خرید بیمه از بیمه پاسارگاد

 1- سعی می کنم به مرور زمان اطلاعاتی مفید در مورد شرکت های بیمه  مختلف ارائه کنم . البته یکی از مشکلات این است که خدا را شکر چیزی که بیش از حد دیده می شود شرکت های بیمه تجاری است . تازه اگر شرکت هایی را که در مناطق آزاد ثبت شده است را نیز بخواهیم اضافه کنیم که دیگر واویلا !! یکی از مواردی که از نظر من تفاوت عظیمی بین  شرکت های بیمه داخلی با شرکت های بیمه خارجی ایجاد کرده است  کمبود نوآوری در شرکت های داخلی است  . یعنی اگر همین امروز نصف این شرکت ها حذف شوند و اعلام گردد که در هر زمینه بیمه ای که می خواهید به شرکت های بیمه دیگر مراجعه کنید بعید می دانم کسی دچار مشکل شود و کلا هیچ کس هیچ چیز از دست نمی دهد ! نوآوری و خلاقیت چیری است که در شرکت های بیمه ما معمولا دیده نمی شود و البته در این مملکت در کجا دیده می شود که در شرکت های بیمه دیده شود ؟! به هر حال بدون بحث اضافی وارد جزئیات می شوم و البته این سری مقالات ، هم در زمینه این بیمه و هم بیمه های دیگر ادامه خواهد داشت !


2- برعکس تمامی دنیا که بیمه ها بانک تاسیس می کنند اینجا بانک ها بیمه تاسیس می کنند . این بیمه هم توسط گروه مالی پاسارگاد یا بهتر بگوئیم بانک پاسارگاد در سال 1385 تاسیس شده است (بانکی که انواع و اقسام شخصیت های حقوقی و حقیقی جزء موسسانش بوده اند و کلا به ارگان خاصی متصل نیست و پر است از چهره های تکنوکرات که در دولت های مختلف سمت های مالی ، بانکی و بیمه ای داشته اند !) . این بیمه کلا در تمامی زمینه های بیمه های زندگی و غیر زندگی فعالیت می کند ! (کمتر در صنعت بیمه ما می توانید بیمه ای پیدا کنید که در یک زمینه تخصصی خاص کار کند و معمولا همه در تمامی زمینه ها متخصص هستند !!!). زمینه هایی مانند اشخاص ، اموال ، مسئولیت و البته زمینه ای اختصاصی یعنی بیمه اتکایی . در زمینه بیمه عمر فعالیت زیادی داشته اند به گونه ایکه معمولا در هنگام بحث از بیمه عمر  اسمی هم از این شرکت برده می شود . کارشناسان و نمایندگان این شرکت معمولا شرکت خودشان را بهترین ارائه دهنده بیمه های عمر و سرمایه گذاری می دانند (البته کارشناسان و نمایندگان و بازاریابان تمامی شرکت ها این ادعا را در مورد شرکت خود دارند ! ) .


3- کلا بیمه های عمر در کشور ما یا به صورت انفرادی فروخته می شوند و یا به صورت گروهی . بسیاری از ارگان ها برای پرسنل خود بیمه عمر گروهی تهیه می کنند و معمولا پس از فوت بیمه شده مبلغی به خانواده وی تعلق می گیرد که در آن شرایط خیلی کمک کننده است . بارها پیش آمده است که حتی کارمند این نهادها نمی دانسته که حق بیمه از وی کم می شده  و پس از فوت وی مبلغی قابل توجه به خانواده وی پرداخت شده است . این ارگانها عمدتا بیمه نامه را از شرکت هایی تهیه می کنند که خود سهامدار آن هستند و بنابراین در هنگام بحث در مورد فروش بیمه نامه های عمر و زندگی ، هیچگاه به آمار فروش این نوع بیمه نامه های گروهی استناد نخواهیم کرد .  نیروهای نظامی و انتظامی جزء ارگان هایی هستند که به صورت گروهی پرسنل خود را بیمه عمر می کنند . در زمینه فروش بیمه نامه های عمر معمولا بیمه های عمر پاسارگاد در کنار بیمه های عمر و سرمایه گذاری شرکت های بیمه ایران و کارآفرین فروش خوبی داشته اند .


