شرایط بازنشستگی در تامین اجتماعی

 1- سلام خسته نباشید اینجانب خانم متولد شهریور ۵۵  از سال ۷۹ تا کنون  سابقه بیمه به صورت زیر دارم : 

۳۳۰۷ روز کار دارای سختی کار

۵۸۶ روز بیمه اجباری 

۱۸۸ روز بیمه در ایام بیماری

۵۴۵ روز بیمه بیکاری

۸۵۷ روز بیمه مشاغل آزاد

۸۱۹ روز بیمه قالیبافی 

ایا بنده سال بعد ،(اول مهر ۹۷)بعد از سن ۴۲ سالگی می توانم با حقوق ۲۰ روز باز نشسته شوم ؟  اکنون در کارخانه که دارای  سختی کار می باشد مشغول به کار هستم  ممنون از لطفتون ؟  طبق قانون بله . با 20 سال سابقه و در صورتیکه مشمول قانون کار باشد می توانید . البته بعضی مواقع شعب اگر زمان کار در کارگاه های مشمول کار کم باشد و مثلا در بیمه ای مثل قالیبافی مدت زیادی بیمه پردازی  داشته باشد ایراد می گیرند و در پرونده نقص ایجاد می کنند .


2 -سلام ببخشید از اینکه وقتتان را گرفتم . همسر بنده سال 94 تصادف کرد و لگن و زانویش آسیب شدیدی دید به طوریکه چند بار عمل شد و پلاتین کار گذاشتند . در این تصادف همسر من پنجاه درصد مقصر بود آیا نقص عضو پذیرفته است از نظر پزشک معتمد بیمه ؟ وبابت پنجاه درصدی که مقصر نبود 33 درصد ارش به ایشان تعلق گرفت نظر شما چیست ؟  اگر لگن و زانویش دیگر خوب نشود نقص عضو محاسبه می شود . 33 درصد ارش یعنی 69 میلیون و 300 هزار تومان به نرخ دیه سال 1396


3- عرض ادب واحترام خدمت جنابعالی ! راکب موتور با بنده تصادف کرده و به بنده بیمه نامه خود را دادن تا در مسیر بریم تامین خسارت کنیم که اقدام به فرار کردن . با ایشان تماس گرفتم که با الفاظ بسیار زشت و پیامکهایی همانند بنده را مورد تمسخر و به ریش بنده می خندند. لطفا راهنمایی بفرمایید ؟  اگر بیمه نامه در اختیار شما است به هیات حل اختلاف مراجعه کرده و با کروکی که توسط افسر کشیده می شود به شرکت بیمه مراجعه کنید.


4- سلام . وقت بخیر . سوالی داشتم   از خدمتتون ! آیا من که بیمه تامین اجتماعی هستم (رانندگان وانت بار) ،  آیا میتوانم بیمه تکمیلی بشوم  ؟ بله . هم از طرف شرکتی که در آن کار می کنید و هم می توانید به صورت خانوادگی بیمه تکمیلی شوید . از طریق شرکتی بسیار بهتر است .


5- یک سوال از شما داشتم . من چهار ماه پیش تو کارگاه ساختمانی از روی دستگاه افتادم . درشت نی پای من شکست و پامو جراحی کردند و  میله گذاشتند . کارگاه ما بیمه مسولیت مدنی ایران داره میخواستم بدونم به نظرتون چند درصد واسم دیه محاسبه می کنند ؟ اگر به خوبی درمان شود که ظاهرا اینگونه است 8 درصد دیه کامل که معادل  16 میلیون و 800 هزار تومان می شود دیه تعیین می کنند.


6- بنده از تاریخ ۹۶/۵/۱ توسط محل کارم  بیمه تکمیلی دارم. میخواستم ببینم از بیمه برای زایمان همسرم که در بهمن ماه هست میتوانم استفاده کنم؟ آیا ارتباطی به مدت انتظار دارد یا خیر؟ بستگی به تعداد پرسنل محل کار و نوع بیمه دارد . هر چه پرسنل بیشتر باشد دوره انتظار کمتر است .


7- سلام . ضمن تشكر از لطف با ارزش شما . من ٥٤ سال دارم و سابقه كاري من ٨ سال مي باشد. در حال حاضر حقوق من دو ميليون و پانصد مي باشد . من اميدوار بودم دوسال ديگه با ده سال سابقه كار با ده روز حقوق باز نشسته بشم . ولي مشاور به من گفت با حداقل حقوق يعني سيصد هزار تومان بازنشسته مي شوي ! ايا صحت داره بازم ممنون . شاد باشيد ؟ البه بیشتر می شود به نظر من . بستگی به حقوق 2 سال آخرتان دارد . میانگین 1 روز حقوق شما در 2 سال آخر گرفته می شود و در سنواتتان ضرب می شود (10 سال) تا مستمری تان بدست آید . سابقه تان کم است . منطقی است که 20 سال سابقه را پر کنید .


8- باسلام و خداقوت . ببخشید یک سوال در مورد طبقه بندی مشاغل داشتم . شرکتهای زیر مجموعه ... در دهه 70و80 هر 4-5 شرکت طرح طبقه بندی مشاغل را تهیه و چند سالی اجرا و سپس رها کرده اند . حال قصد داریم مجدد مشاغل را بروزرسانی کرده و طرح را اجرا نمائیم .اما می گویند که هزینه بالایی خواهد داشت و مشمول گذشته هم می شود ! آیا راهی دارد که مشمول گذشته نشود و از همین تاریخ تصویب اجرا کنیم؟موافقت شورای کارگری می تواند چاره ساز باشد؟ضمن اینکه همه این شرکتها از ابتدا اکثرا همگی بالای 50 نفر بوده اند و همچنین بعضی از شرکتها با شرکتهایی که کلا طرح نداشته اند در طول این سالها ادغام شده اند.ممنون میشم اگه راهنمائی بفرمائید . باتشکر  ؟ لزومی ندارد که مشول گذشته شود . البته طبیعی است که هزینه آن بالا می رود . البته قسمتی از هزینه ها را می توانید مدیریت کنید ولی نسبت به گذشته نمی تواند کمتر پرداخت کنید . بهتر است با شرکت های معتبر در زمینه طبقه بندی مشاغل مشاوره کنید . بهتر است از زمان حال اجرا کنید و مشکلی در این زمینه برایتان پیش نمی آید !


9- با عرض سلام و خسته نباشید ! سوال داشتم اگر امکانش هست جواب بدید . بنده داخل شرکتی در عسلویه به عنوان نقشه بردار مشغول کار هستم سابقه کارم ۴سال هست و در ماه ، ۲۳روز کار و ۷ روز استراحت هستیم و حقوق و سنوات رو جمعا برایم ۲۷۰۰ زدن و چهار ماه هست حقوق ندادن . اول اینکه حقوق باید چقدر پرداخت کنند ؟  دوما اینکه آیا برای تأخیر حقوق شکایت کنم ؟ حقوق با توجه به قراردادتان است و البته اضافه کاری و نوبت کاری و شب کاری و ... هم به شما تعلق می گیرد . می توانید شکایت کنید .

جدیدتر قدیمی تر