بهترین وکیل برای کمیسیون پزشکی تامین اجتماعی

 1- شرکت در جلسات کمیسیون پزشکی معمولا بارها برای افراد مختلف پیش می آید . هم کمیسیون های پزشکی تامین اجتماعی ، هم کمیسیون های پزشکی نیروهای مسلح  ، هم کمیسیون های پزشکی برای تعیین میزان جانبازی و انواع و اقسام کمیسیون های پزشکی دیگر . کمیسیون هایی که بعضی مواقع برای شروع کار و استخدام و یا شروع بیمه پردازی تشکیل می گردند تا صلاحیت فردی را برای استخدام و یا آغاز بیمه پردازی تائید کنند و یا اینکه برای بررسی وضعیتت ازکارافتادگی شخص و پایان دوران کار و یا بیمه پردازی شخص تشکیل می شود تا رسما کسی را بازنشسته و یا ازکارافتاده کلی تشخیص دهند . نکاتی است که باید در این مورد بدانید وگرنه قطعا دچار مشکل می شوید . ادامه این مقاله را مطالعه کنید تا اطلاعات خوبی در این زمینه بدست آورید .


2- با تجربه ای که در این زمینه دارم اعلام می کنم که در هنگام شرکت در جلسات کمیسیون پزشکی گریه و زاری راه نیندازید ! اکثرا فکر می کنند که با این کار باعث ایجاد حس دلسوزی در اعضای کمیسیون می شوند و می توانند رای دلخواه  خود را از اعضای جلسه دریافت کنند . طبق قانون کمیسیون پزشکی که اعضای جلسه معمولا به خوبی آن را رعایت می کنند صرفا وضعیت پزشکی شما ملاک صدور رای می باشد و وضعیت پزشکی شما نیز معمولا از روی پرونده درمانی شما به دست می آید  . در بعضی مواقع ، معاینه ای کوتاه نیز از وضعیت تان صورت می پذیرد . اعضای جلسه وظیفه دارند شدت بیماری یا حادثه شما را با کتابچه مرجع نقص عضو مطابقت داده و براساس درصدهایی که در آن کتاب آمده است میزان ازکارافتادگی شما را تعیین کنند . احساسی کردن جو توسط شما و یا هتاکی به ... و یا هر کار دیگری که خود من بارها در این زمینه دیده ام نه تنها هیچ کمکی به شما در این زمینه نمی کند بلکه باعث می شود تمرکز اعضای جلسه به هم خورده و حتی در بعضی مواقع باعث می شود آن درصدی که حق تان است و باید بگیرید را نتوانید بگیرید ! شدیدا توصیه می کنم علی رغم تمام مشکلاتی که به علت بیماری برای شما و یا خانواده تان به وجود آمده است صرفا به سوالاتی که از شما می شود جواب گوئید و حرف اضافی نزنید !


3- برای شرکت در جلسات کمیسیون پزشکی حتما پرونده های درمانی تان را از ابتدای شروع بیماری و در صورت وجود حتی پرونده های قبل از آن را هم ارائه کنید . مهمترین فاکتور برای صدور رای دقیق در این زمینه داشتن پرونده بیمارستانی بستری و یا سرپائی می باشد . پرونده بستری بسیار اهمیت بیشتری از پرونده سرپائی دارد . چیزی به نام معاینه حضوری در جلسه کمیسیون پزشکی تعریف نشده است هر چند معمولا اعضای جلسه برای درک بهتر از وضعیت بیمار ممکن است این کار را هم انجام دهند . اگر پرونده بیمارستانی تان را همراه با خود به جلسه کمیسیون نیاورید یا به هر دلیلی وجود آن را انکار کنید معمولا اعضای جلسه درخواست پرونده بیمارستانی شما را از بیمارستان مربوطه به روش های مختلف انجام می دهند و اطلاعات دقیق شما و شدت بیماری شما را تشخیص می دهند . سعی نکنید با نشان دادن جزئی از پرونده و پنهان کردن قسمت هایی دیگر ، اعضای جلسه را گول بزنید . معمولا اینگونه نیست که آنها گول بخورند و عمدتا پزشکان مرتبط با بیماری شما و بسیار با سابقه هستند که به خوبی می توانند این موارد را تشخیص دهند و اگر به موضوعی شک کنند حتی اگر به صورت ناخواسته توسط شما انجام شده باشد به ضرر شما است و معمولا کمترین درصد ازکارافتادگی ممکن را در زمینه آن بیماری خاص خواهید گرفت . پس قویا به شما توصیه می کنم چیزی را پنهان نکنید !


