درخواست ازکارافتادگی به علت دیسک کمر

 1- سلام خسته نباشید ! من حدود ۱۶ سال پیش یک اطاق از انبارم را به صورت امانت به یک کارگر افغانی دادم که او اجازه کار و پاسپورت نداشت و فقط همسر ایرانی داشت ! در سال ۸۶ او به افغانستان رفت و پاسپورت گرفت و برگشت و از من خواهش کرد که برای  اجازه اقامتش به او کاری بدهم ؟! به وزارت کار رفتم و برای مدت سه سال متوالی مجوز کار و اقامت گرفتم . بعد از سه سال بدلیل رکود کار از او عذر خواستم  و به اداره کار اتباع خارجی اطلاع دادم . او اتوموبیلی خرید و رسما در اداره پلیس اتباع بیگانه با کار روی اتوموبیل خود اقامت گرفت . دوماه پیش وقتی به مدرسه پسرش رفته بود سکته کرد و فوت کرد . حالا  همسرش مدعی شده که او از ابتدا برای من کار می کرده است و حق بیمه و سنوات و بقیه حقوق را در اداره کار از من طلب کرده است در حالی که او فقط سه سال رسما آنهم برای اقامتش به او کمک کردم . لطفا من را راهنمایی کنید ؟ البته هر چقدر شما لطف کرده باشید باید بدانید که قانون کار با شما شوخی ندارد و در بسیاری از موارد حق را به کارگر می دهد . ایشان چون مجوز کار داشته اند همان حقوق کارگر ایرانی را دارا می باشند و می توانند بابت حقوق و بیمه و سنوات و عیدی تقاضای دریافت کنند . اما اثبات کارکرد با ایشان است و باید مدارکی مبنی بر کارکرد در تمام این دوران در محل کار شما ارائه دهند . امیدوارم اعلام نکرده باشند که در خانه شما کار می کرده است . بهتر است با تقبل هزینه در اداره کار درخواست کارشناسی بدهید و اشتغال در اداره پلیس اتباع بیگانه را اعلام کنید . اینگونه مکان ها معمولا مدارک کارکرد مانند حضور و غیاب و لیست بیمه و لیست پرداخت حقوق دارند که شما یا کارشناس می توانید با پیگیری مدارک کارکرد در آن اداره را تهیه نمائید . در مجموع تا کارکردشان در محل کار شما ثابت نشود اداره کار به نفع شان رای نخواهد داد ولی بابت مابقی موارد احتمالا باید مبالغ مربوطه را پرداخت کنید . ضمنا در مورد بیمه حتی اگر اداره کار به نفع ایشان رای بدهید چون منتهی به پرداخت سمتمری فوت قبل از بازنشستگی می شود بعید است تامین اجتماعی به این راحتی رای اداره کار را قبول کند . 


2- سلام  ! درصورت تصادف تخفیف از بین میرود ؟ من یک کوپنم رفته است !  الان می خواهم تمدید کنم . آیا باید کل پول را پرداخت کنید ؟ بله ! با قانون جدید نه تنها باید کل پول را پرداخت کنید بلکه باید جریمه هم بدهید . البته قرار بود قانون عوض شود و تخفیف ها هم به صورت پلکانی حذف گردد که عملا نه چنین قانونی تصویب شد و نه اجرا شد. 


3- من پانزده ماه است درشرکتی کارمی کنم ! بیمه هستم الان دوماهی می شود دیسک کمر گرفته ام ! من الان شکایت کنم به تامین اجتماعی چیزی شامل من می شود  ؟ مثلا از کارافتاده جزئی یا اگر نشد خسارت یا دیه یا غرامت ! الان نمی توانم کارکنم کمرم نمی گذارد ؟  بهترین کار برای شما این است که استراحت پزشکی بگیرید و در منزل استراحت کنید . بابت مورد فوق گواهی استعلاجی به شعبه تامین اجتماعی ارائه دهید و در صورت تائید کمک هزینه ایام بیماری به شما تعلق می گیرد . تامین اجتماعی چیزی به نام دیه نداد ! غرامت نقص عضو دارد که آنهم باید در محیط کار برای شما حادثه اتفاق افتاده باشد که چنین چیزی نبوده است . تنها راهتان ازکارافتاده شدن به صورت کلی است که کمیسیون های پزشکی تامین اجتماعی بابت دیسک کمر ازکارافتادگی کلی نمی دهد . 


