دیه شکستگی استخوان رادیوس

 1- من شروع اولین بیمه پردازی ام از اردیبهشت 81  لغایت بهمن 82 به مدت 21 ماه بوده که مربوط به سربازیم بوده است و از خرداد 83 تا خرداد 94 به مدت 11 سال در کارگاه های تونل سازی و سد سازی بوده ام که برای این مدت 11 سال جهت مشاغل سخت و زیان آور در خواست داده ام . حالا اگر همه یا قسمتی از این مدت که از سال 83 تا 94 می باشد مورد تائید اداره کار قرار بگیرد ، تامین اجتماعی که ایرادی نمی گیرد و می توانم به نتیجه و ثبت در سوابقم برسانم ؟ تا به امروز حدود 16 سال سابقه و 38 سال سن دارم . از راهنمایی تان ممنون و سپاسگزارم ؟ نه ایرادی نمی گیرد . البته اگر تمامی زمان ها به صورت پیوسته مورد تائید قرار بگیرد بهتر است چون 20 سال پیوسته سابقه مشاغل سخت و زیان آور داشتن باعث حذف شرط سنی می گردد وگرنه هر سال 1 سال و نیم محاسبه می گردد . چون سابقه تان مربوط به سال 1383 به بعد است صرفا باید 4 درصد حق بیمه محاسبه گردد و نه 8 درصد و در نتیجه نیازی به بازنشسته شدن نیست و همین الان می توانید این سوابق را به سابقه تامین اجتماعی تان اضافه کنید.


2- پای من در شرکت با بخار سوخت و یک ماه استعلاجی بودم . قسمت مچ پا و قوزک به اندازه یک وجب با درجه ۲ و ۳ سوختگی دارد . پزشکم ۲ درصد از بدن مشخص کرد . مدارکم را برای بیمه دانا دادم . فعلا خبری نیست ! .تقریبا غرامت پایم چقدر می شود؟ اگر درجه 2 باشد 2 درصد دیه دارد معادل 4 میلیون و 200 هزار تومان به نرخ دیه سال 1396 و اگر درجه 3 باشد 3 درصد دیه دارد معادل 6 میلیون و 300 هزار تومان . احتمالا بین این 2 عدد می شود اگر هم درجه 2 باشد و هم درجه 3 !


3- من در سر کار حین کار استخوان ترقوه راستم شکسته است و رباط هم کش آمده است ! می خواستم ببینم دیه ترقوه چقدر می شود ؟ لازم به ذکر که بیمه مسولیت مدنی و حوادث تایید کرده  ! اگر بدون عیب درمان شود 4 درصد دیه دارد که به نرخ دیه امسال معادل 8 میلیون و 400 هزار تومان می شود . اگر با عیب درمان شود یا اصلا درمان نشود 50 درصد دیه دارد معادل 105 میلیون تومان ! 


4- بنده به مدت ۸ سال در اداره گاز  به عنوان مسئول دفتر مشغول کار هستم . با سابقه های قبلی کار در جاهای دیگر جمعا ۱۴ سال سابقه بیمه دارم و ۲ سال هم سربازی ! دارای ۱ فرزند هستم و مدرک تحصیلی ام هم دیپلم می باشد . خواستم بدانم اگر طرح طبقه بندی مشاغل در مورد اینجانب اجرا شود ، حقوق ماهیانه من چقدر می شود ؟ اگر کارمند رسمی اداره گاز باشید که اصلا نیاز به اجرای طرح طبقه بندی مشاغل نیست و قطعا قوانین استخدامی اداره گاز که از وزارت نفت آمده است طبقه بندی مشاغل را در داخل خود از ابتدا داشته است . احتمالا جزء نیروهای شرکتی هستید که اینگونه نمی توانم به درستی نظر بدهم . فقط می توانم بگویم از قبل از اجرای این طرح بهتر می شود برایتان ! 


5- آیا حق مسکن مشمول کسر حق بیمه می شود ؟ بله حق مسکن مشمول کسر حق بیمه می شود. 


