سبد کالا برای بازنشستگان تامین اجتماعی

 1-بک پی چیست ؟  Back Pay برای پرداخت معوقات به کار می رود . اگر تاریخ اجرای حکم را قبل از تاریخ جاری ثبت کنیم و تیک Back Pay فعال باشد از تاریخ اجرا تا تاریخ جاری معوقات حکم را حساب می کند و به عنوان معوقات در محاسبه حقوق و دستمزد لحاظ می کند. لذا اگر معوقات حکم های سال قبل محاسبه گردیده لزومی برای فعال سازی  تیک Back Pay در احکام سال قبل نمی باشد.


2- من بیمه حرف ومشاغل آزاد هستم با مدرک فنی حرفه ای !  حق بیمه ام را پرداخت نکرده ام و دیر شده است . چقدر جریمه به من تعلق می گیرد ؟ بیمه های خویش فرما هیچ کدام مشمول جریمه نمی شوند . در صورت عدم پرداخت در زمان مقرر ، قرارداد باطل شده و باید از ابتدا قرارداد امضاء نموده و معاینات پزشکی انجام دهید .


3- طبق قانون تامین اجتماعی کارفرما باید 4 درصد حق سختی کار را به تامین اجتماعی بپردازد ! اگر کارفرما 4 درصد را پرداخت نکرد چه باید کرد؟ اگر کارفرما 4 درصد را پرداخت نکرد خودتان می توانید پرداخت کنید و در هر صورت چه خودتان پرداخت کنید و چه نکنید از طرق شکایت در دادگاه می توانید ایشان را ملزم به پرداخت 4 درصد سختی کار کنید !


4- آیا به مستمری بگیران تامین اجتماعی سبد کالا تعلق می گیرد یا نه ؟ امسال صرفا در صورت وجود بودجه لازم به افراد تحت پوشش کمیته امداد ، سازمان بهزیستی و دیگر نیازمندان در 6 ماهه دوم سال سبد کالا پرداخت می گردد .


5- موارد زیادی پیش آمده است که به علت مصدومیت یا نقص عضو شخص ثالث دادگاه درصد تقصیر کارفرما رو مشخص  و دیه صادر کرده است .  سپس پشت سر آن تامین اجتماعی نیز از محل ماده ۶۶ از کارفرما ادعای خسارت می کند ! سوال من این است  که آیا تامین اجتماعی می تواند با توجه به این که زیاندیده رابطه کاری با کارفرما نداشته و شخص ثالث تلقی می شود این ادعا را داشته باشد ؟ ممنون می شوم به این سوال جواب بدید و اگر مستند یا ماده و هر چیز دیگری که بشود مستند ارائه داد برایمان بفرستید ؟ سازمان تامین اجتماعی وقتی وارد می شود که رابطه کارگر کارفرمایی وجود داشته باشد و البته کارگر ازکارافتاده کلی و در بعضی مواقع جزئی شده باشد و سازمان ملزم به پرداخت مستمری باشد . کارگری که برای کارفرمایی در کارگاه وی  کار می کند شخص ثالث تلقی نمی شود!


6- من با توجه به اینکه قبلنم خدمتتون عرض کردم 35 ساله هستم و مجرد و مغازه  دارم . الان  از این سه تا گزینه کدام را انتخاب کنم  و چرا ؟


  • بیمه خویش فرما کنم؟  مبالغ ان چقدر است و چند نوع است ؟ 
  • بیمه روستایی کنم که سالیانه است.. شرایطش  را دارم  و کارهای آن را انجام داده ام ؟
  • یا برم یه کارگاه  آشنایی پیدا کنم اسم من را هم رد کند؟ مبلغش چقدر می شود ؟ 

لطفا اگه کامل توضیح بدین با مبلغ و تفاوتهایش ؟ در این مورد بارها صحبت کرده ام و به نظر من بهتر است مطالب سایت را با جستجوی بیمه های روستائی و اختیاری و حرف و مشاغل آزاد بخوانید . بهترین گزینه ها از نظر من بیمه اجباری ، بعد بیمه خویش فرما و نهایتا بیمه روستائی است و ملاک من پوشش هایی که ارائه می گردد و میزان مستمری پرداختی است . البته مورد سوم خلاف قانون است و اگر تامین اجتماعی متوجه شود نه تنها سوابق تان حذف می گردد بلکه حق بیمه ای که داده اید نیز مسترد نمی گردد .


7-  اینجانب 18 ماه از سنوات خدمتی خود را همزمان در دو موسسه مشغول خدمت بودم ، در موسسه اولی بعنوان مشاور مدیر عامل که سقف حق بیمه را پرداخت نموده ام و در موسسه دیگر بعنوان مدیر روابط عمومی که به نسبت میزان دریافتی حق بیمه پرداخت نمو ده ام . سوالم این است با توجه به پرداخت حداکثری حق بیمه در موسسه اولی ، آیا پرداخت حق بیمه در موسسه دوم مستقلا به سنوات خدمتی ام اضافه می شود یا خیر؟ نه . کوچکترین اهمیتی نخواهد داشت و سوخت می گردد .


8- من تا 4 فروردین در مرخصی زایمان هستم 12 سال سابقه کار دارم .


  • کارفرما می تواند من را در مرخصی زایمان اخراج کند؟ اگر آری سنوات رو باید 2 برابر بدهد؟ قبلا طبق قانون کار نمی توانست که با رای دیوان عدالت اداری در حدود 2 ماه پیش حالا به راحتی می تواند !
  • اگر در مرخصی زایمان بنده را اخراج کرد آیا می توانم از بیمه بیکاری استفاده کنم؟ بله ! اگر سابقه مورد نیاز را داشته باشید می توانید !
  • اگر اخراج نکرد و فروردین به کار برگشتم حداقل چند ماه باید کارکرد داشته باشم که بتوانم از بیمه بیکاری استفاده کنم؟ اگر همان شرکت باشد و در اثتای قرارداد اخراج شوید همان 1 سال سابقه بیمه قبلی کافی است . البته 1 ماه سابقه بعد از مرخصی زایمان نیاز دارید . 
جدیدتر قدیمی تر