دیه خردشدگی استخوان پا

 


1- از شما برادر گرامی خواهش می کنم مقدار دیه این نامه آخری پزشک قانونی را برای من مشخص کنید : 1-سائیدگی(حارصه) بر پیشانی 2- پارگی (دامیه) بر چانه 3-پارگی (دامیه) بر آرنج چپ 4- سائیدگی (حارصه)بر ساعد دست راست 5- پارگی (دامیه) بر زانوی راست 6-خراشیدگی (حارصه) بر زانوی راست 7-خراشیدگی (حارصه) بر شانه راست که ارش آن به میزان نیم درصد ارزش دیه کامل انسان تعیین و اعلام میگردد 8-شکستگی خرد شده (کوبیدگی)استخوان ران چپ که تحت عمل جراحی با ابزار ارتوپدی قرار گرفته بود و ارش عمل جراحی به میزان یک و نیم درصد ارزش دیه انسان کامل تعیین و اعلام میگردد 9- شکستگی خرد شده (کوبیدگی) استخوان درشت نی ساق پای چپ که تحت عمل جراحی با ابزار ارتوپدی قرار گرفته بود و ارش عمل جراحی به میزان یک و نیم درصد ارزش دیه کامل انسان تعیین و اعلام میگردد 10- در رفتگی مفصل استخوان کف دستی اول دست راست که ارش آن به میزان نیم درصد ارزش دیه کامل انسان تعیین و اعلام میگردد 11-شکستگی استخوان نازک نی ساق پای چپ 12-شکستگی گردن استخوان ران چپ که تحت عمل جراحی قرار گرفته و ارش عمل جراحی به میزان یک و نیم درصد ارزش دیه کامل انسان تعیین میگردد .صدمات بند های 8 و 9 موجب ایجاد محدودیت حرکتی و آسیب عصب پرونئال گردیده که ارش آن به میزان پنج درصد ارزش دیه کامل انسان تعیین و اعلام میگردد... ممنون از لطف شما ؟


  1. 1 درصد دیه کامل معادل 2 میلیون و 100 هزار تومان 
  2. 2 درصد دیه کامل معادل 4 میلیون و 200 هزار تومان
  3. 1 درصد دیه کامل معادل 2 میلیون و 100 هزار تومان 
  4. 0.5 درصد دیه کامل معادل 1 میلیون و 50 هزار تومان 
  5. 1 درصد دیه کامل معادل 2 میلیون و 100 هزار تومان 
  6. 0.5 درصد دیه کامل معادل 1 میلیون و 50 هزار تومان 
  7. 0.5 درصد دیه کامل معادل 1 میلیون و 50 هزار تومان 
  8. 19.16 درصد دیه کامل معادل 40 میلیون و 240 هزار تومان 
  9. 19.16 درصد دیه کامل معادل 40 میلیون و 240 هزار تومان 
  10. 0.5 درصد دیه کامل معادل 1 میلیون و 50 هزار تومان 
  11. 8 درصد دیه کامل معادل 16 میلیون 800 هزار تومان 
  12. 1.5 درصد دیه کامل معادل 3 میلیون و 150 هزار تومان 
  13. 5 درصد ارش آسیب محدودیت حرکتی و ... معادل 10 میلیون و 500 هزار تومان

2- برادر ارجمند ضمن خسته نباشید لطفا مقدار دیه این نامه پزشک قانونی را هم مشخص کنید: 1- کبودی آرنج راست 2-سرخ شدگی ملتحمه چشم چپ که ارش خونریزی ملتحمه چشم به میزان نیم درصد ارزش دیه کامل انسان تعیین و اعلام میگردد 3-پارگی (دامیه) بر پلک فوقانی چشم چپ 4- خراشیدگی (حارصه) بر بینی 5- جراحت (حارصه) بر قدام سر 6- ساییدگی عمیق (دامیه) بر سمت راست گردن که ارش آن به میزان یک درصد ارزش دیه کامل انسان تعیین و اعلام میگردد 7- ساییدگی (حارصه)بر خلف پای چپ 8- شکستگی استخوان بازوی چپ که تحت عمل جراحی با ابزار ارتوپدی قرار گرفته بود ارش عمل جراحی صدمه بند 8 و آسیب بافت نرم ناشی از آن به میزان دو درصد ارزش دیه کامل انسان تعیین و اعلام میگردد. ممنون از بزرگواری شما  ؟ 


  1. 0.15 درصد دیه کامل معادل 315 هزار تومان 
  2. 0.5 درصد دیه کامل معادل 1 میلیون و 50 هزار تومان 
  3. 2 درصد دیه کامل معادل 4 میلیون و 200 هزار تومان 
  4. 1 درصد دیه کامل معادل 2 میلیون و 100 هزار تومان 
  5. 1 درصد دیه کامل معادل 2 میلیون و 100 هزار تومان 
  6. 1 درصد دیه کامل معادل 2 میلیون و 100 هزار تومان 
  7. 0.5 درصد دیه کامل معادل 1 میلیون و 50 هزار تومان 
  8. 10 درصد دیه کامل معادل 21 میلیون تومان 

3- بنده در یک درگیری چوبی به سمت کسی پرتاب کردم  و او قسم یاد کرد که به گوش او برخورد کرد و بنده  به 2 درصد دیه پارگی پرده گوش ( حدود چهار میلیون و دویست هزار تومان) محکوم شدم . طرف مقابل مرا تهدید به طول درمان کرد؟ خواستم بپرسم واسه طول درمان باید دوباره مبلغی بهش پرداخت کنم ؟  نه طبق قانون جدید طول درمان دیگر دیه ندارد . نه دیگر به چیزی محکوم نمی شوید .


