مدارک لازم برای خرید بیمه سربازی

 1- اگر کارگری با 35 سال سابقه پرداخت حق بیمه بخواهد بازنشسته شود دستمزدش با ضریب 35/30 محاسبه می گردد یا فقط میانگین دستمزد سال های 34و35 مبنای محاسبه حقوق بازنشستگی می باشد . طبق قانون بازنشستگی با30 سال سابقه کارگر باید چند سال سن داشته باشد ؟ با ضریب 35/30 محسابه می شود . یعنی میانگین 1 حقوق در 2 سال آخر محاسبه می گردد و سپس در 35 ضرب می گردد . برای بازنشستگی با 30 سال سابقه مردان باید حداقل 50 سال سن و زنان 45 سال سن داشته باشند .


2- من ۱۴ سال سابقه کار در یک کارگاه دارم و در حال حاضر حدود ۳ میلیون تومان در لیست بیمه برام حق بیمه رد می شود . علتش هم این است که چون دو سال گذشته مبتلا به مریضی سختی شدم فکر کردم شاید بخواهم از بیمه بیکاری استفاده کنم یا از کار افتادگی و ... که حداقل پولی دستم بیاد که توان زندگی داشته باشم . برای همین الان کار میکنم و  حدود ۵۰۰ هزار تومان بیمه و مالیات حقوق از جیب می دهم. الان متوجه شدم که برای بازنشستگی ۵ سال آخر یا دو سال آخر ملاک قرار می گیرد. به نظر شما چه کار کنم که با پرداخت این پول بیمه گزاف خرد نشوم . و آیا این پول بیمه در حال حاضر کجا ممکن است به کارم بیاید. این رو هم حضورتون بگم که من خانم هستم و ۳۸ سالمه ( به این جهت گفتم که  شاید از بازنشستگی خانمها ۴۲ سال و ۲۰ سال سابقه استفاده کنم) . اگر هم می بینید تا حالا اشتباه کردم بابت پرداخت این مبلغ لطفا بفرمایید که جلو ضررم رو بگیرم . و احیانا اگر اشتباه کردم چطور ممکن است دستمزدم رو در لیست نصف کنند که کارگاه هم بعدها متضرر نشود ! کلا به صورت قانونی پرداخت حق بیمه اجباری یعنی وقتی رابطه کارگری و کارفرمایی برقرار باشد باید 30 درصد حقوق باشد ! یعنی 7 درصد حق بیمه از شما کسر گردد و 23 درصد حق بیمه توسط کارفرما پرداخت گردد . مالیات هیچ ارتباطی به حق بیمه ندارد و احتمالا 23 درصد توسط کارفرمایتان پرداخت می گردد ! پرداخت حق بیمه بیشتر در مجموع به نفع تان است و اگر به استراحت پزشکی نیاز داشته باشد که مشمول استفاده از کمک هزینه ایام بیماری گردید یا بخواهید از مقرری بیمه بیکاری استفاده کنید میانگین حقوق 3 ماه آخر برایتان محاسبه می شود و به شما کمک هزینه پرداخت می گردد و در نتیجه به نفع تان است . اگر بخواهید با 42 سال سن و 20 سال سابقه بازنشست شوید و یا ازکارافتاده کلی شوید براساس قانون فعلی میانگین 1 روز حقوق در 2 سال آخر محاسبه شده و در سنوات کارکردتان ضرب می شود . این قانون به احتمال زیاد تا 2 سال دیگر تغییر می کند و ملاک از 2 سال دیگر عوض می شود (بنابر پیش بینی کارشناسان !) و البته معلوم نیست چند سال ملاک قرار داده می شود ! همچنین توجه داشته باشید که شما یکدفعه نمی توانید حقوق مشمول کسر حق بیمه تان را در 2 سال آخر افزایش دهید و تامین اجتماعی قطعا در این حالت لیست بیمه را رد می کند . بنابراین در این حالت شما ضرر زیادی نمی کنید و به نظر من حداقل باید در 5 سال آخر پرداخت حق بیمه در بهترین حالت ممکن باشد .


