وکیل خوب برای پیگیری حادثه ناشی از کار

 1- بنده مدت پنج سال هست که بیمه قالی بافی پرداخت می کنم . باتوجه به اینکه مدرک سوم راهنمایی دارم ولی درامتحان قالیبافی به عنوان بی سواد شرکت می‌کنم آیا بعدها دربازنشستگی وبیمه مشکل ساز میشود یا خیر؟ نه کوچکترین ارتباطی به بازنشستگی شما ندارد . بازنشستگی براساس طول دوران بیمه پردازی و سن تان دارد.


2- ما رفتیم کمک هزینه ازدواج مان را بگیریم ، تمام شرایط را داشتیم . ولی چون حق بیمه به صورت کارگاهی رد نشده بود به ما ندادند . من در یک شرکت وابسته به شهرداری مشغول به کار هستم .آیا بیمه حق این کار را دارد؟ کوچکترین ارتباطی به این موضوع ندارد . تنها موردی که باید رعایت گردد این است که کارفرما داشته باشید و بیمه خویش فرما نباشید.


3- من حین رفتن به محل کار با ماشین شخصی خودم تصادف کردم و دچار ضایعه نخاعی از ناحیه گردن شدم . طبق قانون حادثه ناشی از کار محسوب می شود ! آیا به من دیه هم تعلق می گیرد و چه کسی باید آن را پرداخت کند ؟ از طریق بیمه حوادث ناشی از کار نمی شود اقدام کرد ؟ بله به شما دیه تعلق می گیرد . از بیمه ماشین اگر اعتبار داشته باشد. تامین اجتماعی هم اگر از  10 درصد بیشتر ازکارافتاده شوید به شما غرامت یا مستمری می دهد . می توانید از بیمه مسئولیت کارفرما استفاده کنید . بیمه حوادث معمولا هزینه درمان را پوشش می دهد مگر اینکه پوشش مربوطه توسط کارفرما خریداری شده باشد . 


4- سلام وقتتان بخیر ! خسته نباشید بابت زحمات فراوان و بی شمارتان . بابت شکایت از کارفرما چه کارباید انجام دهیم ؟ آیا اتباع بودن  تبصره ای خاصی دارد ؟  خیلی بد پول بود من خرج خانواده ام را می دهم ! واقعا اشکمم درآمده ! به خاطر اینکه اتباع هستم بامن چنین برخوردی می کنند  ! چون بد پول بود و شایعاتی راجع به ایشان شنیده بودم  آمدم بیرون ! الان به من می گوید تو کاری نکردی و حقوقت را گرفتی ؟! واقعا این همه درس‌ بخوانم لیسانسم را بگیرم ! به خاطر اتباع بودنم آزار ببینم ! می خواهم راهنماییم کنید ! بهانه خرابی دستگاه انگشت شمارش را می کند و می گوید سیستمم خرابه ! چهار پنج ماه است که  الافم کرده است . به خدا برای من هزار تومان هم هزار تومان است .  من خودم مریض هستم و  خرج خانواده ام را می دهم . خواهشمندم من را راهنمائی کنید ؟ اگر شما گواهی کار معتبر از وزارت کشور داشته باشید هیچ تفاوتی با کارگر ایرانی نخواهید داشت . هیچ استثنائی در مورد اتباع خارجی در این زمینه وجود ندارد . شما باید کارکردتان را ثابت کنید و من بارها در این سایت در مورد مدارک مورد نیاز برای اثبات کارکرد توضیحات مفصل داده ام . 