4- بنده به اشتباه در ارسال حق بیمه مقدار حق بیمه بیکاری را از ابتدای سال تا شهریور صفر وارد نموده ام.حال با مراجعه به بیمه مبلغ یک ملیون و هشتصد می گویند پرداخت کنم . اگر راهنمایی بفرمائید جهت کسر این مبلغ باید چه کنم ؟ منظورتان کاملا مشخص نیست . اشتباه از شما بوده و پرداخت 3 درصد حق بیمه بیکاری برای کارگاه های مشمول قانون کار الزامی است . در چنین مواردی تامین اجتماعی 3 درصد فوق را به همراه مبلغ جریمه محاسبه کرده و از شما دریافت می کند . نیازی به لیست اصلاحی نیز معمولا نیست.


5- من بهمن سال ۹۵ تصادف کردم و پای راست من قطع شد . من مسافر اتوبوس شرکت اتوبوسرانی بودم که با یک تریلی تصادف کرد ! راننده اتوبوس جانباز اعصاب و روان زمان جنگ بوده و طبق گفته پزشک معالج راننده حق رانندگی نداشته است  . سن راننده ۵۷ سال است . می خواستم ببینم دیه این حادثه چقدر است و آیا از کار افتادگی تعلق می گیرد و در کل چه حق هایی به من تعلق میگیرد ؟ بابت پا 50 درصد دیه به شما تعلق می گیرد که به نرخ سال 1396 معادل 105 میلیون تومان می شود و ایشان یا بیمه شخص ثالث خودرو باید پرداخت کنند . در صورتیکه بیمه تامین اجتماعی باشید و در زمان حادثه نیز بیمه پرداز بوده باشید می تواند درخواست ازکارافتادگی به شعبه تامین اجتماعی بدهید و احتمالا ازکارافتاده شوید.


6- من پسرم داخل مدرسه دوتا از دندون هایش شکست که من رفتم از مدیر شکایت کردم ولی تبرئه شد . گفتند دیه را از بیت‌المال می دهند  که ان هم رد شد . من باید چه کنم ؟ بیمه حوادث دانش آموزی دیه نمی دهد مگر اینکه نقص عضو محسوب شود که شکستگی دو دندان نقص عضو نیست. اگر کسی باعث این اتفاق به صورت مستقیم نشده باشد به جایی نخواهید رسید.


7- درصورتیکه تحصیل دانشجوی پسر تمام شود حقوقی که از پدر بازنشسته متوفی میگرفته کاملا قطع میشود یا برای مادر واریز می شود ؟ برای مادر واریز می گردد.


8- برای بازنشستگی که رفتم متوجه شدم کارفرما حق بیمه من را با حداقل حقوق پرداخت می کند درصورتیکه بیشتر از این به من حقوق می دهد ! الان برای بازنشستگی حقوقم خیلی پایین می آید در صورتیکه فیش های حقوقیم موجود است ! چه کار باید بکنم؟ ثانیا،امسال کارفرما کلک زده است و حداقل حقوقی رو که که برایش بیمه رد می کند توی فیش می آورد اما بقیه اش رو به حسابمان می ریزد( البته سالهای قبل این کار رو نمی کرد) . ممنون می شوم به  دو سوال فوق جواب بدید ؟ ضمنا درخواست بازنشستگی دادم و دنبال کارهایش هستم ! باید با گواهی پرداخت حقوق به حساب تان به شعبه تامین اجتماعی مراجعه کنید (قسمت بازرسی) و درخواست بازرسی تحقیقی از محل کار دهید تا بازرسان با بازرسی از محل و تائید آن حق بیمه بقیه حقوق را به همراه جرائم مربوطه از کارفرما وصول کنند.


9- بنده حدود ده سال پیش یک نفر نیرو داشتم ، حدود 6 سال پیش من کار کرد. حق بیمه اش را پرداخت نکردم . البته قرارمان همین بوده است . الان مدعی شده است و اگر بخواهم حق بیمه را پرداخت کنم چقدر می شود ؟ چگونه محاسبه می شود ؟ البته پرداخت حق بیمه چیزی نیست که بتوان با قرار دوطرفه آن را کنسل نمود و سازمان تامین اجتماعی نیز در این میان ذی نفع است ! در اینگونه موارد حق بیمه با توجه به شغل مورد نظر و براساس 30 درصد حقوق و دستمزد شغل مورد نظر با قیمت روز محاسبه می شود و در تعداد ماه های فوق ضرب می گردد . ضمنا حداقل 10 درصد نیز بابت نپرداختن حق بیمه در زمان مقرر بر روی کل حق بیمه جریمه در نظر گرفته می شود .

جدیدتر قدیمی تر