را یا کلا 30 درصد ! . اقساطم می کنند که سنگین نشه هزینه واریز برایم؟ اگر ممکن است بهم بگوئید چقدر باید کلا بدهم بابت خرید بیمه خدمت سربازیم به بیمه تامین اجتماعی ! درضمن بنده 15 ماه خدمت کردم چون کسری خدمت داشتم ! باید به شعبه بیمه ای بروید که آخرین حق بیمه تان را به آنجا واریز کرده اید . باید درخواست پرداخت حق بیمه دوران سربازی را بدهید و می توانید درخواست کنید قسطی هم شود . میانگین حقوق و دستمزد مشمول کسر حق بیمه در 3 ماه آخر برایتان محاسبه می شود و 7 درصد دستمزد متوسط ماهیانه را باید پرداخت کنید . 


9- همسر من 5 سال در نیروهای مسلح کار کرده است و  بعد قرارداد تمام شده است . الان چگونه می تواند سوابق بیمه رو به تامین اجتماعی تبدیل کند ؟ اصلا نمی دانیم باید چه کار کند تا بتواند بگیرد این سوابق را ! کسی هم نیست راهنمایی کنه ممنون می شوم اگه راهنمایی کنید ؟ باید به تامین تامین اجتماعی درخواست دهید . تامین اجتماعی 18 درصد آخرین حقوق تان را  به عنوان حق بیمه ماهایانه در نظر می گیرد و در 60 ماه ضرب می کند . مبلغی را که از صندوق بیمه نیروهای مسلح می گیرد را از آن کم می کند و بقیه را خودتان باید بدهید . 

جدیدتر قدیمی تر