3- اگر شخصی بعد از پرداخت 5 سال یا 10 سال حق بیمه فوت کند حقوق بازنشستگی که به خانوادش تعلق می گیره به چه صورت محاسبه می شود ؟  اگر در 1 سال قبل از فوت 3 ماه حق بیمه پرداخت کرده باشد بر اساس سال های پرداختی مستمری می گیرد و اگر مستمری کمتر از حداقل حقوق طبق قانون کار باشد تا آن میزان افزایش می یابد .


4- معذرت می خواهم . من در خرداد ماه تصادف کردم .  نازک نی و درشت نی پایم خرد شده است . لب بالایم پاره شده و یکی از پره های دماغم هم کاملا پاره شده و پیشانیم هم از 2 جا شکسته و حدود 10 تا بخیه خورده است .  خواستم بدانم حدود دیه من چقدر می شود ؟ نکته ای که در این زمینه شایان توجه است این است که برای تعیین میزان دیه باید نظریه پزشکی قانونی موجود باشد . نظریه پزشکی قانونی چون مبتنی بر علم پزشکی و مباحث فنی پزشکی قانونی است با آنچه که دید عمومی نسبت به حادثه است تفاوت دارد و طبیعی است که براساس آن به سادگی می توان مبلغ دیه را مشخص ساخت . به همین دلیل است که بعد از ارائه نظریه پزشکی قانونی ، دادگاه ها به سادگی میزان دیه را مشخص می سازند . به هر حال دیه موارد فوق احتمالا به صورت زیر است :


  • دیه خرد شدگی نازک نی و درشت نی هر کدام اگر به خوبی و بدون عیب درمان شود 13.33 درصد دیه کامل و اگر با عیب درمان شوند یا اصلا درمان نشوند 1/6 دیه کامل می باشد . در حالت اول به نرخ دیه سال 1396 خرد شدگی هر کدام از استخوان های فوق 28 میلیون تومان دیه دارد و در حالت دوم 35 میلیون تومان دیه دارد . 
  • دیه پارگی لب بالا در صورتیکه از نوع حارصه باشد1 درصد دیه کامل و اگر دامیه باشد 2 درصد دیه کامل است . به ترتیب برابر با 2 میلیون و 100 هزار تومان و 4 میلیون و 200 هزار تومان می شود . 
  • پارگی پره های دماغ و شکستگی پیشانی ارش دارد . ضمنا تعداد بخیه اهمیتی در میزان دیه ندارد . 

5- می خواستم بپرسم که روزی که برای حضور و غیاب به اداره کار مراجعه می کنیم امکان آمدن بازرس هست یا روزها ی حضور و غیاب با اداره بیمه هماهنگ شده؟ نه . هیچ ارتباطی به هم ندارند و هیچ هماهنگی نمی شود .


6- ببخشید برای خرید بیمه خدمت سربازی چه مدارکی لازم هست ؟ مبلغ آن به چه صورت محاسبه می شود ؟ آیا قسطی هم می شود پرداخت کرد ؟ اگر به صورت اقساط باشد سود بهش می خورد ؟ دفترچه بیمه تان را باید ارائه کنید و کارت پایان خدمت . میانگین دستمزد مشمول کسر حق بیمه در 2 سال آخر قبل از درخواست خرید محاسبه شده و 7 درصد آن به عنوان مبلغی که باید پرداخت کنید اعلام می گردد . بله می توان به صورت قسطی پرداخت نمود و در صورت قسطی شدن سودی به اقساط تعلق نمی گیرد.


7- در کارخانه دچار حادثه شدم و شرکت مقصر است. سه انگشت وسط دست چپ از وسط قطع شده است . دیه چقدر میباشد. یک ماه هم طول درمان ؟ طول درمان دیگر دیه ندارد . بابت هر انگشت چون کارکرد خود را از دست داده است 10 درصد دیه کامل معادل 21 میلیون تومان دیه تعلق می گیرد .

جدیدتر قدیمی تر