کمک هزینه ایام بیماری

 1- تا به حال شده است به گونه ای بیمار شده باشید که چند روزی را نتوانسته باشید سر کار بروید ! چند روزی که ممکن بوده است به چندین ماه نیز برسد ! یا اینکه حادثه ای برایتان اتفاق افتاده است که نیاز داشته اید بعد از آن استراحت کنید . اگر بیمه شده تامین اجتماعی هستید می توانید با خیال راحت استراحت کنید و حقوقتان را از تامین اجتماعی بگیرید و البته این دوران جزء سوابق تان نیز حساب خواهد شد . به این حقوق غرامت دستمزد ایام بیماری می گویند . 

2- برای اینکه بتوانید این مبلغ را دریافت کنید چند شرط دارد : اول اینکه در ایام استراحت سرکار نروید دوم در این ایام از کارفرما حقوق نگیرید که معمولا نمی دهند سوم قبل از بیماری رابطه کارگر کارفرمایی تان وجود داشته باشد چهارم مدت استراحت تان به تایید پزشک معتمد سازمان یا شورای پزشکی برسد . 

3- اگر استراحت تان کمتر از 7 روز است و در طول سال به 15 روز نرسد با گواهی پزشک معالج تان قابل قبول است . اگر مجموع استراحت پزشکی در طول سال بین 15 تا 60 روز باشد باید به تایید پزشک معتمد برسد و البته استراحت های ایام بارداری نیز باید به تایید پزشک معتمد برسد . استراحت های بیش از 60 روز در طول سال باید به تایید شورای پزشکی برسد .

4- حالا مبلغی که به شما داده می شود چقدر است : اگر متاهل باشید 3/4 میانگین حقوق 3 ماه آخرتان را می گیرید . اگر مجرد باشید 2/3 میانگین 3 ماه آخر را می گیرید و البته اگر در مراکز تامین اجتماعی بستری شده باشید 2/3 می گیرید .

جدیدتر قدیمی تر