6- همسرم مدیر شرکت هست و من هم در شرکت کار می کنم . برای بنده نیز مکلف است که حتما بیمه رد کند ؟ موقع رسیدگی به دفاتر بابت حقوقی که برای بنده لحاظ شده به مشکل نمیخوریم ؟ بله مکلف است حق بیمه پرداخت کند چون طبق قانون کار شما کارگر و ایشان یا افراد دیگر کارفرما هستند. البته تباید حق بیمه 3 درصد سهم بیمه بیکاری را پرداخت کنند چون در هر صورت به شما تعلق نمی گیرد . اگر حق بیمه برایتان پرداخت کنند هنگام بررسی دفاتر قانونی به مشکلی برخورد نخواهید کرد. 


7- من الان سرباز هستم و حدودا ۶ ماه دیگر به پایان خدمتم باقی مانده است . پاهایم پرانتزی هست و می خواهم عمل کنم . آیا این نوع عمل زیر پوشش بیمه نیرو های مسلح هست یا نه ؟ تا آنجائیکه می دانم هست و در بیمارستان های نیروهای مسلح نیز انجام می گردد. 


8- همسرم بعد از چهار ماه استعلاجی چند روز آینده مشغول به کار می شود ! امروز مدیریت نامه ای داده برای اینکه مشغول به کار شود باید تعهد کتبی و محضری بدهد مبنی اینکه در حادثه کاری همسرم ، کارفرما بی تقصیر بوده است ؟! ولی در این نامه مقصر صدرصد نموده و ایشان با بی احتیاطی و سهل انگاری و بدون آموزش های لازم اقدام به این کار نموده و باعث حادثه شده که سه انگشت قطع شده و آسیب جدی به دستش رسید است ! هرجا پرسیدیم می گویند مشغول به کار بشود جون جایی که کار می کند از راس کارای مملکت می باشند و دست تو همه جا دارند و چون کار  همسرم جزء مشاغل سخت و زیان آور می شود و حدود دو سال هم مانده است تا باز نشست شود ماندیم چه کار کنیم ؟ اگر شکایت ما کار به جایی نبرد و 4 درصد مشاغل سختی زیان آور را هم شرکت برایش واریز نکند چه کار کنیم ؟ لطفا راهنمایی کنید با توجه به این تعهد بعدا می شود اقدامی کرد یا راه حل بهتری دارید ؟ اگر تعهد محضری بدهید دیگر نمی توانید شکایت کنید . وضعیت کاری تان را خودتان بهتر می دانید و قانونا باید شکایت کنید و دیه بگیرید و مابقی مزایای قانون کار در مورد ایشان رعایت گردد ! با این حال اینجا ایران است و فکر خیلی مسائل را باید کرد ! 


9- من در شرکت ..... کار می کنم و حدوده 3 ماه پیش حین کار دچار شکستگی استخوانه رادیوس ودر رفتگی اولنا شدم و تحت عمل جراحی قرار گرفتم و پلاک 8 سوراخه در دستم گذاشتند . از آنجایی که شرکت تحت بیمه مسوولیته مدنی بوده است معرفی شدم به بیمه و رفتم پزشکی قانونی و بهم 2 ماه طول درمان دادند . می خواستم بدانم دیه دستم چقدر می شود و احتمال دارد طوله درمان تمدید بشود؟ بابت استخوان رادیوس اگر به خوبی درمان شود 8 درصد دیه تعلق می گیرد که به نرخ دیه سال 1396 معادل 16 میلیون و 800 هزار تومان می شود . اگر به خوبی درمان نشود یا اصلا درمان نشود 10 درصد دیه تعلق می گیرد که معادل 21 میلیون تومان می شود . بابت دررفتگی استخوان اولنا معمول ارش تعلق می گیرد و حدس می زنم 2 درصد دیه کامل تعلق بگیرد. 

جدیدتر قدیمی تر