وکیل خوب برای دریافت بیمه بیکاری

 1- من از ابتدای دی ماه 94 تا آخر مهر 95 بیمه تامین اجتماعی نداشتم (شاغل نبودم) . برای پرکردن این زمان به ذهنم رسید از شرکت یکی از دوستانم شکایت کنم و اون شرکت بیمه بنده رو پرداخت کند ؟ ولی هر چقدر گشتم نتوانستم حساب کنم این کار چقدر هزینه دارد؟ (جریمه عدم پرداخت بیمه و خود بیمه) . ممنون می شوم راهنماییم کنید ؟ البته این کار قانونی نیست و ممکن است به راحتی فهمیده شود . معمولا هیات های تشخیص و حل اختلاف اداره کار اگر کارفرما موضوع را تائید کند به سادگی رای می دهند اما تامین اجتماعی به سادگی چنین چیزی را قبول نمی کند و به خصوص اگر احتساب این سابقه متهی به پرداخت تعهدات کوتاه مدت و بلند مدت بشود نه تنها به صورت مجزا توسط شعبه بیمه بازرسی مجدد صورت می پذیرد بلکه باید تائید اداره کل تامین اجتماعی استان هم گرفته شود . با این حال اگر به فرض بتوانید چنین کاری انجام دهید ، حق بیمه به نرخ حق بیمه متوسط روز و با احتساب حداقل 10 درصد جریمه بابت عدم ارائه لیست بیمه محاسبه می شود. 


2- در مورد بیمه بیکاری و طریقه گرفتنش سوال داشتم . من قرار داد ندارم ولی صاحب کارم به خاطر اینکه بتوانم بیمه بیکاری بگیرم گفته بهم قرارداد می دهد . قراردادی که  نوشته است نمی دانم به درد می خورد یا نه  ؟ چون تاریخ  پایان قرارداد با خروجم یکی زده است .می خواستم راهنماییم کنید تا بدون شکایت بتوانم بیمه بیکاریم بگیرم ؟ اگر سابقه کاری تان در این شرکت حداقل 1 سال باشد و در پایان قرارداد ازکار بیکار شده باشید می توانیداز مقرری بیمه بیکاری استفاده کنید . البته شعبه بیمه هم در این مورد بررسی می کند و اگر به صوری بودن قرارداد شک کند بعید است با پرداخت مقرری بیمه بیکاری موافقت کند . اگر سابقه تان در این شرکت کمتر از 1 سال باشد اصلا به شما مقرری بیمه بیکاری تعلق نمی گیرد مگر اینکه بر علیه کارفرما شکایت کرده و از هیات های تشخیص و حل اختلاف اداره کار رای بگیرید. 


3- در مورد آزمایشات اولیه بنده مشکل روماتیسم دارم  و دارو مصرف میکنم ایا ابن در ازمایشات تاثیر دارد . و در صورت کار افتادگی ایا بیمه قبول میکند یا خیر ؟ در صورتیکه در معاینات اولیه بر اثر این بیماری ازکارافتاده شوید می توانید بیمه شوید و مشکلی ندارد ولی برای این بیماری نمی توانید دیگر درخواست ازکارافتادگی دهید .


4- من براي بيمه بيكاري اقدام كردم . مدارك هم آماده كردم فرستادن كاريابي آنها وارد كنند چون آخرين جايي كه كاركرده بودم يكسال نبود بلکه  ١٠ ماه و١٥ روز بود ! با اينكهً با كار قبلي من متصل بود قبول نكردند ! حالا من عيد ٥٥ سالم مي شود چون متولد ١-١-٤٢ هستم . آيا مي توانم اقدام كنم براي باز نشسته شدن با ده سال و يكسال ونيم باقي مانده راپرداخت كنم . مقدار مبلغ پرداختي چقدر است ؟ ممنون از كمك هایتان و شاد و موفق باشيد ! در مورد مقرری بیمه بیکاری بهتر بود از کارفرما شکایت می کردید و با رای اداره کار برای دریافت مقرری بیمه بیکاری اقدام می کردید . اما شما می توانید با 55 سال سن بازنشسته شوید و برای این کار میانگین حق بیمه پرداختی در 2 سال آخر بیمه پردازی محاسبه می گردد و براساس آن مبلغ 18 ماه آخر را محاسبه می کنند و از شما می گیرند . البته توجه داشته باشید وقتی با 10 سال سابقه بازنشسته می شوید مستمری ناچیزی به شما تعلق می گیرد.  


