وکیل خوب برای شکایت از تامین اجتماعی به دیوان عدالت اداری

 1- اگر شخصی در شرکتی مشغول به کار باشد و چون آن شرکت کسی را بیمه نمی کند این شخص خودش را چند ماهی بیمه مشاغل آزاد ۱۸% در حرفه رانندگی کرده باشد و اگر کارشناس بیمه در در بازرسی شرکت متوجه این شخص گردد چه برخوردی با این شخص می کند ؟ چه جریمه ای دارد ؟ معمولا جریمه نمی شود . البته طبق قانون کار چنین چیزی خلاف است و کارفرما باید نامبرده را بیمه اجباری کند اما اگر شخص بیمه خویش فرما داشته باشد معمولا بازرسان تامین اجتماعی ندیده می گیرند . این موضوع بیشتر به ضرر خود بیمه شده است چون از مقرری بیمه بیکاری ، حوادث کاری ، کمک هزینه ایام بیماری و بسیاری موارد دیگر محروم می گردد.


2- ببخشید ! می خواستم بدانم اگر من اقساط سربازی را با خودپرداز بانک ملت پرداخت کنم مشکلی دارد ؟ قبلا یکی از کارمندای تامین اجتماعی گفته بودند که با بانک ملت پرداخت نشود ولی من این را نمی دانستم و ۲ تا از اقساط را از طریق این بانک پرداخت کردم ! حالا می خواهم بدانم که مشکلی پیش نمی آید ؟ و باید چه کار کنم ؟ ممنونم از وقتی که در این مورد می زارید ؟ مشکل خاصی ندارد . معمولا با بانک رفاه سریع تر جواب می دهد با بانک ملت یا بانک های دیگر کمی دیرتر واریز می شود . اگر با شناسه پرداخت ، واریز کرده باشید هیچ مشکلی ندارد . برای اطمینان بیشتر به شعبه بیمه مراجعه کنید و از همکاران واحد فنی بیمه شدگان بخواهید واریزی تان را چک کنند.


3- الان که من 16 سال سابقه پرداخت حق بیمه دارم و برای مشاغل سخت و زیان آور اقدام کرده ام ! اگر در کمیته استانی تایید شود آیا تامین اجتماعی می تواند بگوید چون 20 سال سابقه پرداخت حق بیمه نداری و یا شرایط بازنشستگی را نداری در خواستت با توجه به اینکه تایید هم شده قابل پیگیری نمی باشد و مختومه می شود ؟ یا من می توانم تا اجبار کارفرما و واریز 4 درصد و ثبت در کارنامه سوابقم تلاش کنم تا به نتیجه برسم ؟ نه تامین اجتماعی چنین چیزی نمی گوید . برای مشاغل سخت و زیان آور قبل از مهر ماه سال 80 ، 4 درصد حق بیمه اضافه دریافت می گردد (که مربوط به زمانی است که قانون مشاغل سخت و زیان آور هنوز تصویب نشده بود) که  در حقیقت 4 درصد از مستمری بیمه شده می باشد . بنابراین باید زمانی در مورد آن اقدام کنید که زمان بازنشستگی فرا رسیده باشد . یعنی حکم اداره کار را بگیرید و برای سابقه قبل از سال 1380 منتظر زمان بازنشستگی بمانید.


4- کسی از دیوان عدالت اداری تقاضای پرداخت سابقه بیمه کرده و  دیوان به نفعش رای صادر کرده و در تامین اجتماعی در حال اجراست ؛  ۱_ اگر خواهان از اجرای رای صرف نظر کند آیا پرونده بسته می شود ؟ ۲_ آیا بیمه مستند به رای میتواند با اینکه شاکی گذشت کرده اجراییه صادر کند ؟ 1-اگر مربوط به پرداخت حق بیمه توسط کارفرما باشد و منتهی به تعهدات کوتاه مدت و بلند مدت نشود پرونده بسته نمی شود و تامین اجتماعی حتما آن را اجرا می کند . 2- بله می تواند این کار را انجام دهد و عموما در دعاوی بیمه ای ، یک سو هم تامین اجتماعی است و رضایت طرفین شرط نیست.


5- من به صورت قرارداد ساعتی و حداقل 100 ساعت در ماه از اسفند ماه 93 تا مرداد ماه 95 در یک شرکت مشغول به کار بودم و عیدی و سنواتم رو نگرفتم . حالا قرار است برایم محاسبه شود . به من گفتند بر اساس 220 ساعت محاسبه می شود ؟ ساعت کاری هر هفته 44 ساعت و هر ماه 220 ساعت است . یعنی 44 ساعت حضور فیزیکی داشته باشید و 51 ساعت و 20 دقیقه حقوق بگیرید. اما نکته ای که وجود دارد این است که جمعه ها هم باید محاسبه گردد و برای هر جمعه هم 7 ساعت و 20 دقیقه محاسبه گردد . بنابراین برای محاسبه عیدی و سنوات باید جمعه ها هم در نظر گرفته شود.


6- من نصاب کناف هستم . در یک کاری از داربست افتادم و پایم صدمه دیده است . ساختمانم بیمه هست ! بعد الان تمام کارهایش تمام شده است .  دادگاه پرونده من را به بیمه ارجاع داد . من هم رفتم تکمیل پرونده بیمه را انجام بدهم . یک فرم رضایت بیمه کننده هست که باید بیمه گذار امضایش کند . بزارند در نوبت ! الان ده روز است آن بیمه گذار اذیت می کند و نمی آید امضایش کند ! من باید چه کار کنم واگر نیاید امضا کند چه می شود ؟ با تشکر ازتون که وقتتون و گذاشتید ! ایشان وظیفه دارند بیاید امضا کند و گرنه باید دیه را از جیب مبارک پرداخت کند . اگر در زمان معین نیامدند به همان دادگاهی که پرونده شما را به شرکت بیمه ارجاع داد و میزان دیه را نیز مشخص کرد شکایت کنید تا ایشان را به صورت قانونی ملزم به این کار کند.

جدیدتر قدیمی تر