ثبت نام بیمه شخص ثالث

 1- شاید برایتان جالب باشد بدانید که اگر بیمه شخص ثالث خودرویتان را تمدید نکرده باشید و برای تمدید آن بخواهید اقدام کنید  نه تنها باید هزینه زمانی که خودرو بیمه نبوده است را بپردازید بلکه باید جریمه های مربوط به عدم تمدید بیمه نامه در زمان مشخص خود را نیز بپردازید . این موضوع ارتباطی به این ندارد که شما از خودرو استفاده کرده اید یا نه و حتی ممکن است خودرو در خانه تان یا پارکینگ بدون استفاده بوده باشد و حتی اصلا شما در شهر و یا کشورتان هم نبوده باشید با این حال جریمه می شوید . تازه شانس بیاورید در این حالت پلیس از شما درخواست بیمه نامه  شخص ثالث نکند (البته معمولا در این شهر تا اتفاقی نیفتد پلیس چنین درخواستی نمی کند ولی در شهرستانهای کوچک بارها دیده ام که پلیس ماشین را متوقف و درخواست گواهینامه و بیمه  می کند !) چون در این صورت علاوه بر اینکه باید بروید و با جریمه ، بیمه نامه بخرید ماشین به پارکینگ منتقل می گردد و باید پول پارکینگ هم بدهید !!!

2- اگر بیمه شخص ثالث نکرده باشید نمی توانید ماشین را بفروشید ! مراکز پلیس ماشین را به نام خریدار نمی زنند و برگه سبز نمی دهند ! بعضی افراد فکر می کنند حالا که می خواهند ماشین را بفروشند بهتر است بیمه اش نکنند تا در هزینه هایشان صرفه جویی کنند ! اما مطلقا امکان چنین کاری وجود ندارد . بزرگترین مشکل اینجاست که در زمان بدون بیمه بودن حادثه ای اتفاق بیفتد . در اینصورت بیمه کوچکترین مبلغی نمی دهد و باید تمامی هزینه ها را بپردازید ! با این مبالغ دیه که در بعضی مواقع سر به آسمان می ساید و ما بارها در همین سایت در مورد آن صحبت کرده ایم نمی توان به راحتی از پس هزینه ها بر آمد . فرض کنید با خودرویی تصادف کنید و چند نفر آسیب ببینند (حتی نمیرند خدای ناکرده !) ، دیه آن  ممکن است به اندازه دیه کامل چند نفر شود . دیه کامل را هم 210 میلیون تومان در نظر بگیرید ! البته شنیده ام که اگر در حادثه ای زیان دیده باشیم اگر بیمه شخص ثالث نداشته باشیم ، بیمه می تواند خسارت را به ما ندهد ! البته هر چقدر فکر کردم چنین موضوعی با عقل جور در نمی آید و واقعا خودم هم ندیده ام !

3- بهترین زمان برای خرید بیمه شخص ثالث 1 هفته قبل از اتمام آن است و در توافقی نانوشته اکثر بیمه ها ، زودتر از این زمان اصلا بیمه نامه را تمدید نمی کنند . علت این کار مشخص است چون باید از بعد از پایان بیمه نامه قبلی ، بیمه نامه جدید را ثبت کنند و ممکن است در این فاصله حادثه ای رخ دهد که یک کوپن بیمه از بین برود و در نتیجه حق بیمه با از بین رفتن تخفیف ها و لحاظ نمودن جریمه ها بیشتر شود . بنابراین بهتر است در آخرین زمان ممکن این کار را انجام دهند تا بهترین بهره مالی نصیب موسسه بیمه شود . در فاصله تمدید تا سر رسید بیمه نامه قبلی نیز کوپن های قبلی را از شما می گیرند و کوپن جدید می دهند تا اگر اتفاقی افتاد از این کوپن های جدید استفاده شود ! همچنین دقت داشته باشید که شما می توانید به راحتی بیمه هایتان را عوض کنید ! تخفیف بیمه ای تان در اینگونه موارد از بین نمی رود ! بنابراین اگر از موضوعی ناراحتید یا احساس می کنید بیمه دیگری خدمات بهتری به شما می دهد می توانید در هنگام تمدید بیمه ، بیمه تان را عوض کنید ! البته این کار را صرفا در هنگام تمدید بیمه انجام دهید زیرا در زمانهای دیگر ممکن است دردسرهای خاص خود را داشته باشد !

4- سالهایی که بیمه نامه تخفیف دارد بر میزان جریمه دیرکرد بیمه نامه تاثیر مثبتی ندارد و همچنین دیرکرد تمدید بیمه نامه نیز تاثیر منفی بر تخفیف های بیمه نامه نداد .این دو موضوع کاملا از یکدیگر جدا می باشند . جریمه دیرکرد تمدید بیمه همانند میزان حق بیمه از ماشینی به ماشینی دیگر متفاوت است و بستگی به نوع ماشین و زمان دیرکرد دارد . یک استثنا هم در این زمینه برای حذف جریمه دیرکرد وجود دارد و آن هم این است که ماشین در پارکینگ نیروی انتظامی توقیف باشد که البته برای حذف دیرکرد باید همراه با نامه راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی ،  موافقت بیمه اصلی (ستاد بیمه جدا از نمایندگی)   گرفته شود که آنقدر این موضوع  دوندگی دارد که خیلی ها از خیر آن می گذرند ! در مورد از بین رفتن تخفیف های بیمه ای به علت مقصر بودن در حادثه و جرایم مربوط به آن در مقاله ای دیگر به صورت مفصل توضیح خواهم داد . 

جدیدتر قدیمی تر