انواع بیمه حرف و مشاغل آزاد

 


1- سلام علیکم خسته نباشید . ببخشید بنده از خدمات بیمه سلامت استفاده می کنم ومتاهل و دارای یک فرزند وسن من هم ۲۱ می باشد . شغل هم آزاد کارگری می کنم ولی داری نقص جسمانی از لحاظ کم شنوایی می باشم وکارت پایان خدمتم را به صورت معافیت پزشکی گرفته ام ولذا می خواستم بپرسم اگر من بخواهم عضو بیمه کارگری شوم آیا این معلولیت مشکلی برای بیمه شدن ندارد وهمچنین آیا سازمان بهزیستی می تواند کمکی در این باره بکند یا نه ممنون از شما ؟ نه مشکلی برای بیمه شدن شما ایجاد نمی کند . البته اگر بخواهید بعدا بابت این موضوع در تامین اجتماعی درخواست ازکارافتادگی دهید نمی توانید از آن استفاده کنید . سازمان بهزیستی برای یکسری از معلولین حق بیمه را پرداخت می کند تا بتوانند بیمه خویش فرما شوند .


2- مادر من مدت بیست سال است حقوق شوهرش را از تامین اجتماعی و حقوق پدرش را از خدمات درمانی  می گیرد ! بعد از این مدت حقوق پدرش قطع شده است ؟  آیا اگر به دیوان عدالت اداری رجوع کنیم نتیجه ای حاصل میگردد ؟ نه متاسفانه هیچ نتیجه ای حاصل نمی شود . طبق قانون جدید هر فرد فقط می تواند از مستمری یکی از بازماندگان استفاده کند . توصیه می کنم شکایت نکنید چون در بعضی موارد مشاهده شده است یکی از دستگاه ها از فرد شکایت کرده و درخواست حقوق های پرداختی را داشته است . 


3- من كارگر کشاورز هستم و درزمین پدری مشغول به کار هستم.الان دچار پارگی رباط صلیبی مینیسک زانو شدم .بیمه تامین اجتماعی اعلام کرده بهت دیه تعلق نمی گیرد .فقط طول درمان مقرری تعلق می گیرد.خواستم بدانم راهی هست که دیه زانومو بگیرم ! ممنون . پدرم هم کارفرمایم می شود یعنی رابط درجه‌ یک‌ پدر فرزندی ؟ اینکه پدرتان کارفرما است نه تنها حسن حساب نمی شود بلکه در اینگونه موارد نقطه ضعف هم هست ! شما باید درخواست دریافت غرامت نقص عضو بدهید . چیزی به نام دیه در تامین اجتماعی وجود ندارد . تنها در صورتی می توانید درخواست غرامت نقص عضو دهید که حادثه کاری برایتان اتفاق افتاده باشد که موردی که ذکر کردید جزء حوادث کاری محسوب نمی گردد . بنابراین به نظر من راهی ندارد . 


4- بنده در شرکتی خصوصی زیر نظر پیمانکاری حدود 300 روز کار کردم . الان رفتم سوابق بیمه گرفتم زده 178 روز و می دانم چه  ماه هایی بیمه پرداخت نشده است ! مدرکم هم طبق برگه بیمه و فیش حقوقی است !می توانم برای نپرداختن آن چند ماه حقوق، ندادن عیدی ، پاداش ، سنوات و بقیه موارد شکایت کرد ؟ تازه حقوق دو ماه من را هم نداده است  !لطفا راهنمایی کنید ؟ بله می توانید شکایت کنید و البته توجه داشته باشید که باید مدارک کارکردتان را ارائه کنید . همچنین به نظر من بهتر است بابت ماه هایی که حق بیمه پرداخت نشده است به بازرسی شعبه تامین اجتماعی تان مراجعه کرده و درخواست بازرسی تحقیقی بدهید . 


