بیمه مسئولیت پزشکان و هزینه های آن

  1. هنگامیکه صحبت از خدمات بیمه ای می شود همه افراد معمولا به یاد بیمه تامین اجتماعی یا بیمه درمانی مکمل یا بیمه شخص ثالث یا نهایتا بیمه بدنه و مواردی از این قبیل می افتند. کمتر کسی اطلاعاتی در مورد بیمه آتش سوزی یا اموال یا بیمه عمر یا بیمه مسئولیت و مواردی از این قبیل دارد. از آن جالب تر بیمه هایی در همین مملکت خودمان انجام می شود و بیمه نامه هایی صادر می شود که شاید تا به حال حتی به گوش شما هم نخورده باشد. پس بیایید با یکدیگر به بررسی این گونه بیمه ها بپردازیم
  2. بیمه فساد کالا درسردخانه : معمولا این نوع بیمه در بسیاری از بیمه ها زیر شاخه بیمه های مهندسی می باشد. با استفاده از این بیمه در صورتیکه هر گونه موارد پروتئینی ، بیمه جات ، لبنی ، شیمیایی و دارویی در سردخانه ها دچار خرابی یا کاهش کیفیت گردند بیمه ضرر و زیان مربوطه را جبران می نماید. البته این بیمه بیشتر مربوط به کارخانه دارها می باشد.
  3.  بیمه عیوب اساسی و پنهان ساختمان : این بیمه نیز یکی از بیمه های جالبی است که ارائه می گردد. براساس این بیمه که معمولا باید از طریق سازنده ساختمان خریداری شده و تحویل خریدار گردد در صورتیکه در هنگام ساخت خانه یا هر گونه مکان دیگر نقص هایی در ساخت به وجود آمده باشد که از چشم خریدار یا تحویل گیرنده واحد دور نگهداشته شده باشد و بعدا معلوم گردد و یا حتی خرابی هایی وجود داشته باشد که هیچکس متوجه آن نشده باشد و بعد از گذشتن چندین سال (در صورتیکه در بیمه نامه قید شده باشد) ظاهر گردد این نوع بیمه جبران خسارت می نماید.
  4.  بیمه مسئولیت حرفه ای پزشکان بیمه ای مخصوص گروههای پزشکی و دندانپزشکی برای جبران خسارات وارده به بیماران در اثر اشتباهات سهوی پزشکان و دندانپزشکان. براساس این بیمه نامه در صورتیکه بیماری از پزشک و یا دندانپزشک بعلت اشتباه در روند درمان شکایت نموده و و رای از دادگاه عادله در این زمینه بگیرد (معمولا سازمان نظام پزشکی) ، این نوع بیمه خسارت مربوطه را تا حدی که در بیمه نامه مشخص نموده است پوشش می دهد. این بیمه مدتهاست برای اکثریت پزشکان بخصوص پزشکان جراح اجباری شده است.
  5. بیمه مسئولیت مدنی تورها : اگر با تور زیارتی یا سیاحتی به مسافرت می روید بهتر است در ابتدا از مسئول تور (شرکت ارائه دهنده خدمات) در مورد داشتن بیمه نامه مسئولیت تورها بپرسید. اگر این بیمه توسط مسئولین برگزاری تور خریداری شده باشد در صورتیکه کوچکترین حادثه ای برای شما در طول سفر روی دهد بیمه خسارات ناشی از آن را جبران خواهد کرد. در غیر اینصورت مسئولیت با صاحب تور که معمولا کوچکترین آسیبی را گردن نخواهد گرفت .
  6. بیمه ناجیان غریق : اگر غریق نجات هستید می توانید خودتان را بیمه کنید. اشتباه نشود خودتان را در قبال غرق شدن یا حوادث مشابه بیمه نمی کنید بلکه شناگران استخری را که در آن در حال خدمت هستید را از این طریق بیمه می کنید تا در صورتیکه حادثه ای برای آنها اتفاق افتاد و نتوانستید به موقع به کمکشان بشتابید و مسئول حادثه به وجود آمده شناخته شدید بیمه خسارتی را که باید به شخص یا خانواده شخص آسیب دیده بپردازید تقبل کند. معمولا استخرها غریق نجات ها را مجبور به گرفتن این نوع بیمه نامه می کنند.
  7.  بیمه مسئولیت مدنی مدیر و هیات مدیره ساختمان : براساس این نوع بیمه در صورتیکه در آسانسور، استخر، سونا، پارکینگ ساختمان اتفاقی بیفتد که به شخص ثالثی صدمه ای وارد سازد و یا اینکه از مشاعات، آتش به ساختمان سرایت کند یا اشیایی از آسمان در محوطه ساختمان فرود بیاید که باعث ایجاد خسارت گردد یا حتی لوله آب بترکد و به ساختمان مجاور آسیب برساند و حوادثی مشابه این حادثه تمامی خسارت توسط بیمه گر جبران می گردد. این بیمه از آن بیمه هایی است که مدیران ساختمان نمی خرند چون واحدهای آپارتمان همکاری نمی کنند.
  8.  آیا می دانستید می توانید لوازم خانگی تان را نیز بیمه کنید. به عنوان مثال تلویزیون، یخچال فریزر، کولر گازی،اسپیلت و ... را با استفاده از طرح بیمه لوازم خانگی بیمه کنید و در صورت خرابی در دوره زمانی معینی که البته عمدی نیز نباشد بیمه خسارت شما را پرداخت می کند.
  9. طرح بیمه رایانه نیز یکی از طرح هایی است که اکنون اجرا می گردد. روش کار به این صورت است که شما یک صدم قیمت رایانه را به عنوان حق بیمه پرداخت می کنید و رایانه تان را در قبال حوادثی نظیر آتش سوزی، انفجار، سیل، طوفان، زلزله، رانش زمین، سقوط از بلندی، برخورد جسم خارجی، نفوذ مایعات به داخل اجزاء و مواردی از این قبیل بیمه می کنید. با اطمینان می گویم که اکثریت شما از وجود چنین بیمه ای اطلاع نداشته باشید.
  10.  بعدا در مقاله ای جالب ترین بیمه هایی را که در سطح جهان انجام شده است برایتان توضیح می دهم .
جدیدتر قدیمی تر