ثبت نام در طرح کارورزی

 1- طرح کارورزی از طرح هایی است که در این دولت و با وعده هایی که قبل از انتخابات داده شد در حال اجرایی شدن است . هر چند هنوز این طرح در مرحله ثبت نام است و آینده آن نامعلوم است . آینده ای که عبارت از به کارگیری نیرو در محل کار به مدت 4 ماه تا 6 ماه است . فعلا که در ابتدای کار،  سایت آنقدر مشکل داشته است که دعا می کنیم خدا آخر و عاقبت این طرح را ختمبه خیر کند . 


2- شرایط سنی کارجوها آنقدر در منابع مختلف متفاوت اعلام شده است که آدم نمی داند چه کار کند . شاید بهتر باشد براساس آن چیزی که در خود سایت کارورزی اعلام شده است نظر دهیم . در این سایت برای مقاطع کاردانی ، کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا به ترتیب 23 ، 25 ، 28 و 32 سال ذکر شده است که البته زمان خدمت نیز به آن اضافه می شود . 


3- برای ثبت نام در این طرخ نباید بیش از 3 ماه در هیچ صندوق بیمه ای سابقه بیمه داشته باشید . ضمنا بیش از 3 سال از تاریخ فارغ التحصیلی نیز نباید گذشته باشد و البته حداقل باید 6 ماه گذشته باشد (نمی دانم چرا این حداقل 6 ماه را گذاشته اند شاید فکر کرده اند که در این مدت طرف کار پیدا می کند و دیگر نیاز به طرح کارورزی نخواهد داشت) .  


4-برای ثبت نام باید به این لینک مراجعه کنید .


5 - دستمزد افراد امسال چیزی حدود یک سوم حداقل دستمزد طبق قانون کار است . به نرخ امسال می شود حدود 310 هزار تومان .


6- اگر کارفرما ها نیروهای با مدرک کارشناسی و بالاتر را پس از دوران پایان کارورزی جذب کنند به مدت 2 سال از معافیت حق بیمه کارمایی می توانند استفاده کنند . 

جدیدتر قدیمی تر