انتقال سابقه نیروهای مسلح به تامین اجتماعی

 1- با سلام و خسته نباشید . بنده در یک تصادف زیان دیده شناخته شدم و کروکی هم ترسیم شده است. خودرو ها از پارکینگ آزاد شده اند ، تامین دلیل هم گرفته ام طبق نظر کارشناس دادگستری. خودرو بنده هم به رویت مامور بیمه رسیده و عکس برداری شد و ایشان فرمودند که لیست قطعات را با تایید نمایندگی به بیمه ارائه دهید که نمایندگی ها از دادن فاکتور امتناع می کنند. حال بنده خودرو را می خواهم بصورت تصادفی بفروشم. تکلیف چیست ، ممنون می شوم راهنمایی کنید ؟ باید به کارشناس بیمه اعلام کنید که نمایندگی ها فاکتور نمی دهند . خود این دوستان با نمایندگی ها مرتبط هستند و می توانند شما را به آنها معرفی کنند . البته این خطر وجود دارد که کمی قیمت را پایین تر بزنند که باید دقت کنید . به هر حال نمایندگی ها چون سودی از این کار نمی برند معمولا فاکتور نمی دهند . راه دیگر این است که مشتلقی به یکی از نمایندگی ها داده و مشکل را حل کنید . 


2- یک سوال ما برای اولین با ر می خواهیم بیمه بشویم. و آن  هم اختیاری ( بیمه اختیاری ) . دوماه دیگر تاریخ زایمانم هست . می خواستم ببینم اگر بیمه بشویم آیا بیمه هزینه بیمارستان را پرداخت می کند یا نه ؟ شرمنده که مزاحمتون شدم ؟  بله با توجه به تعرفه  بیمه های پایه پرداخت می کند .


3- من با موتور تصادف کردم و به یک بنده خدایی زدم که موجب فوت آن مرحوم شد . حالا گواهینامه ندارم ! ضامن هم ندارم  ! ۲۱سالمه توان پرداخت ندارم که دیه را به بیمه بازپرداخت کنم . تکلیفم چی می شود ؟ خیلی ذهنم را درگیر کرده است .  ممنونت می شوم راهنماییم کنی ؟ صندوق تامین خسارات بدنی باید پرداخت کند . البته شما هم به دردسر می افتید !


4- من می خواهم در بیمارستان آتیه عمل جراحی معده و بیمارستان طرف قرارداد با بیمه ایران است . آیا از من هزینه ای می گیرند یا نه ؟ و اینکه چطوری باید از تامین اجتماعی هزینه هایم رو بگیرم ؟ بیمه ایران با توجه به تعرفه های بخش دولتی مبلغی را به شما می دهد . اما بابت عمل معده چون تا آنجائیکه می دانم بیمارستان آتیه طرف قرارداد تامین اجتماعی نیست ، تامین اجتماعی چه به صورت مستقیم و یا به صورت غیر مستقیم از طریق دفتر اسناد چیزی به شما نمی دهد . 


5- لطفا بفرماييد در صورتي كه شركت پشتيبان نرم افزار بدهي بيمه داشته باشه چگونه مي تواند براي قرارداد هاي پشتيباني  مفاصا حساب بگيرد ؟ من تعدادي قرارداد دارم كه اگر  مفاصا حساب بگيرم با عودت مبالغ ضمانت آنها مي توانم بدهي بيمه را بدهم  ؟ ولي كارفرماها  قسط نهايي قرارداد ها رو تسويه نمي كنند ؟ راساس بخشنامه 14/3 درآمد ، شرکت های پشتیبانی نرم افزار در صورتی که بیمه پرسنل خود را در لیست مشخص ارسال کنند و این موضوع از طریق دفاتر قانونی آنها قابل اثبات باشد  مفاصا حساب بدون تعیین درصد مقطوع حق بیمه برای آنها محاسبه می شود و در غیر این صورت 7 درصد قرارداد به عنوان حق بیمه تعیین می گردد . ضمنا اول باید حق بیمه را بدهید .


6- ببخشید یک سوال داشتم . آیا پس از تصادف رانندگی که طرف مقابل در ماشین خودش مجروح شده است و من مقصر شناخته شده ام ، آیا برای من سوء پیشینه به حساب می آید ؟ (یعنی برای مواردی مثل استخدامیها که سوء پیشینه می گیرند آیا برای من هم سو پیشینه حساب می شود ؟ نه . جرائم غیر عمد هیچ سوء پیشینه ای ایجاد نمی کند .


7- بنده با 14 سال سابقه بیمه در یک شرکت ساختمانی مشغول به کار می باشم و مطلع شدم که کلیه کارهای پیمانکاری شامل طبقه بندی مشاغل می شوند . حال سوال من این است که اگر طبقه بندی مشاغل در مورد بنده اجرا بشود بر میزان حقوق من که (در حال حاضر طبق حقوق وزارت کار می باشد ) تاثیر دارد و به چه میزان ؟ شغل بنده نیز تنخواه گردان کل است ؟ قطعا با اطلاعاتی که شما دادید نمی توان نظر کلی داد . در طرح طبقه بندی مشاغل یکسری شغل ها تعریف می گردد که هر کس گروه حداقلی مورد نیاز آن شغل را کسب کند می تواند به آن دست یابد . این شغل ها باید با هماهنگی هیات مدیره شرکت و با نظارت کارشناس طبقه بندی مشاغل اداره کار طراحی گردد . با اوجه به تحصیلات ، تجربه ، سختی کار و فاکتورهای دیگر به شما امتیاز داده می شود و متناسب با امتیاز گروه می گیرید و متناسب با گروه می توانید به یک عنوان شغلی دست یابید .  اما به طور کلی بگویم وقتی طبق حقوق وزارت کار حقوق می گیرید با طرح طبقه بندی مشاغل قطعا حقوق تان به میزان قابل توجهی افزایش می یابد اگر در پوزیشن شغلی مناسبی قرار بگیرید . 


8- بنده ۳ سال بیمه نیروهای مسلح دارم . بعد از این مدت بیمه تامین اجتماعی در کارگاه معدن سنگ که جز مشاغل سخت می باشد استخدام شدم . آیا می شود بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح که دارم تبدیل به بیمه تامین اجتماعی کرد ؟ اگه امکانش هست جز سخت و زیان آور می شود یا بیمه عادی ؟ تمام سوابق انتقالی به غیر از سوابق جبهه جزء سوابق عادی محاسبه می شود . بله با پرداخت هزینه های مربوطه می توانید سوابق تان را از سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح به سازمان تامین اجتماعی منتقل نمائید . 


9- متاسفانه یکی از پرسنل شرکت ما روز ۵ شنبه گذشته در حین کار دچار سانحه شد و فوت نمود. بیمه تامین اجتماعی ایشان از تاریخ ۹۴/۱۲/۱ (شروع کار) تا تاریخ ۹۶/۱۰/۲۰ (تاریخ فوت) انجام شده.(کل سابقه بیمه همین است) . حالا مستمری همسر و فرزند ایشان چگونه است و چه مقدار به ایشان پرداخت می شود ؟ حداقل مستمری را مطابق با حداقل های تعیین شده هر سال توسط وزارت کار دریافت می کنند . البته اگر کارفرما در ایجاد این سانحه مقصر باشد باید هزینه های مربوطه را با توجه به درصد تقصیر طبق ماده 66 قانون تامین اجتماعی پرداخت کند .

جدیدتر قدیمی تر