انتقال سابقه بیمه به دیگران

 1- برادر بنده حدود 7 سال سابقه بیمه تاکسیرانی توی بیمه تامین اجتماعی دارد ! می خواستم ببینم امکان واگذاری سابقه بیمه به فرد دیگری وجود دارهد ؟ مثلا سابقه بیمه اش رو واگذار کنه به بنده یا بفروشه به دیگری ؟ اگه راهنمایی بکنید ممنونتون میشم ؟  نه امکان انتقال حق بیمه در تامین اجتماعی بین افراد مختلف وجود ندارد .


2-  منشى من از 10 مرداد ٩٥ تا ١٥ آذر ٩٦ پيش من كار كرده و بيمه نبوده است .  سال ٩٥ ، ٦٠٠ هزار تومان  به ایشان حقوق مي دادم بابت ٤،٥ ساعت كار امسال هم ٥ ساعت كار از شنبه تا ٤ شنبه بهش تقريبا ٧٠٠ هزار تومان دادم . از ١ مرداد تا ١٥ شهريور ٩٦ هم رفت براى کارهای درمانی و كلا كار را ترك كرد !  دوباره از ١٥ شهريور مشغول شد و خواست كه به سر کار برگردد . الان شكايت كرده است ! يك برابر حقوقشم بهش عيدى دادم به نسبت مدت كارش يعنى پارسال ٤٠٠ تومان عيدى دادم! الان من چه كارى مي توانم انجام بدهم . قرارداد نداريم و ايشون از روى رسيد هاى بانك رفته شكايت كرده است . و حدود ٣ ماه حقوقشم نقدى گرفته . يعنى از زمانى كه بار دوم از ١٥ شهريور امسال آمد حقوق مهرش رو از حساب همكارم ريختم و بقيه ماهها رو هم نقدى داديم . آيا من مي توانم اصلا انكار كنم كه من ندادم حقوق و اين پيش من كار نمي كرده است؟ آيا نوپا بودن كلينيك يا نيمه وقت بودن ايشان يا هر دليلى يا عدم درامد كافى كلينيك مي تواند كمكى به اين موضوع بكند ؟ البته بهتر بود می فرمودید در چه زمینه ای شکایت کرده است . ظاهرا حقوق و عیدی اش را داده اید . احتمالا درمورد سنوات و بیمه تامین اجتماعی شکایت کرده است . قرارداد نداشتن زیاد برای هیات های تشخیص و حل اختلاف اداره کار اهمیتی ندارد و اگر کارکرد ایشان ثابت شود احتمالا به نفع ایشان رای می دهند . واریز حقوق به حساب ایشان یک دلیل خوب برای کارکرد ایشان است . معمولا می توانند با تقبل هزینه تقاضای کارشناس دهند و بعید است شما با انکار به جایی برسید . نوپا بودن کلینیک دلیل خوبی نیست و قانون کار در این زمینه به نفع کارگر عمل می کند . نوصیه می کنم توافق کنید . 


3- با عرض سلام وخسته نباشی خدمت شما ! بنده بیماری برگر دارم وپارسال  با۸۰ درصد ازکارافتاده شدم .  الان از کارافتاده  کلی هستم . آیا دولت این قانونی که برای معلولین درنظرگرفته است شامل معلولین تامین اجتماعی هم می شود ؟ البته چیزی به اسم ازکارافتادگی 80 درصد وجود ندارد و درصد ازکارافتادگی بالاتر از 66 درصد به عنوان ازکارافتادگی کلی تلقی می شود . اگر منظورتان ارفاق سنواتی است که برای معلولان در ارگان های دولتی در نظر گرفته شده است ، چنین چیزی برای بیمه شده های تامین اجتماعی که در سازمانی دولتی کار نکرده اند برقرار نمی باشد . ضمنا هر نوع ازکارافتادگی به معنای معلولیت نیست و معلولیت تعرف خاص خود را دارد .


