مشاوره خوب بیمه تامین اجتماعی

 1- من این چند ماهه را که بابت تصادف بیکار شدم را می توانم دادخواست بدهم از کسی که این بلا رو رو سرم آورد غرامت بگیرم ؟ بله می توانید دادخواست دهید . البته بعضی دادگاه ها قبول می کنند و مبلغی را به عنوان غرامت در نظر می گیرند ولی بعضی دیگر قبول نمی کنند و همان دیه را کافی می دانند .


2- می خواستم بدانم  ۳۰ درصد دیه برای شکستگی ترقوه چه مقدار میشود ؟ به نرخ دیه سال 1396 معادل 63 میلیون تومان می شود .


3- من در تصادف دچار شکستگی استخوان چهارم  روی کف پا ( متاتارس) شدم . الان جوش خورده است . می خواستم بدانم  به سال ۹۶ چند درصد آسیب دیده و چقدر مبلغ دیه ام می شود ؟ استخوان های متاتارس استخوان های کف پا می باشند که در هر کف پا 5 عدد از آنها قرار دارد . مجموع آنها 10 درصد دیه دارد و بنابراین هر کدام 2 درصد دیه دارند اگر به خوبی درمان نشوند که البته معمولا چه درمان بشوند و چه نشوند همین 2 درصد را برایش در نظر می گیرند . 2 درصد دیه به نرخ سال 1396 معادل 4 میلیون و 200 هزار تومان می شود.


4- زمینه فعالیت بنده سایتهای مخابراتی می باشد که قراردادهایی که بسته می شود به مدت ۷ روز است  که در این مدت کوتاه نوشتن لیست بیمه و تحویل به اداره بیمه بی فایده می باشد . بعد از انجام کار و تنظیم صورت وضعیت مفاصاحساب از بیمه بابت هر قرارداد گرفته میشود . حدود ۲۰ روز پیش در یکی از کارگاهها کارگر جوشکاری که روی نردبان مشغول جوشکاری بوده سقوط می کند که موجب شکستگی دست ایشان می شود . کارگر مذکور بیمه نبوده و بدلیل مدت کوتاه قراردادهای مخابراتی ، کارگاه هم بیمه نیست . هزینه های پزشکی کارگر همگی پرداخت شده ولی کارگر طلب دیه می نماید . آیا راهی جهت گرفتن دیه از بیمه با توجه به اینکه تمامی قراردادهای ما بعد از تمام شدن و تنظیم صورت وضعیت به بیمه عودت داده می شود و مبلغی پرداخت می گردد می باشد ؟ ضمنا مدت زمان کارکرد کارگر ۵ روز بوده که کار نیز به صورت روزمزد نیز نبوده ؟ باید از بیمه مسئولیت دیه بگیرید . اگر سابقه بیمه داشت می توانست از تامین اجتماعی غرامت نقص عضو بگیرد ولی اکنون نمی تواند . مبلغ پرداختی به بیمه در صورتی به شما کمک می کند که به همراه لیست بیمه همراه باشد و در لیست بیمه نیز نام ایشان باشد . عملا حق بیمه تان را سوخت کرده اید و بهترین کار این است به شعبه بابت ماه های فوق لیست بیمه بدهید تا با توجه به پرداخت حق بیمه به صورت مقطوع در قبال آن محاسبه شود . البته باز هم شعبه ممکن است با توجه به تاخیر در ارسال لیست از معرفی کارگر به کمیسیون پزشکی جلوگیری کند .


5- دیه سوختگی تقریبا به اندازه  یک سوم پشت دست راست روی ساعد  تقریبا چقدر میتواند باشد ؟ متاسفانه باعث سوختگی دست کسی شدم به صورت غیر عمد ؟ احتمالا حدود 1 درصد از سطح بدن سوخته است . اگر درجه 1 باشد حدود 1 میلیون و 50 هزار تومان و اگر از درجه 2 باشد حدود 2 میلیون و 100 هزار تومان و اگر از درجه 3 باشد حدود 3 میلیون و 150 هزار تومان و اگر از درجه 4 باشد حدود 4 میلیون و 200 هزار تومان .


6- درجه  سوختگی سه و اندازه 6×6 پشت پای چپ جای سوختگی  پا هنوز هست . می خواستم بپرسم غرامتش چگونه محاسبه می شود لطفا راهنمایی کنید ؟ مساحت سوختگی توسط پزشک قانونی مشخص می شود . اگر فرض کنیم سه درصد از کل بدن بشود و از نوع درجه 3 باشد 4.5 درصد دیه تعلق می گیرد . به نرخ دیه سال 1396 معادل 9 میلیون و 450 هزار تومان می شود .


7- آیا دیه ای که بیمه پرداخت می کند ربطی به هزینه بیمارستان دارد ؟ می گویند اگر از بیمه درمانی برای بیمارستان استفاده کنید اداره بیمه دیه را نمی دهد ؟ نه این دو موضع هیچ ربطی به همدیگر ندارند . پوشش دیه و پوشش هزینه های درمانی کاملا از یکدیگر جدا هستند . البته دیده ام بعضی شرکت های بیمه ای از این کارها کرده اند ولی قانونی نیست .


8- با تشكر از پاسخ ها و كانال خوبتان ! بابت داشتن پلاتين در دست ديه ندارد ؟ ضمنا جراحت بنده ناشي از عمل جراحي (پاره كردن دست و قرار دادن پلاتين) بوده نه زمان شكستگي ؟ درپايان درصورت التيام چه مقدار تفاوت داشته و ميزان ارش بر چه اساسي تعيين مي شود ؟ آيا جدول ميزان دارد يا خير ؟ داشتن پلاتین در دست معمولا تاثیری در میزان دیه نمی گذارد و مهم این است که بعد از خروج پلاتین آیا شکستگی خوب می شود یا نه . اگر پلاتین دائمی باشد به معنای این است که جراحت با عیب التیام یافته است . معمولا بابت جراحی ارش تعلق می گیرد . در صورت التیام 4/5 دیه شکستگی محاسبه می شود . کتابچه ای در حدود 400 صفحه در این زمینه وجود دارد که با توجه به نظر پزشک قانونی و براساس آن میزان ارش مشخص می گردد .


9- ديشب يک ماشين به من زد كه من عابر بودم ! پاي سمت چپم ترك خورده از استخوان ساق پا !  می خواستم ببینم چقدر دیه به من تعلق می گیرد ؟ بابت ساق پا اگر خرد شده باشد 1/6 دیه کامل تعلق می گیرد معادل 35 میلیون تومان به نرخ دیه سال 1396 .

جدیدتر قدیمی تر