زمان واریز بیمه بیکاری در این ماه

 1-مقرری بیمه بیکاری را اکثر کارگران می شناسند . کمتر کسی است که به فکر استفاده از آن نیفتاده باشد . اما نکات ریزی وجود دارد که بهتر است آن را رعایت کنیم تا به جای سود ضرر نکنیم . نکاتی که ممکن است فکر کنیم با زرنگی می توانیم نفعی ببریم ولی در واقع داریم ضرر می کنیم ! با هم به این نکات توجه کنیم .

2- بهتر است فکر نکنیم که برای مدتی به صورت صوری مدارک جور کنیم و با تایید کمیته مربوطه در وزارت کار مقرری بیمه بیکاری بگیریم . هر کس نهایتا 52 ماه اگر متاهل باشد  و 36 ماه اگر مجرد باشد می توانند از این مقرری استفاده کنند . اگر بی دلیل و با مدرک سازی بخواهیم از این دوران استفاده کنیم (اگر بتوان وزارت کار و شعبه تامین اجتماعی را گول زد) ممکن است زمانی نیاز باشد که واقعا بیکار شده ایم و نیاز به استفاده از این مقرری داریم و آنگاه نمی توانیم استفاده کنیم . 

3- استفاده از مقرری بیمه بیکاری در پایان دوران بیمه پردازی و در آستانه بازنشستگی اشتباه بزرگی است . چون این مبلغ 55 درصد میانگین حقوق 3 ماه آخر است و البته با توجه به تعداد فرزندان تا 80 درصد هم می تواند زیاد شود،  نسبت به حقوق اصلی خیلی کمتر است و مستمری براساس همین مقرری بیمه بیکاری (میانگین 2 سال آخر) محاسبه می گردد. پس تورم سالیانه روی محاسبه آن تاثیری ندارد !  بنابراین مستمری شخص و بعد از آن مستمری بازنشستگان به شدت کم می گردد و تا سالهای سال به خاطر استفاده کوتاهی از مقرری بیمه بیکاری ، مستمری بازنشستگی کاهش شدیدی می یابد .

4- اگر از این مقرری استفاده کنید و در جای دیگر مشغول به کار شوید (با هر عنوانی) و بازرسان بیمه بفهمند (که احتماش زیاد است) مقرری تان قطع می شود و مجبورید جریمه هم بدهید وگرنه در کار بازنشستگی تان و دیگر تعهدات سازمان دچار مشکل می شوید .

5- ختم کلام : تا مجبور نشدید از مقرری بیمه بیکاری استفاده نکنید . اشتباه است !

6- تا مطلب بعدی خداحافظ !

جدیدتر قدیمی تر