5- با سلام .بنده پنج سال برای یک شرکت بین المللی کار کردم و بعد اخراج شدم.در حال پیگیری شکایت و بیمه بیکاری هستم. بنده الان شیراز هستم و حدود هشت ماه بود که از تهران به شیراز منتقل شدم . در مراجعه به بیمه شیراز اعلام کردند که باید به تهران مراجعه کنم و از آنجا اقدام کنم چون بیمه از شیراز واریز نشده است.هیچ راهی وجود ندارد برای این موضوع و حتما باید تهران برم ؟ بابت این مسئله بنده فقط ده روز زمان دارم و رفتنم هزینه ی زیادی رو دارد !می توانم بابت اداره کار شکایت کنم ؟ و اگر زمان بیمه گذشت و شرکت کاری انجام نداد آیا شرکت این ضرر را متقبل می شوند ؟ لطفا راهنمایی کنید.ممنون ؟ شما باید از شعبه بیمه ای که حق بیمه تان از آنجا پرداخت می شود اقدام کنید . اگر نیاز به رای اداره کار هم باشد باید از اداره کاری اقدام کنید که مربوط به شعبه بیمه تان است . بعد از اینکه مقرری بیمه بیکاری قطعی شد می توانید برای دریافت مقرری بیمه بیکاری شعبه تان را به محل سکونت تان اتقال دهید . 


6- سلام بعد از تصادف خسارت ماشینم هفده میلیون می شد وخودم مقصر نبودم وبیمه شخص ثالث مقصر تاهفت میلیون را تقبل می کند ! خودم بیمه بدنه دارم مامور بیمه می گوید باید کروکی غیر سازشی داشته باشی تا بتونی از بیمه بدنه استفاده کنی اما مامور راهنمایی کروکی سازشی به من داد ومی گوید کروکی غیر سازشی فقط با نامه قاضی می دهم . کروکی سازشی را به بیمه مقصردادم قراره هفت ملیون به حسابم بریزند ! راهنماییم کنید بقیه ی خسارتم را چگونه می تونم بگیرم ؟ چون مابقی مبلغ فوق حدود 10 میلیون تومان است باید به دادسرا شکایت کنید و درخواست کروکی غیر سازشی کنید ! بعد از طی فرآیند و گرفتن کروکی غیر سازشی بیمه بدنه تان باید مبلغ فوق را پرداخت کند . اگر تا حد 3 میلیون تومان توسط شخص مقصر به صورت دستی به شما پرداخت گردد می توانید بابت 7 میلیون باقیمانده به جای دادگاه به شورای حل اختلاف شکایت کنید .  


7- در مورد بیمه حرف و مشاغل آزاد 12 درصد اگر بخواهم بدون دفترچه خدمات درمانی استفاده کنم چه مزیت ها ودر واقع منافع مثبتی می تواند برایم داشته باشد ؟! آیا نسبت به اینکه اگر بخواهم همین مقدارپول را هرماه در بانک سپرده گذاری کنم بعداز30سال ارزشش بیشترمی شود وبه صرفه تر است یا نه ؟  ازنظر اقتصادیش ویا درکل ازهمه نظر برایم سودمند است  یا نه !؟ با توجه به کارشناس بودنتان لطفا بهم مشاوره بدید . الان دفترچه بیمه سلامت دارم . باتوجه به اینکه اگر برای بیمه تامین اجتماعی اقدام کنم وبیمه بشوم  بیمه سلامتم طبیعتا قطع می شود آیا خوب است اقدام کنم برای بیمه شدن تامین اجتماعی  ازنوع حرف و مشاغل آزاد 12 درصد بدون دفترچه ، یانه !؟ سوالی که پرسیده اید سوالی است که من هرگونه جواب دهم ممکن است با شرایطی که جامعه ما دارد و تقریبا با قطعیت نمی توان در مورد آینده به خوبی نظر داد دقیق از کار در نیاید . این سوال به انحاء مختلف در جاهای مختلف طرح شده است و جواب های مختلف گرفته است . از میزان سود بانکی ، وضعیت بانک ها و میزان تورم در سال های آینده کسی خبر ندارد . از وضعیت تامین اجتماعی یا دیگر بیمه های تجاری نیز در آینده دور کسی خبر ندارد و معلوم نیست آیا قول هایی که در ابتدای بیمه شدن به افراد داده می شود صحیح است یا نه . نکته ای که در مورد سرمایه گذاری در بانک یا بیمه مطرح است این است که شما مقداری از هزینه ای که بابت بیمه می پردازید هزینه ریسک هایی است که ممکن است با آن روبرو شوید و در چنین مواقعی بیمه از شما حمایت می کند . بنابراین اینکه اگر بعد از 30 سال پول را در بانک بگذاریم سود بیشتری کسب می کنیم اصلا صحیح نیست چون این ریسک های مربوط به انسان از طرف بانک پوشش داده نمی شود وقیاس مع الفارغ است . به عنوان مثال در بیمه تامین اجتماعی یا بیمه های عمر در صورت از کارافتادگی شما باید تا آخر عمر مستمری دریافت کنید ! چنین چیزی در هیچ بانکی وجود ندارد . ضمنا بنده بین بیمه های اجتماعی و بیمه های عمر سعی می کنم بیمه های اجتماعی را انتخاب کنم . اگر به صورت خویش فرما بیمه تامین اجتماعی شوید ممکن است در زمانی مشخص در جایی هم به صورت اجباری و از طریق  کارفرما بیمه شوید که از آن طریق بهتر بیمه تان را می توانید ادامه دهید. 


