تست اعتیاد برای بیمه تامین اجتماعی

 1- به نظر شما 5 سال آخر را حق بیمه بیشتر بدهم یا از ابتدا ؟ بیمه من اختیاری است ! من براساس قانون فعلی می توانم نظر بدهم نه تغییراتی که ممکن است در آینده بکند . بله به نظر من در 5 سال آخر بیمه پردازی بیشترین حق بیمه ای که می توانید پرداخت کنید و نگذارید کار به 2 سال آخر برسد.


2- من در کارگاهی رفتم کار . حقیقتش بزرگ نیست . کارفرما گفته است من تا حد مجاز بیمه کردم و دیگر باید آزاد بیمه شوی ؟  می خواهم ببینم آزاد بشوم برای بازنشستگی فرقی ندارد . مشکلی پیش نمی آید؟  یعنی سابقه من حساب می شود ؟ فرقی نمی کند ولی بیمه اجباری مزایای بیشتری مثل حوادث ناشی از کار و بیمه بیکاری دارد و بهتر از بیمه های خویش فرما است . ضمنا حق بیمه ای که سهم شما از بیمه اجباری می شود مبلغ کمتری از بیمه های خویش فرما دارد .


3- اینکه پدر من کارهای بازنشستگی اش انجام شده و کارت هوشمند پدر من را دو ماه و نیم پیش گرفتند ، ولی چون کارفرما چهار درصد سختی کارش را که حدودا نزدیک چهار میلیون است  پرداخت نمیکند حکم بازنشستگی پدر من را صادر نمی کنند .  الان دو ماه است که دفترچه مادر من را تمدید نکرده اند چرا که کارت هوشمند پدرم باطل شده و پدرم هم به همین علت به شغلش نمی تواند ادامه  دهد . الان مسئول اجرائیات بیمه می خواهد برای کارفرما قسط بندی کند آن هم بلند مدت . ما باید چه کار کنیم ؟ آیا تا وقتی که قسط هایش تمام نشود به پدر من حقوق نمی دهند ؟ تا وقتی قسط ها نپردازند حق بیمه برای پدرتان محاسبه نمی شود و ایشان نمی توانند بازنشسته شوند . شاید بهتر باشد خودتان بپردازید و با گرفتن ضمانت کارفرما مبلغ را به پدر شما بدهد .


4- آیا امکان خرید سابقه وجود دارد؟ نه متاسفانه چنین امکانی در تامین اجتماعی وجود ندارد . برای این کار باید سن تان بالاتر از 60 سال باشد و سابقه تان کمتر از 10 سال باشد تا بتوانید با خرید سابقه بیمه تا 10 سال از مستمری تامین اجتماعی متناسب با 10 سال سابقه استفاده کنید .  


5- ببخشید ! کدام بیمه برای بیمه شخصی خوبه ؟ اختیاری یا مشاغل آزاد ؟ از نظر من اگر دارای همسر و فرزند و یا یکی از انها هستید بیمه اختیاری بهترین است . در بیمه اختیاری شما مبلغ مشخصی می دهید و می توانید از دفترچه درمانی برای خودتان و تمامی اعضای خانواده استفاده کنید و هزینه اضافی ندهید . در حالیکه در بیمه حرف و مشاغل آزاد حدود 35 هزار تومان برای هر دفترچه بیمه به ازاء هر ماه باید پرداخت کنید و البته فرانشیز 10 درصدی بستری و 30 درصدی سرپایی در مراکز ملکی تامین اجتماعی به شما تعلق می گیرد . اگر مجرد هستید و یا هزینه بیمه اختیاری را ندارید و یا نیاز به دفترچه درمانی ندارید (که اشتباه است) می توانید از بیمه حرف و مشاغل آزاد استفاده کنید . با این حال در صورت انتخاب بیمه حرف و مشاغل آزاد بهترین حالت انتخاب مدل 18 درصد است و مدل های 12 درصد و 14 درصد بازنشستگی قبل از فوت و ازکارافتادگی را ندارد . 


6- مي خواستم بپرسم براي بيمه خويش فرما آزمايش اعتياد هم گرفته مي شود ؟ براي فرد بالاي پنجاه سال ؟ اصلا آزمایش اعتیاد گرفته نمی شود . نگران نباشید !


7- سلام خسته نباشید . ممنونم از راهنماییهای مفیدتان. واقعا کانال خوبی دارید . من سال 1395 خودم را تحت پوشش بیمه روستائیان و عشایر ثبت نام کردم و 31 سال سن دارم . می خواهم ببینم چند سال باید حق بیمه بپردازم ؟ آیا بیمه روستاییان و عشایر جزو سازمان تامین اجتماعی هست یا نه؟ نه ارتباطی ندارد . در حالت عادی 30 سال . اما در سنین بالا با 10 و 15 و 20 سال هم می توان بازنشسته شد . اما بهترین حالت 30 سال است .


8- می خواستم بدانم اگر کسی که دارای پروانه کسب می باشد خود را بیمه اختیاری نموده باشد از لحاظ قانونی ایرادی دارد و اگر دارد می تواند بعد از پرداخت 2 سال حق بیمه اختیاری نوع بیمه را به مشاغل آزاد تغییر دهد که 2 سال مذکور از بین نرود؟ اصلا ایرادی ندارد . همین بیمه را ادامه دهید .

جدیدتر قدیمی تر