4- با عرض سلام و ارادت و احترام خدمت شما ! می خواستم بدhنم دیه شکستگی کتف راست (اسکاپولا) ، جراحت دامیه در فرق سر، جراحت دامیه در ساق پای چپ (دامیه اندام)، جراحت خلف گردن وشکستگی دنده یازده سمت چپ قفسه سینه چند درصد وچه مبلغی است ؟


  • دیه شکستگی کتف راست یا اسکاپولا : اگر به خوبی درمان شود 8 درصد دیه دارد که به نرخ دیه سال 1396 معادل 16 میلیون و 800 هزار تومان می شود . 
  • جراحت دامیه در فرق سر 2 درصد دیه دارد که به نرخ دیه سال 1396 معادل 4 میلیون و 200 هزار تومان می شود . 
  • جراحت دامیه در ساق پای چپ 1 درصد دیه دارد که به نرخ دیه سال 1396 معادل 2 میلیون و 100 هزار تومان می شود . 
  • جراحت خلف گردن باید مشخص شود از چه نوعی است . اگر حارصه باشد 1 درصد دیه دارد و اگر دامیه باشد 2 درصد دیه دارد و اگر متلاحمه باشد 3 درصد دیه دارد . 
  • شکستگی دنده 11 سمت چپ قفسه سینه (چون محیط به قلب نمی باشد) 1 درصد دیه دارد که معادل 2 میلیون و 100 هزار تومان به نرخ دیه سال 1396 می شود . 

5- می خواستم بدانم طرح طبقه بندی کلا به چه صورت حساب می شود ؟ من الان ۸ سال سابقه کار اپراتور خط تولید با مدرک دیپلم هستم ! حقوقم باید چقدر باشد ؟ برای من زدند گروه ۳ حقوق ۱۰۲۰۰۰۰ ! یک سری فاکتور است که امتیاز شما را تشکیل می دهد . با توجه به امتیاز گروه می گیرید . با توجه به گروه در عناوین شغلی مشخصی قرار می گیرید . البته ذکر این نکته ضروری است که هر چه مزایای شغلی بیشتر باشد طبیعتا پوزیشن هایی که می توانید بگیرید بهتر است و حقوق بالاتری دارید . ممکن است امتیاز و گروه تان بالا باشد اما نتوانید عنوان شغلی مشخصی را بدست بیاورید .


6- خواهشمند است مبلغ دیه نظریه زیر را محاسبه نمائید ؟ 

  1. 1 درصد دیه معادل 2 میلیون و 100 هزار تومان به نرخ دیه سال 1396
  2. 1 درصد دیه معادل 2 میلیون و 100 هزار تومان به نرخ دیه سال 1396
  3. 1 درصد دیه معادل 2 میلیون و 100 هزار تومان به نرخ دیه سال 1396 
  4. 3 درصد دیه معادل 6 میلیون و 300 هزار تومان به نرخ دیه سال 1396
  5. 1.5 درصد دیه معادل 3 میلیون و 150 هزار تومان به نرخ دیه سال 1396
  6. 4 درصد دیه کامل معادل 8 میلیون و 400 هزار تومان به نرخ دیه سال 1396
  7. 0.2 درصد دیه کامل معادل 420 هزار تومان به نرخ دیه سال 1396
  8. 0.5 درصد دیه کامل معادل 1 میلیون و 50 هزار تومان به نرخ دیه سال 1396
  9. 0.5 درصد دیه کامل معادل 1 میلیون و 50 هزار تومان به نرخ دیه سال 1396
  10. 2 درصد دیه کامل معادل 4 میلیون و 200 هزار تومان 
  11. 5 درصد از 2.5 درصد دیه کامل معادل 262 هزار و 500 تومان به نرخ دیه سال 1396
جدیدتر قدیمی تر