5- ببخشید اگه رای از اداره کار بگیری در مورد سختی کار و ببری در اداره تامین اجتماعی ثبتش کنی و مبلغ سختی کار را از کار فرما طلب کنی و کار فرما حاظر به ریختنش نشود ، آیا کار فرما می تواند که از اداره کار درخواست کند که رای را تجدید نظر کن ! لطفا من را راهنمایی کنید اگر می توانید ؟ نه ! در زمینه مشاغل سخت و زیان آور کارفرما حق اعتراض ندارد و صرفا باید 4 درصد حق بیمه اضافه مربوطه را بپردازد.  


6- بنده ماشین از روی پای چپم رد شده که باعث شکستگی ٢ انگشت پا و قوزک پا و کبودی در قسمت همان ٢ انگشت شکسته و همچنین به اندازه یک انگشت کبودی در قسمت زانو و باعث آسیب مینیسک زانویه پای راست شده است .  حدودا دیه این موارد چقدر می شود ؟ بابت هر کبودی 0.15 درصد دیه کامل تعلق می گیرد که به نرخ دیه سال 1396 برابر است با 315 هزار تومان است . باعث شکستگی هر انگشت اگر به خوبی درمان شود 16 هزارم دیه تعلق می گیرد که معادل 3 میلیون و 360 هزار تومان است. 


7- بنده تصادف کردم دوم ماه محرم و موتور سوار بودم و طرف مقابل پراید بود مقصر شناخته شد . زانوی چپ کبود و کوفته شده بود و استخوان کنار مهره هفتم از پشت سمت راست که به من سه ماه استراحت دادند و چند روز پیش رفتم گفتند خوب شدی. می خواستم ببینم چقدر طول می کشد قرار صادر بشه و دیه بنده چقدر می شود ؟  دیه آسیب ربطی به ماه محرم ندارد . با نظریه پزشکی قانونی به دادگاه مراجعه کنید و معمولا 1 ماه طول می کشد رای صادر گردد و 20 روز هم زمان اعتراض است و شرکت بیمه هم 1 ماه وقت دارد تا دیه را پرداخت کند . بابت کبودی 0.15 درصد دیه تعلق می گیرد که به نرخ امسال می شود 315 هزار تومان و تورم هم ارش دارد . بابت استخوان اگر شکسته باشد تا حد 10 درصد هم دیه دارد ولی اگر نشکسته باشد ارش دارد. 


8- سوالی از خدمتتان داشتم . من مشاور بهداشت حرفه ای یک شرکت هستم که کار خدماتی انجام می دهد ! چند وقت پیش یکی از کارگران در هنگام  کار با ساطور و خرد کردن گوشت پد بالایی انگشتش رو قطع کرد . البته به استخوان هم نرسید فقط گوشت بالای انگشت رفته است . بیمه تامین اجتماعی و بیمه مسئولیت مدنی هم دارند . اما این کارگر به دلیل کمبود نیرو از یک پروژه دیگر در یک شهر دیگر به این پروژه آمده بود یعنی بیمه اش از آن شهر رد می شد . می خواستم بدانم در روند گرفتن غرامت از بیمه اخلال ایجاد می کند ؟ امروز هم به من زنگ زد گفت دکتر به دلیل عمل ترمیم دوماه دیگر برایش استعلاجی نوشته است . این استعلاجی رو باید الان برای بیمه ببرد یا بعد از پایانش هم می شود ؟ ممنون می شوم راهنمایی بفرمایید ! بابت دریافت غرامت نقص عضو از تامین اجتماعی که میزان آن هم بسیار کم می باشد باید به شعبه ای که در زمان حادثه حق بیمه به آن پرداخت می شده است مراجعه شود . طبیعی است که زمان بیشتری طول می کشد . الان ببرد بهتر است چون اگر تائید نشود باید به سر کار بازگردد و تکلیف زودتر مشخص می شود و در عین حال هر زمانی می تواند این برگه را ارائه کند . 

جدیدتر قدیمی تر