5- سلام وقتتان بخير . من مدت يك سال و نيم يعني دقيقا از مرداد ٩٥ در يك شركت خصوصي مشغول به كار به عنوان بازارياب هستم با حقوق ثابت ماهي ٥٠٠ هزار تومان . در صورت نداشتن قرارداد و اگر قرارداد ببنديم به صورت پورسانتي حقوق مي گيرم ! تا كنون كارفرما من را بيمه نكرده است و نمي كند  ! من خودم فوق ليسانس صنايع غذايي دارم ! مي خواهم به خاطر بيمه نكردنم شكايت كنم ! مي خواستم من را راهنمايي كنيد و اينكه اين كار رو بايد الان كه مشغول به كارم انجام بدهم يا وقتی می خواهم از شرکت بیرون بیایم ؟ ضمنا هيچ قراردادي مابين ما نوشته نشده است و فقط  آخر هرماه برگه اي رو كه در آن  نوشته چقدر حقوق گرفتم فقط امضا مي كنم ؟ اگر در محیط کار حضور دارید علاوه بر دیگر مزایا حتما باید بیمه شوید . اکنون پیگیری کنید بهتر است هر چند ممکن است با خطر اخراج روبرو شوید . البته تعجب می کنم از این میزان حقوق و اصلا برایم چنین چیزی قابل تصور نیست ! به نظر من بهتر است به شعبه بیمه مربوط به محل کارتان و قسمت بازرسی آن بدون ذکر نام اعلام کنید تا از محل کارتان بازرسی بابت این موضوع به عمل بیاید و اصلا به کارفرما هم نگوئید . تامین اجتماعی اکنون در حال افزایش بیمه شدگان خویش است و به هر طریقی این کار را انجام می دهد. 


6- ببخشید اگر بیمه ما از طرف شرکت دیگه ای انجام بشه و ما با کارفرمای اصلی مشکل پیدا کنیم و قرارداد نداشته باشیم امکان شکایت از شرکت واسطه بیمه هست ؟ اگر بابت بیمه می خواهید شکایت کنید باید از شرکتی که شما را بیمه کرده است شکایت کنید حتی اگر واسطه باشد . البته وقتی می خواهید به تامین اجتماعی بابت این موضوع اطلاع دهید . اما اگر بابت بیمه و مسائل دیگر می خواهید به هیات های تشخیص و حل اختلاف اداره کار شکایت کنید بهترین کار این است که از کارفرمای اصلی شکایت کنید.


7- عیدی سال 97 کارمندان و بازنشستگان چقدر است ؟ عیدی کارمندان و بازنشستگان برای سال 1397 معادل 930 هزار تومان است و این مبلغ برای تمام کارمندان و بازنشستگان کشوری ، لشگری و تامین اجتماعی یکسان است .


8- اﮔﺮ ﺑﻪ ﺩﻻﻳﻠﻲ ﻧﺘﻮاﻧﺴﺘﻴﻢ ﺣﻖ ﺑﻴﻤﻪ ﻛﺎﺭﮔﺮﻱ ﺭا ﻳﻚ ﻣﺎﻩ ﺩﺭ ﺳﺎﻝ  ﭘﺮﺩاﺧﺖ ﻛﻨﻴﻢ و اﻟﺒﺘﻪ ﺩﺭ ﻗﺮاﺭﺩاﺩﻫﺎﻱ ﭘﻴﻤﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﻧﻤﻴ ﺘﻮاﻧﻴﻢ ﻟﻴﺴﺖ ﻣﻌﻮﻗﻪ ﻫﻢ ﺑﮕﻴﺮﻳﻢ ! ﺩﺭ ﺻﻮﺭﺕ ﺭاﻱ اﺩاﺭﻩ ﻛﺎﺭ ﻣﺒﻨﻲ ﺑﺮ ﭘﺮﺩاﺧﺖ ﺣﻖ ﺑﻴﻤﻪ ﻣﻌﻮﻗﻪ اﻳﻦ ﺣﻖ ﺑﻴﻤﻪ ﭼﮕﻮﻧﻪ ﻣﺤﺎﺳﺒﻪ ﻣی ﺸﻮﺩ ؟ در صورت رای اداره کار مبنی بر پرداخت حق بیمه آن یک ماه ، باید آن مبلغ را اگر درهمان سال باشد با جریمه 10 درصد و جریمه تاخیر ماهیانه پرداخت کنید و اگر مربوط به گذشته باشد باید به نرخ روز و به همراه جریمه 10 درصد پرداخت کنید .


9- می خواستم بدانم بعد از رای اداره کار که کارفرما اعتراض کرده و در هیات تشخیص بررسی شده و رای قطعی صادر شده است ! آیا کارفرما می تواند با اعتراض به دیوان عدالت اداری از اجرای حکم جلوگیری کند؟ می تواند البته کار سختی است و باد دستور فوری توقف حکم بگیرد . معمولا به این سادگی نمی دهند ولی شدنی است.

جدیدتر قدیمی تر