شکایت برای اجرای طرح طبقه بندی مشاغل

 1- ببخشید من یک تصادف داشتم . یک ماه قبل با خودروی هیوندا النترا بودم که در خروجی کوچه به خیابان اصلی  خودروی پزو 206  به صورت خلاف آمد و با جلوی ماشینم تصادف کرد . قرار شد کل مبلغ خسارت را بدهد . تعمیر هیوندا 15 روز طول کشید . من از بیمه اون خودرو 6300000 گرفتم و الباقی حساب را مقرر شد با افت قیمت خودرو ایشان بدهد . ولی الان زیر بار نمی رود . من برآوردم طبق نوشته شما تو سایت 12 میلیون تومان است . حالا میتوانم ادعای خسارت و افت قیمت با احتساب مبلغ تعویض چراغ هابکنم ؟ با سلام . بله می توانید . البته همیشه بهتر است توافق کنید اما اگر به هر دلیلی نمی شود توافق کرد باید به هیات حل اختلاف محل زندگی ایشان شکایت کنید . امیدوارم برگه رضایت را در محل شرکت بیمه امضاء نکرده باشید چون دیگر نمی توانید شکایت کنید . در هیات حل اختلاف ، کارشناس میزان افت قیمت شما را مشخص می کند و البته اگر مبلغ بالای 5 میلیون تومان باشد نهایتا به دادگاه ارجاع داده می شود . پروسه ای زمانبر است ولی نتیجه می دهد . اگر طرف مقابل درخواست عدم توانائی پرداخت هزینه دهد ممکن است قسطی اش کنند.


2- ببخشید می خواستم بدانم دیه موارد زیرچقدر می شود :


  • شکستن دندانهای پیشین ونیش هشت عدد به مقدار پنجاه درصد شکستگی
  • شکستن سمت راست فک پایین
  • شکستن شانه راست
  • دوحارصه دردست راست
  • پنج حارصه درصورت
  • سه  حارصه درپای چپ
  • معاینه مجدد 2 ماه بعد. مقصرمن بودم به ماشین پارک کنار خیابان زدم  و بیمه شخص ثالث وحوادث راننده هم دارم . دیه به من تعلق میگیره یا نه ؟ پاسخ دادن به این سوال را از آخر شروع می کنم . براساس دستورالعمل جدید دیه به شما تعلق می گیرد و البته دیه بابت هر کدام از موارد فوق به صورت زیر محاسبه می گردد:
  • شکستن دندان های پیشین و نیش هر کدام 5 درصد دیه دارد که 8 دندان 40 درصد می شود و چون 50 درصد است 20 درصد دیه کامل می شود که به نرخ دیه سال 1396 برابر با 42 میلیون تومان می شود . 
  • در صورتیکه به خوبی درمان شود 8 درصد دیه کامل دارد معادل 16 میلیون و 800 هزار تومان به نرخ دیه سال 1396. 
  • ارش دارد و من فکر می کنم میزان ان 8 درصد دیه کامل باشد .  
  • 1 درصد دیه کامل معادل 2 میلیون و 100 هزار تومان به نرخ دیه سال 1396 .
  • 5 درصد دیه کامل معادل 10 میلیون و 500 هزار تومان به نرخ دیه سال 1396. 
  • 1.5 درصد دیه کامل معادل 3 میلیون و 150 هزار تومان به نرخ دیه سال 1396. 

3- من در مهر ماه 96 تصادف کردم که راننده مقصر شناخته شدم و در این تصادف بینی من شکست و زیر چشمم کبود شد که جهت تشکیل پرونده به بیمه ... مراجعه کردم که شرکت بیمه اعلام کرد که بدلیل شروع بیمه من از پنجم اردیبهشت ماه 96 دیه به من تعلق نمی گیرد . آیا درست است یا خیر ؟ و اگر امکان دریافت دیه وجود دارد چه کاری باید انجام دهم  ؟ قانون پرداخت دیه به راننده مقصر از ابتدای سال قبل تصویب شد ولی شرکت های بیمه جز در موارد فوت و نقص عضو اجرا نمی کردند . ظاهرا این قانون برای کسانیکه از مرداد ماه سال 96 بیمه نامه شان را تمدید کرده اند اجرا می شود . کارشان قانونی نیست ولی اینگونه رفتار می کنند . تنها کار شکایت به دادگاه است که باید با توجه به زمان و هزینه ای که می گذارید و دیه ای که ممکن است بگیرید یا نه خودتان ارزیابی داشته باشید .


4- ما در یک شرکت پیمانکاری زیرمجموعه شهرداری کار می کنیم . برای اجرای طرح طبقه بندی مشاغل باید از شهرداری به اداره کار شکایت شود یا از پیمانکار شکایت کرد . چقدر زمان می برد تا طبقه بندی انجام شود ؟ باید از پیمانکار به اداره کار شکایت کرد . زمان مشخصی ندارد و بستگی به تعداد پرسنل و تعدد مشاغل و کمیته طبقه بندی مشاغل و شرکت مشاور دارد .


