روش های جدید پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی

 1- پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی معمولا دیگر به سختی گذشته نیست . اصولا تمامی نهادها و شرکت ها انواع و اقسام ابزارهای ممکن را برای دریافت پول از شما طراحی می کنند تا به سادگی بتوانید پول پرداخت کنید . معمولا موقع پول دادن است که کار به سختی پیش می رود . تامین اجتماعی نیز از این قضیه مستثنی نیست و ما در این مقاله سعی می کنیم نکات ضروری در این زمینه را بررسی کنیم . پرداخت به موقع حق بیمه بسیار ضروری است . اگر بیمه تان بیمه اجباری باشد و کارفرمایی هستید که حق بیمه کارگرانتان را می ریزید معمولا با دیر پرداخت کردن جریمه می شوید (ماهیانه 2 درصد کل حق بیمه) و کارگرانتان تا پرداخت حق بیمه از یکسری مزایا محروم می گردند و اگر خودتان حق بیمه تان را می ریزید و بیمه خویش فرما هستید اگر دیر حق بیمه را بپردازید و از وقتش بگذرد بیمه تان باطل می شود و دوباره باید از ابتدا قرارداد ببندید و احتمالا از ابتدا آزمایشات لازم را انجام دهید و بسیاری  مشکلات دیگر !

2- یکی از نکات مهمی که در این زمینه باید گفت این است که بهترین زمان ارسال اینترنتی لیست بیمه و یا دریافت برگه پرداخت حق بیمه خویش فرما و موارد مشابه ، از اول تا 25 ماه می باشد . بهتر است فورا حق بیمه را پرداخت کنید تا بتوانید از خدمات مرتبط که مهمترین شان استفاده از دفترچه بیمه خدمات درمانی است استفاده کنید . تا وقتی که مبلغ مورد نظر را پرداختن نکنید دفترچه درمانی تان تمدید نمی شود و عملا سهم حق درمان تان را دور ریخته اید. ساده ترین راه برای پرداخت حق بیمه استفاده از خودپردازهای موجود است . با استفاده از خودپردازهای بانک های رفاه ، ملی ، صادرات ، کشاورزی ، سپه ، ملت و تجارت می توانید حق بیمه تان را پرداخت کنید . بهتر است پرینت خودپرداز را داشته باشید و بعد از چند روز که به صورت اینترنتی تائیدیه پرداخت را دیدید آن را دور بیندازید.رنگ این برگه ها معمولا سریع از بین می روند و اگر می خواهید به هر دلیلی آنها را داشته باشید حتما از آن کپی تهیه کنید .

3- به صورت اینترنتی نیز می توانید فیش های مربوط به سازمان تامین اجتماعی را پرداخت کنید . معمولا در این زمینه از سایت های بانک ملت و بانک رفاه استفاده می گردد. اگر بخواهید از اینترنت بانک ملت استفاده کنید به آدرس www.bankmellat.ir مراجعه کرده و از منوی بانکداری الکترونیک ، گزینه سامانه واریز وجوه به حساب سازمان ها را انتخاب نمائید . در صفحه ای که نمایش داده می شود سازمان تامین اجتماعی را انتخاب کنید . بقیه فرآیند عبارت است از وارد کردن اطلاعات لازم که قطعا به سادگی انجام خواهید داد . نکته ای که بسیار حائز اهمیت است این است که مبلغ پرداختی را رند نکنید . البته این یکی از مشکلات سیستم است که همواره مقداری که می دهد چند ریال هم در آخر دارد . در جامعه ایکه تومان هم محلی از اعراب ندارد ، وارد کردن مثلا 4 ریال چه معنایی می تواند داشته باشد ؟! بعضی افراد به جای این مقدار عدد صفر را وارد می کنند که همین کار متاسفانه باعث ایجاد مغایرت و مشکل ساز می شود . پس خواهشمند است این کار را انجام ندهید . اما اگر بخواهید از اینترنت بانک رفاه حق بیمه تان را بپردازید با حالتی ساده تر مواجه خواهید شد . در صفحه اصلی وب سایت بانک رفاه گزینه پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی موجود است و بقیه موارد را هم که قطعا می توانید به سادگی وارد کنید.

4- از طریق تلفنبانک رفاه نیز می توانید حق بیمه تان را پرداخت نمائید . کافی است با شماره 84043000-021 تماس بگیرید . بقیه مراحل بسیار ساده است و فقط به یک کارت پر از پول برای پرداخت نیاز دارید !

5- از طریق همراه بانک نصب شده بر روی تلفن بانکتان نیز می توانید حق بیمه تان را پرداخت نمائید . کافی است #713*724* را بر روی گوشی تلفن همراه وارد کنید و در منوی ظاهر شده اطلاعات خواسته شده را وارد کنید .

جدیدتر قدیمی تر