4- یکی از مواردی که این شرکت معمولا به آن افتخار می کند این است که دو بار از طرف بیمه مرکزی به عنوان بیمه نمونه انتخاب شده است که عبارت است از سالهای  1386 و 1388 . هر چند معلوم نیست چرا دیگر بعد از آن به این عنوان دست نیافته است ؟ معمولا از نظر سطح توانگری در سطح توانگری یک هستند و به نظر من نمونه یک شرکت خصوصی خوب بیمه ای می باشند ! بیشترین زمان و فعالیتی که این بیمه و نمایندگی ها و بازاریاب هایش انجام می دهند در زمینه بیمه های عمر و سرمایه گذاری است . یکی از ایراداتی که به این شرکت در زمینه بیمه عمر گرفته می شود این است که سود قطعی کمتری نسبت به یکسری بیمه های دیگر پرداخت می کند ! از نظر کسانی که سودهای قطعی (ترکیبی از سودهای تضمینی و سودهای سرمایه گذاری شرکت) برایشان اهمیت دارد این موضوع می تواند مهم و تا حدی مایوس کننده باشد و حتی باعث روی گردانی عده ای گردد ولی از نظر من که کلا میزان سود عامل تعیین کننده مهمی در بیمه های عمر نیست ، این موضوع اهمیت خاصی ندارد .


5- معمولا در زمینه بیماری های خاص ، خدمات بیمه عمر پاسارگاد خدمات مناسبی می باشد و هر 5 پوشش اصلی را ارائه می دهد . این 5 پوشش اصلی عبارت است از سرطان ، سکته مغزی ، سکته قلبی ، جراحی قلب باز و پیوند اعضاء اصلی بدن که امروزه هزینه های زیادی بابت آن چه در بیمارستان های دولتی و چه در بیمارستان های خصوصی باید پرداخت کرد .  در هر 5 زمینه فوق بیمه پاسارگاد پرداخت های مناسبی دارد . البته مانند بسیاری از بیمه ها اشانتیون نیز برای کسانی که بیمه عمر بخرند و بازخرید هم نکنند پرداخت می کند که اشانتیون این شرکت در این زمینه بیمه آتش سوزی است (بیمه آتش سوزی یکی از سودده ترین خدمات بیمه ای برای شرکت های بیمه است) . علاوه بر آن برای کسانی که بیمه عمر این شرکت را بخرند طبق قراردادی که با شرکت کمک رسان ایران منعقد کرده است کارت خدمات درمانی SOS هم ارائه می کند .


6- با اینکه شرکت بیمه پاسارگاد در زمینه خدمات بیمه ای دیگر نیز  فعالیت می کند ولی آمار بالایی از نظر فروش ندارد . در بیمه های شخص ثالث و  بدنه چندان برند معتبری نیست و زیر سایه بیمه های دیگر قرار گرفته است . در دیگر زمینه های بیمه اموال و بیمه های مسئولیت نیز چنین وضعیتی در مورد این بیمه حاکم است . البته می توان حدس زد که در سال های آتی در زمینه بیمه های مسئولیت و بیمه های اموال پیشرفت های بیشتری داشته باشد . در زمینه بیمه های شخص ثالث و بدنه خودرو و بیمه های تکمیلی درمان چنین حدسی نمی زنم. به طور کلی فکر می کنم اگر به همین روند ادامه بدهد کلا سرعت متناسبی در رشد خواهد داشت و هیچوقت به سرنوشت بیمه ای مانند بیمه توسعه دچار نخواهد داشت . حرکت این بیمه را لاک پشتی ولی مستمر می دانم هر چند خلاقیت خاصی در خدمات بیمه ای این شرکت همانند اکثر بیمه ها دیده نمی شود .

جدیدتر قدیمی تر