ثبت نام بیمه روستایی

 1- یک شرکت خدماتی داریم برای گرفتن مجوز صنفی مدیرعامل انتخاب کردیم ! ولی حقوقی بهش نمی دهیم ! الان شورای صنفی گفته تمام وقت باید باشد و مدرک دال بر تمام وقت بودن لیست بیمه است ! مگر هیات مدیره بیمه می شوند ؟ بله می توانند بیمه شوند . باید از بیمه کارفرمائی یا دیگر بیمه های خویش فرما استفاده کنند . البته مشمول قانون کار نمی شوند . بیمه مدیرعامل باید به همره لیست حق بیمه پرداخت شود و باید براساس بالاترین رده شغلی کارگاه یا شرکت مزبور پرداخت گردد . این نوع بیمه با نرخ 27 درصد و اختیاری بوده است و البته مقرری بیمه بیکاری شامل آن نمی شود . 


2- من نانوا هستم ! اگر جوازکسب نانوایی را به نام همسرم انتقال بدهم  و خودم در درنانوایی کار بکنم !  قانون اجازه می دهد بیمه نانوایی شوم ؟ بله می توانید بیمه از طرف کارفرما که همسرتان است بشوید . البته توجه داشته باشید اگر بخواهید از مقرری بیمه بیکاری استفاده کنید و کارگر دیگری نیز جز شما بیمه نباشد کارگاه خانوادگی تلقی شده و به شما مقرری ازکارافتادگی تعلق نمی گیرد.


3- من پدرم بیمه روستایی داشت . تقریبا۳ ماه ! بعد از ۱۴ماه پیگیر شدیم گفتند پرونده مختومه شده است وهیچ مزایایی تعلق نمی گیرد . می شود راهنمایی کنید چکار کنیم ؟  لااقل کمکی بشود به ما ! که حقمان پایمال نشود ؟ اگر بابت حادثه ناشی از کار فوت نکرده باشند و مرگشان بر اثر بیماری عادی یا حادثه غیر ناشی از کار بوده باشد حداقل باید 1 سال سابقه بیمه داشته باشند تا مستمری به خانواده شما تعلق بگیرد.


4- با سلام .اول از زمانی که پیام می دهم عذرخواهی می کنم ! سوالی از حضورتان داشتم.اگر کارفرما حدود 9 ماه برای من بیمه رد نکرده باشد و بعد از یکسال بیمه رد کرده باشد ! می توانم بنا بر ماده 148 قانون کار از ایشان شکایت کنم؟ اگر در تاریخ مذکور کارگاهش کد بیمه نداشته بوده باشد ، تکلیف سابقه بیمه من چه می شود ؟ بین ما قراردادی نبوده است ولی من پرینت حسابم که از کارت شخصی کارفرما برای من پول واریز می شده است را دارم ! استشهاد محلی از نگهبان ساختمان و همسایه های محل کار هم می توانم تهیه کنم . ممنون می شوم راهنمایی فرمائید ؟ بله می توانید از ایشان شکایت کنید و پرداخت حق بیمه مشمول مرور زمان نمی گردد . کارگاه اگر یک بار کد کارگاه گرفته باشد از همان کد استفاده می شود و اگر نگرفته باشد نیز از طرف تامین اجتماعی مجبور می گردد که کد کارگاه بگیرد . همان پرینت حساب کافی است و معمولا با توجه به همین مدرک رای داده می شود البته هر چقدر مدارک کارکردتان کامل تر باشد بهتر می شود.


5- سلام ! من امروز رفتم بیمه البرز که بیمه مسئولیت کارفرما دارد خیلی شیک بهم گفت که دیه و غرامت شما را بیمه شخص ثالث می دهد ! ما نهایتا منت بزاریم هزینه پزشکی بدهیم ! آنهم شاید !  ولی در سایتتان خواندم که ربطی ندارد ! منتهی من نمیدانم چطور پیگیری کنم ! طبق گفته شما در سایت بیمه مسئولیت و شخص ثالث کلا جدا هستند ؟ بیمه مسئولیت کارفرما و بیمه ششخص ثالث هر دو زیر مجموعه بیمه های مسئولیت قرار می گیرند . بنابراین برای دریافت دیه باید صرفا از یکی از آنها استفاده کنید . در تصادف رانندگی اولویت با بیمه شخص ثالث است و اگر این تصادف در محل کار باشد و نتوان به هر دلیلی از طریق بیمه شخص ثالث آن مبلغ را دریافت کرد باید از طریف بیمه مسئولیت کارفرما پرداخت گردد. 


6- سلام.خسته نباشید. آیتم های حقوقی یک نفر نیروی عملیاتی در پالایشگاه نفت چه چیزهایی باید باشد ؟ ما فقط حق شیفت ، فوق العاده شغل  ،حق جذب و محرومیت از تسهیلات داریم ! آیا فوق العاده کارگاهی و حق مواد شیمیایی و سختی کار و... نباید باشد ؟ درضمن حق جذب همه جا 50 درصد پایه حقوق است اما محل کار ما 12 درصد ؟ موارد فوق با توجه به واحدی که در آن کار می کنید باید باشد . البته بستگی دارد که طرح طبقه بندی مشاغل اجرا شده است که خوشبختانه ظاهرا اجرا شده است . حق جذب اگر طرح طبقه بندی اجرا شده باشد اصلا اجباری نیست و در موارد خاص می توان با اجازه اداره کار آن را در نظر گرفت. به نظر من به کارشناس طرح طبقه بندی مشاغل اداره کار منطقه تان مراجعه کنید. 


7- سلام بزرگوار ! بنده چندسال پیش در شرکتی مشغول به کاربودم که دراین مدت چند ماه ازبیمه من را رد نکردند و پیگیر شدم وبیمه شرکت را مقصر دانسته است ! حالا شرکت چندسال جمع شده و یک اتاق وچند تا زونکن از آن  باقی مانده است ویک نفرکه جوابگوی افراد است. حالا شرکت می گوید  بیمه ات را رد نمی کنم . دراین صورت بیمه چگونه می تواند حق بیمه را از شرکت ورشکسته بگیرد ؟ . یعنی احتمال دارد حکم مصادره اموال بدهند که پول بیمه من را بردارند و واریز کنند ! ؟ ممنون می شوم پاسخگو باشید ! با تشکر ازکانال خوب و پرمحتوایتان . درضمن بنده تازه خدمت سربازیم تمام شده است ! آیا می توانم سابقه سربازیم را به سوابق قبلی ام اضافه کنم ؟ بله نهایتا کار به آنجا می کشد . البته اگر رای پرداخت حق بیمه در شعبه تامین اجتماعی باشد و شرکت بدهکار شده باشد طبق ماده 50 قانون تامین اجتماعی اجرائیه صادر می شود و با توجی به بدهی اموال توقیف می گردد. 

جدیدتر قدیمی تر