نحوه محاسبه حقوق بازنشستگی تامین اجتماعی

 1- یکی از مشکلاتی که سالها بود بعضا بسیاری از بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی را که سال های آخر پرداخت حق بیمه را می گذراندند اذیت می کرد حل شد . براساس مصاحبه امروز استاد و رئیس سابقم ، جناب آقای مهندس محمدعلی جنانی مدیر کل امور فنی مستمریهای سازمان تامین اجتماعی میزان مستمری بازنشستگان براساس 2 سال آخر بیمه پردازی محاسبه می گردد .

2-طبق دستورالعمل های قبلی و بخشنامه های سازمان تامین اجتماعی قبلا هم میانگین 2 سال آخر بیمه پردازی برای محاسبه مستمری مورد استفاده قرار می گرفت اما در مواقعی که میزان پرداخت حق بیمه به صورت نامتعارف بالا می رفت میانگین 5 سال آخر محاسبه می شد . اما طبق ماده 82 برنامه ششم توسعه که از امروز برای اجرا به تمامی شعب سازمان ابلاغ گردید در هر صورت مانگین 2 سال آخر برای محاسبه مستمری مورد استفاده قرار می گیرد و سازمان باید راه حل دیگری برای پرداخت های نامتعارف پیدا کند . تاریخ اجرای این دستورالعمل برای بازنشستگانی است که از ابتدای امسال بازنشسته می گردند .

3- طبیعی است که این قانون مزیت خاصی برای بیمه های اختیاری ، حرف و مشاغل آزاد ، رانندگان ، قالیبافان ، بسیجیان ، طلاب ، کارگران ساختمانی ، قالیبافان و هنرمندان ، کمیته امداد ، بهزیستی  و ... ندارد و بیشتر برای بیمه شدگان اجباری سودمند می باشد .

جدیدتر قدیمی تر