دریافت حکم جلب کارفرما

 1- بنده دیروز محل کارم افتادم ! استخوان ساعد دستم شکسته ! الان هم آتل گرفتند احتمال دار پلاتین نیاز داشته باشد . گفتند یک هفته بعد بیا عکس بگیر ! خواستم ببینم دیه حدودا چقدر می دهند ببینم ارزش دارد شکایت کنم ؟ اگر به خوبی درمان شود 8 درصد دیه کامل دارد که معادل 16 میلیون و 800 هزار تومان می شود و اگر به خوبی درمان نشود 10 درصد دیه دارد که معادل 21 میلیون تومان می شود.


2- بنده دارای 4 سال و نیم سابقه بیمه می باشم که یک سال و نیم اختیاری و 3 سالش را در یک شرکت مهندسی مشاور هستم  . آیا در صورت رفتن به صندوق بازنشستگی این سوابق حساب خواهد شد ؟ بله محاسبه می گردد ولی باید هزینه انتقال را بپردازید .


3- قبلا خدمتتان گفته بودم منشيم وزارت كار شكايت كرده است ! جلسه ٤ بهمن است ، آيا مي شود جلسه اول را حاضر نشوم ؟ يا با عدم حضور در همان جلسه اول حکم می دهند ؟ اگر جلسه هیات تشخیص باشد بستگی به نظر اعضای جلسه دارد . بله احتمال دارد بدون حضور شما رای صادر گردد .


4- می خواستم بدانم شخصی که چهار سال با حقوق کمتر از اداره کار (سال 96 نهصد هزار تومان) کار کرده است ! پس از درخواست استعفا چقدر حق سنوات دارد؟ آیا عیدی به وی تعلق می گیرد ؟ هم سنوات و هم عیدی به وی تعلق می گیرد . البته متناسب با ماه های کارکرد . اگر سال را به طور کامل کار کرده باشد 1 ماه حقوق به عنوان سنوات و 2 ماه حقوق به عنوان عیدی به وی تعلق می گیرد. 


5- آیا شخص شاکی امکان دریافت حکم جلب دارد ؟ معمولا بابت دعاوی کار حکم جلب داده نمی شود . فقط حکم توقیف اموال داده می شود.


6- سلام وقت بخیر ! ببخشید وقت گران بهای شما را گرفتم . درخواست راهنمایی از شما دارم . اینجانب از کار اخراج شدم ، حکم بازگشت به کار داه شده است . اجرا احکام بر گرداند سر کار . ۲۵سال سابقه کار در همین کارگاه دارم . می خواستم ببینم هیچ حق اولاد و مسکن و مزایای دیگر تا این  زمان نداده است . حالا شکایت کنم مال این ۲۵ سال به من تعلق می گیرد یا نه  ؟متشکرم ! خداوند حاجت دلت رابدهد ؟  مزایای درخواستی کارگر مشمول مرور زمان نمی شود و باید پرداخت گردد . البته به نرخ همان سال متاسفانه . در صورت اثبات کارکردتان به شما تعلق می گیرد . 


7- تفاوت بیمه اختیاری و بیمه ای که کارفرما پرداخت می کند چیست؟ می خواهم جایی مشغول به کار بشم .می گوید پول بیمه را می دهم خودت بیمه اختیاری به حساب بریز ؟ بیمه اجباری بسیار بهتر است . امکان دریافت کمک هزینه ایام بیماری ، مقرری بیمه بیکاری ، کمک هزینه ازدواج و غرامت دستمزد ناشی از حادثه و ازکارافتادگی جزئی در بیمه اجباری وجود دارد که در بیمه اختیاری وجود ندارد.


8- در صورت مشغول به کار شدن در یک ماه و دریافت مقرری در آن ماه (که البته حقوق ماه قبلی می باشد)، اگر پس از آن در  حضور و غیاب های بعدی شرکت نکنیم و اشتعال به کار را نیز اعلام نکنیم، آیا مستوجب جریمه اداره کار خواهیم شد ؟ اگر بخواهیم رسماً اشتغال به کار را اعلام کنیم به چه نحوی می شود و با شرایط  ذکر شده بهترین زمان برای آن که بتوان آخرین مستمری را دریافت کنیم! چه موقع است؟ با تشکر فراوان ! بله در صورتیکه اشتغال به کار را اعلام نکنید جریمه می شوید و باید مقرری بیمه بیکاری را که گرفته اید و اشتغال داشته اید پس دهید . هفته دوم ماه اعلام کنید بهترین حالت است .  


9- در خصوص معافیت بیمه ای کارگاه های کمتر از ۵ نفر . شرکت ما شرکت تعاونی است که موضوع فعالیت آن خدمات کشاورزی ثبت شده است و در زمینه بسته بندی زعفران فعالیت می کند . آیا می توانیم از این معافیت استفاده نماییم ؟ لیست فعالیت های دارای معافیت کارفرمایی را در اینجا ببینید . 

جدیدتر قدیمی تر