5- سوالی در مورد بیمه دانش آموزی داشتم . پسرم در مدرسه افتاده و دندان جلویش کامل درآمده و دندان بغل دستیش شکسته است . می خواستم بدانم به وی غرامت یا دیه تعلق  می گیرد .  ممنون میشم راهنمایی کنید ؟ بیمه های دانش آموزی معمولا پوشش درمانی حوادث را انجام می دهند . یعنی هزینه های پزشکی را پوشش می دهند . در مورد دیه تنها در صورت خدای ناکرده فوت و یا نقص عضو غرامت پرداخت می کنند . شکستگی و از بین رفتن یک یا دو دندان مصداق نقص عضو نیست و بعید است بابت آن غرامت پرداخت شود .


6- دیه دررفتگی لگن چقدر می باشد ؟ در صورتیکه باعث ازکارافتادگی لگن نشود ارش دارد و در غیر این صورت 1/3 دیه کامل دارد که به نرخ دیه سال 1396 برابر با 70  میلیون تومان می شود و در صورتیکه بدون عیب درمان شود 4/15 دیه دارد که به نرخ سال 1396 برابر با 56 میلیون تومان می شود .


7- اینجانب به عنوان مسئول بازنگری طبقه بندی مشاغل شرکتمان هستم. جداول امتیازی شرایط کار و مسئولیت را با در نظر گرفتن پست های شرکت آماده کرده ام. جهت جمع آوری نظرات افراد خبره بابت امتیاز دهی به عوامل چگونه باید عمل کنم ؟ البته شایان ذکر است سال 80 طرح طبقه بندی برای شرکت پیاده سازی شده و به تایید اداره کار نیز رسیده است . طی این سالها و هم اکنون اعطای گروه انجام می گردد . اما به منظور افزایش حقوق کارگران می خواهیم مبالغی را تحت عنوان 


  • فوق العاده مسئولیت پست
  • فوق العاده شرایط کار پست
  • فوق العاده جذب و نگهداشت


در کنار مزد گروه و سنوات برای کارگران برقرار کنیم . چون می خواهیم طبق ضوابطی این امتیاز دهی عمل شود از جداول عوامل طرح مجددا استفاده می کنیم . لطفا اگه میشه در مورد دیدگاهی که داریم اعلام نظر کنید؟ میدانم شاید یه کم سلیقه ای شده ولی به اجماع رسیده ایم ؟ بهتر است لیست شرکت هایی که در زمینه طبقه بندی مشاغل در منطقه تان در حال فعالیتند در آورده و آن شرکت هایی را که طرح طبقه بندی شرکت هایی مشابه شرکت شما را انجام داده اند انتخاب کرده و از آنها نظر بخواهید . هر سه موردی که فرمودید با توجه به شرایط شغلی و به تبع شغل پرداخت می گردد و بنابراین امتیاز آن باید در ارزیابی شغل آورده شود . علی ایحال با موافقت مدیریت و تائید اداره کار می توانید برای تعداد محدودی این موارد را جدا از مزد مبنا برقرار کنید . تاکید می کنم برای تعداد محدودی !


8- پدرم يك ماه است که دچار سانحه حين كار شده اند . بعد از طرح دعوى در دادسرا، اداره كار نظريه كارشناسى خودش رو صادر كرد و دو رونوشت خطاب به: ١-مرجع انتظامى و ٢- سازمان تأمين اجتماعى تحويل گرفتم . بعد از تحويل رونوشت به سازمان تأمين اجتماعى به من گفتند بايد مدارك اورژانس، مرجع انتظامى  و پزشكى قانونى را تحويل بدهم و تشكيل پرونده دهم  تا هيات تشخيص رأى صادر كند . سوال من از شما اين هست كه : ١- مگر به پرونده پدرم بعد از صدور كيفرخواست توسط دادسرا در دادگاه رسيدگى و رأى صادر نميشود؟ ٢-كارفرما داراى بيمه مسئوليت از بيمه ايران يا سامان هست، چرا اداره كار خطاب به سازمان تأمين اجتماعى نامه داده؟ 1- بله پرونده در دادسرا رسیدگی و بعد از رای نهایی با توجه به نظریه پزشکی قانونی شما باید مبلغ دیه مربوطه را از شرکت بیمه کارفرما طلب نمائید . 2- نظر کارشناسی اداره کار ربطی به دیه ندارد . اگر پدر محترم شما بیمه شده سازمان تامین اجتماعی باشد علاوه بر دیه با توجه به حادثه ای که برایشان پیش آمده است می توانند از کمک هزینه ایام بیماری سازمان و همچنین غرامت نقص عضو در صورت ازکارافتادگی کمتر از 10 درصد و مستمری از کارافتادگی جزئی در صورت ازکارافتادگی بین 33 تا 66 درصد و مستمری ازکارافتادگی کلی در صورت از کارافتادگی بالای 66 درصد استفاده کنند . برای بررسی پرونده در کمیسیون پزشکی تامین اجتماعی نیاز به نظریه کارشناسی اداره کار می باشد . 

جدیدتر قدیمی تر