انتخاب بهترین بیمه عمر

 1- آنقدر بحث در مورد بیمه های عمر و تامین اجتماعی زیاد است که هر چه می نویسم باز هم سوالات بیشتری از طرف دوستان در این مورد در تلگرام شخصی من پرسیده می شود . بنابراین سعی می کنم در این مقاله در مورد یکسری از ابهامات این موضوع به تفصیل صحبت کنم . باز هم می گویم به عنوان کسی که به هر دو نوع بیمه های فوق تعلق خاطر دارم و همواره نظرم این بوده است که این دو نوع بیمه می توانند مکمل خوبی برای هم باشند ، نمی توانم ناراحتی خود را از تبلیغات یکسویه ای که بعضی نمایندگان و بازاریابان بیمه های عمر راه انداخته اند ابراز نکنم !! دوستان من ، خود من اعتقاد دارم بیمه های عمر به قدری مزیت دارند که نخواهیم برای ارائه آن هر حرف بی منطقی در مورد بیمه های دیگر به خصوص بیمه های اجتماعی بر زبان بیاوریم ! در بحران مدیریت و ناکارآمدی بسیاری از بیمه های اجتماعی به خصوص تامین اجتماعی شاید بحثی نباشد ! اما شما یک سیستم بیمه ای را در این کشور به من نشان دهید که با بهترین کیفیت و مدیریت و مشتری مداری دارد کار می کند ! مشکلات بین همه این نوع بیمه ها و صندوق ها یکسان است ! بهترین کاری که باید بکنیم راهنمایی صحیح است ! شاید این موضوع صرفا برای ما سود داشته باشد ولی برای یکسری افراد کل زندگی شان است و براساس آن می خواهند برای زندگی شان برنامه ریزی کنند ! منصف باشیم ، مطمئن باشید ضرر ندارد !!!


2- بارها در مورد اعتبار بیمه ها از من سوال شده است ! این که تا 20 یا 30 سال دیگر کی زنده یا مرده است و از کجا بدانیم که این قول هایی که الان به ما داده شده است درست باشد یا نه ؟ در جواب می توانم بگویم که شاید قول هایی که الان داده می شود کاملا درست در نیاید ؟ یعنی از نظر مبلغ و یا میزان دریافتی دقیقا همانطور که گفته شده است نشود ! اما هم در بیمه تامین اجتماعی و هم در بیمه عمر بیمه های تجاری پولتان از بین نمی رود ! سازمان تامین اجتماعی یک نهاد عمومی غیر دولتی است که پایداری آن با اصل نظام گره خورده است و بیشترین میزان بیمه شده و مستمری بگیر را در کل کشور دارد ! چنین سازمانی هیچگاه ورشکست نخواهد شد چون دولت به هر نحوی جلوی آن را می گیرد و حالتی مانند یونان هیچگاه در جامعه ما اتفاق نخواهد افتاد ! در مورد بیمه های عمر بیمه های تجاری که تنها بیمه طولانی مدت این نوع بیمه ها نیز هست باید بدانید که تمامی این بیمه ها تحت نظارت بیمه مرکزی بیمه اتکایی شده اند (یعنی به زبان ساده تر خودشان توسط بیمه مرکزی بیمه شده اند !) و خود بیمه مرکزی که یک نهاد حاکمیتی است نیز زیر نظر بیمه های جهانی مانند بیمه لویدز لندن یا دیگر بیمه ها بیمه اتکایی شده است ! بنابراین هیچگاه فکر این را نکنید که پولتان از بین می رود اما در میزان و زمان دریافت مستمری یا سرمایه بیمه یا هر چیز دیگر که اسمش را بگذارید ممکن است خیلی از این قول ها صحت نداشته باشد چون اینجا ایران است و هیچ اتفاقی بعید نیست !!!


3- بحث دیگری که گفته می شود بحث از کارافتادگی است که یکسری حرف ها کاملا درست نیست . عین این  مطلب که در سایت های مختلف بیمه ای کپی شده است را می آورم : "در صورت از کار افتادگی در بیمه عمر شما معاف از پرداخت حق بیمه می شوید همینطور از محل پوشش از کارافتادگی مبلغی به شما تعلق می گیرد که در تامین اجتماعی فقط کمک هزینه از کار افتادگی پرداخت می گردد. چنین جمله ای دروغ محض است. اینگونه نیست که در تامین اجتماعی فقط کمک هزینه از کارافتادگی پرداخت شود . شما وقتی از نظر تامین اجتماعی  از کارافتاده کلی می شوید (بیش از 66درصد)  تا آخر عمر به خود تان ، همسرتان و فرزندانتان مستمری تعلق می گیرد که از حداقل حقوق قانون کار کمتر نیست . یعنی حتی با 1 سال سابقه و یا کمتر (اگر حادثه ببینید) می توانید تا آخر عمر از مستمری برخوردار شوید و انگار که حداقل 20 سال حق بیمه پرداخت کرده اید ! این مورد بسیار به ضرر تامین اجتماعی است ولی نگاه تامین اجتماعی صرفا نگاه تجاری نیست و نگاه حمایتی هم هست چون اگر تامین اجتماعی حمایت نکند به هر حال جایی باید حمایت کند. چنین مستمری مطلقا در هیچ بیمه عمر و آتیه بیمه های تجاری وجود ندارد و دردآور است که قضیه برعکس جلوه داده می شود !!! 



4- مورد دیگر اینکه تامین اجتماعی یک پکیج کامل ارائه می دهد . پکیجی شامل خدمات درمانی ، مستمری ، حوادث و ... . این پکیج معمولا به صورت مجزا در بیمه های دیگر ارائه نمی شود . توصیه نهایی من را جدی بگیرید : حتما بیمه شده یکی از صندوق ها مانند نیروهای مسلح ، تامین اجتماعی ، کشوری ، روستائیان شوید و البته اگر می توانید کمی از هزینه هایتان بزنید ، برای خود یا همسر یا فرزندتان یک بیمه عمر تهیه کنید ؟ این بهترین کاریست که می توانید انجام دهید !

جدیدتر قدیمی تر