4- آیا می توان در حین دریافت مقرری بیمه بیکاری و به درخواست کارفرما با اطلاع به اداره کار به کار قبلی بازگشت ؟ بله می توانید این کار را بکنید و بهترین کار هم هست . البته مقرری بیمه بیکاری تان قطع می شود و برای سال های بعد ذخیره می گردد.


5- خواهمند است دیه دو گواهی زیر را محاسبه فرمائید . بسیار من را ممنون خویش می نمائید ؟

  1. 8 درصد دیه کامل معادل 16 میلیون و 800 هزار تومان 
  2. 1.5 درصد دیه کامل معادل 3 میلیون و 150 هزار تومان 
  3. 3 درصد دیه کامل معادل 3 میلیون و 150 هزار تومان 
  4. 0.5 درصد دیه کامل معادل 1میلیون و 50 هزار تومان 
  5. 0.3 درصد دیه کامل معادل 630 هزار تومان 
  6. 4.2 درصد دیه کامل معادل 8 میلیون و 820 هزار تومان 

6- بنده تازه کار جوشکاری به صورت سیار شروع کردم ! حدودا  دو ماه است کار می کنم ومی خواهم بیمه اختیاری پرداخت کنم . آیا مشاغل سخت و زیان آور شامل حالم می شود یا خیر ؟ با تشکر ! نه متاسفانه نمی شود . یکی از شروط تائید مشاغل سخت و زیان آور کارکردن در محیط های مشمول قانون کار و داشتن کارفرما است . یعنی باید بیمه اجباری باشید . ضمنا تائیدیه هیات تشخیص مشاغل سخت و زیان آور اداره کار را هم داشته باشید.


7- خسته نباشید ؛ حدود سه ماه پیش تصادفی داشتم با یک دستگاه مینی بوس و راننده مینی بوس صد درصد مقصر شناخته شد . بنده از ناحیه ران جفت پا دچار شکستگی شدم  و پلاتین درون پاهایم گذاشته شده است ! همچنین طحال و کبدم دچار پارگی شده است . می خواستم بدانم دیه آسیب دیدگی ها چه مقدار می باشد ؟ با تشکر ! دیه شکستگی هر کدام از پاها در صورتیکه بدون عیب درمان شود 8 درصد دیه کامل است که معادل 16 میلیون و 800 هزار تومان می باشد . اگر با عیب درمان شود 10 درصد می شود که معادل 21 میلیون تومان می گردد . آسیب به طحال و کبد ارش دارد که با توجه به یمزان آسیب دیدگی میزان آن مشخص می گردد .


8- دیه شکستگی فمور پای چپ که با سه پیچ 15سانتیمتری ایمپلنت کردند چقدر می شود ؟ چون فمور استخوان اصلی ران است در صورتیکه به خوبی درمان شود 8 درصد دیه کامل معادل 16 میلیون و 800 هزار تومان دیه دارد . در صورتیکه به خوبی درمان نشود 10 درصد دیه کامل معادل 21 میلیون تومان دیه دارد.


9- بنده حقیر ۴۵ سال سن دارم و مجموع سابقه ام (عادی + سختی کار) ۳۵سال شده است . منتها ۴.۵ سال سختی کار در قالیبافی می باشد که بیمه تامین اجتماعی می گوید چون کارگاه آن ۳۰سال قبل بر چیده شده است ما ۴.۵ سال سختی را عادی حساب می کنیم و ۴ درصد را از کسی نمی گیریم !  لطفا راهنمایی بفرمایید  با تشکر فراوان . اگر یک موقع قبول کردند ۴.۵ سال را با ۴ درصد محاسبه می کنند یا ۸ درصد !  لطفا فرمول آن را برایم بفرستید ؟ اگر قبل از مهرماه سال 1380 باشد 8 درصد محاسبه می شود و اگر بعد از آن باشد 4 درصد محاسبه می گردد.

جدیدتر قدیمی تر