دیه قسمت های مختلف بدن

 1- همواره در بحث دیه موضوعی که مطرح می شود خدای ناکرده در مورد حوادث و اتفاقات مرتبط با مرگ افراد است . اما همیشه اینگونه نیست . بعضی مواقع نقص و جرحی برای افراد اتفاق می افتد که آن هم دیه دارد ! نکته جالب این موضوع این است که همه فکر می کنند دیه نقص عضو آنچنان مبلغ بالایی نیست و درصد کمی از دیه کامل را در بر می گیرد اما شاید تعجب کنید که مبلغ بعضی از این دیه ها را ببینید !

2- دیه همه مو ! 210 میلیون و در ماه حرام 280 میلیون : اگر در جریان یک درگیری موی کسی را جوری بکنید یا آسیب برسانید که دیگر در نیاید باید 210 میلیون دیه بدهید . هیچ نوع بیمه ای هم آن را قبول نمی کند . اگر رویش مجدد داشته باشد مثلا در حد ریش باید یک سوم دیه کامل را بدهید یعنی 70 میلیون و در ماه حرام 93 میلیون . دقت کردید 93 میلیون !!

3- دیه یک چشم ! 105 میلیون  و در ماه حرام  140 میلیون : اگر چشم کسی به هر دلیلی کور کنید باید 105 میلیون دیه بدهید . اگر هر دوچشم باشد 210 میلیون را بدهید .

4- دیه کل دندان ها ! 210 میلیون و در ماه حرام 280 میلیون : اگر ناشی از تصادف باشد مشکلی نیست بیمه می دهد ولی اگر به فکر افتادید دندان های کسی را در دهانش خرد کنید بدانید که باید دیه یک انسان کامل را بدهید !

5- دیه اکثر اعضای بدن مثل گوش ، دنده ها ستون فقرات ، گردن ، بینی و ... مانند موارد بالا است . ار تصادفات رانندگی نمی توان اجتناب کرد و معمولا با داشتن بیمه می توان این حوادث را پوشش داد اما در موارد دیگر حواستان به این مبالغ باشد ! در ضمن ماههای حرام عبارتند از ذی القعده ، ذی الحجه ، محرم و رجب .

جدیدتر قدیمی تر