8- با احترام وخسته نباشید . کانال تان را  از سایت بیمه جو برداشتم . یک سوال از خدمت با سعادت تان داشتم . من سی سالمه ویک ساله ازدواج کردم ! یه مغازه کوچک دارم که درآمد آنچنانی ندارد !  پولی بخور نمیر ازش در می آورم  وهیچ نوع سابقه بیمه ندارم   نمیدانم چه چوری خودم را بیمه کنم ! میشه گفت کلا از بیمه اطلاعات کافی ندارم ! می خواستم که راهنمایم کنید چه چوری می توانم خودم را بیمه کنم ؟  در ضمن اگه بیمه بشوم آیا می توان خانمم را بیمه کنم ؟ به نظر من بهتر است از یکی از انواع بیمه های تامین اجتماعی استفاده کنید . بیمه حرف و مشاغل آزاد و یا بیمه اختیاری را پیشنهاد می کنم . لیست بیمه ها به پیوست خدمتتان ارسال می گردد. 


9- من امسال 2 تیر تصادف کردم . خودمم آسیب دیدم از ناحیه گردن و پشت ودست و سر ! راننده مقصر هم بودم . حدودا دوازده میلیون دیه ام هست . بیمه بهم گفت چیزی به تو تعلق نمی گیرد . سه بار هم پزشک قانونی رفته بودم . الان برای بیمه شکایت کردم . ولی دادگاه هم جواب خاصی به من نمی دهد . فقط یک نامه برای بیمه نوشت شرایط پرداخت دیه بیمه گذار مقصر چگونه هست ؟ و الان منتظرم بیمه جوابش را بنویسد !  میشه راهنماییم کنید چه کار کنم ؟ آیا اصلا شکایتم قبول می شود یا اینکه دادگاه دادخواستم را با توجه به جواب بیمه رد می کند ؟ بنظرتان من چکار کنم ؟ این را هم خدمتتان عرض کنم که ضرب دیدگی گردن داشتم و ده بار فیزیوتراپی  رفتم ! از لحاظ درد چرخش گردن خوب شده  ولی یکم کج شده تا الان هم همان حالت هست ! این هم نمی تواند جزء نقص عضو باشد ؟  یعنی تغییر شکل جز نقص عضو حساب نمیاید ؟ البته کج شدن گردن رو تو گزارش پزشک قانونی نیست و بیمه و دادگاه هم اطلاعی از کج شدن گردنم ندارند !اگر می شود  لطفی کنید و راهنماییم کنید !  ممنون می شوم ؟ در این مورد طبق قانونی که از اردیبهشت سال 1395 تصویب شد بیمه ها موظف شدند هر گونه آسیبی که برای راننده مقصر حادثه ایجاد می گردد را جبران نمایند . اما بیمه ها با قانون شکنی فقط برای بیمه نامه هایی که از مرداد ماه 1396 تمدید شده باشد دیه را پرداخت می کنند و برای موارد قبلی   صرفا در صورت فوت یا نقص عضو دیه می دهند . در این زمینه باید به دادگاه شکایت کنید که در بعضی مواقع دادگاه ها به نفع راننده مقصر حادثه رای می دهند و در بعضی مواقع نمی دهند . البته جدیدا بیشتر به نفع بیمه ها رای می دهند . کج شدگی گردن نقص عضو محسوب می شود ولی باید به تائید پزشکی قانونی برسد . 

جدیدتر قدیمی تر