4- سعی کنید قبل از شرکت در جلسات کمیسیون پزشکی اقدامات درمانی تان را کامل کرده باشید . هر چند شرط خاتمه درمان معمولا یکی از شرط های مورد نیاز برای ورود به جسات کمیسیون پزشکی به منظور ازکارافتادگی می باشد با این حال بسیاری سعی می کنند که برگه تائید خاتمه درمان را از پزشک معالج شان به صورت فرمالیته و با اصرار فراوان بگیرند و در جلسات شرکت کنند . این موضوع از نظر اعضای جلسه دور نمی ماند و معمولا آراء زیادی در جلسات به صورت طول درمان و یا ادامه درمان صادر می گردد . توجه داشته باشید که اگر رای ادامه درمان برای شما صادر گردد چون از نظر قوانین تامین اجتماعی یک رای کامل است ، شما علاوه بر اینکه باید ادامه درمان تان را کامل کنید تا بتوانید مجددا در جلسات کمیسیون پزشکی شرکت کنید نیازمندید که روند اداری شرکت در جلسات را مجددا طی کنید که بعضی مواقع تا 1 سال و یا حتی بیشتر طول می کشد . پس بهتر است همان اول کار درست را انجام دهید و دقیقا سعی کنید درمان تان را خاتمه دهید و سپس در جلسات شرکت کنید . نکته دیگری نیز که در این زمینه مهم است این است که ممکن است بخواهید با چند بیماری مختلف در جلسات کمیسیون پزشکی شرکت کنید . در چنین مواقعی باید حتما درمان تک تک بیماری هایتان خاتمه یافته باشد و اگر خاتمه نیافته باشد و از یکی از آنها رای ادامه درمان بگیرید طبق قوانین جدید تامین اجتماعی دیگر نمی توانید از درصد از کارافتادگی بیماری های دیگرتان استفاده کنید . این نکته را به خاطر داشته باشید .


5- اگر برای معاینات اولیه به کمیسیون پزشکی تامین اجتماعی یا ارگان های دیگر مراجعه می کنید دقت کنید که بهتر است هیچ چیز را پنهان نکنید چون اصلا اهمیتی ندارد . حتی اگر بر اثر بیماری هایی که دارید درصدی از کارافتادگی بگیرید اگر مجموع این درصدها باعث ازکارافتادگی کلی شما نشود که اصلا اهمیتی ندارد و شما می توانید از تمام مزایای قانونی تامین اجتماعی همانند یک فرد کاملا سالم استفاده کنید . حالا فرض کنید که شما می خواهید کار و یا بیمه پردازی تان را شروع کنید و در معاینات اولیه کمیسیون پزشکی ازکارافتاده کلی تشخیص داده می شوید . در چنین حالتی نیز شما می توانید به راحتی بیمه شده ، بازنشسته شوید و از خدمات درمانی بدون کوچکترین هزینه اضافی بهره مند گردید . اگر فکر می کنید که با پنهان کردن بیماری هایتان به خصوص در سنین بالا می توانید بعدا برای ازکارافتادگی از آن استفاده کنید سخت در اشتباهید چون اعضای کمیسیون پزشکی تامین اجتماعی معمولا به راحتی و با استفاده از شواهد و مدارک تشخیص می دهند که بیماری شما از چه زمان شروع شده است و عملا این پنهانکاری برای شما هیچ سودی نداشته و حتی ممکن است باعث گردد که بیشتر از آن حدی که واقعا از کارافتادگی دارید برای شما درصد ازکارافتادگی زده شود .


6- دقت کنید که در هر کمیسیون پزشکی شرکت می کنید باید مدارک مربوط به بیماری یا حادثه مربوط به آن کمیسیون را ارئه کنید و مشکلات و بیماری های دیگرتان را اصلا در کمیسیون غیر مرتبط مطرح نکنید چون کوچکترین اهمیتی ندارد . شما با توجه به بیماری تان به یکی از کمیسیون های ارتوپدی ، جراحی اعصاب ، گوش و حلق و بینی ، ارولوژی ، نفرولوژی ، آنکولوژی ، داخلی ، داخای اعصاب ، اعصاب و روان ، جراحی عمومی ، پوست ، چشم و قلب و یا تعدادی از این کمیسیون ها ارجاع داده می شوید و باید متناسب با کمیسیون مورد نظر مدارک مربوطه از قدیمی ترین تا جدیدترین را ارائه کنید . مدارک قدیمی بابت تعیین  تاریخ شروع بیماری و مدارک جدید بابت تعیین وضعیت فعلی تان مهم است . پس دقت کنید که مدارک مربوط به هر کمیسیون را در کمیسیون مربوطه ارائه کنید .


7- دقت کنید تا زمانیکه رای ازکارافتادگی کلی برای شما صادر نشده باشد شما صرفا بیمه پرداز بوده و مستمری بگیر نیستید . بنابراین سعی کنید حق بیمه تان را به صورت منظم و پیوسته پرداخت کنید و فاصله بیمه ای برای خود ایجاد نکنید . این موضوع بسیار مهم است و در بعضی مواقع ممکن است به رغم ازکارافتاده بودن باعث شود که به شما مستمری ازکارافتادگی تعلق نگیرد . علاوه براین در صورتیکه توان کار کردن ندارید و درمان تان خاتمه نیافته است و یا از طرف کمیسیون پزشکی برای شما رای طول درمان صادر شده است می توانید با تجویز پزشک معالج تان استراحت پزشکی کنید و با تائید شورا یا کمیسیون پزشکی ضمن دریافت کمک هزینه ایام بیماری سابقه بیمه ای تان را نیز کامل کنید . پس در ایام طول درمان حتما استراحت پزشکی بگیرید .

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

آدرس سایت پذیرش و نوبت دهی اینترنتی دی کلینیک ابوریحان

بیماری هایی که شامل ازکارافتادگی می شود؟

حقوق بازنشستگی بیمه روستاییان و عشایر چقدر است ؟

پرداخت هزینه عینک توسط تامین اجتماعی

پایه حقوق وزارت کار برای دیپلم و لیسانس و فوق لیسانس و دکترا در سال 1401 چقدر است ؟

پیگیری کد رهگیری مشاغل سخت و زیان آور با استفاده از شماره ملی

پیگیری اینترنتی ازکارافتادگی در کمیسیون پزشکی تامین اجتماعی

حقوق ازکارافتادگی 1400

مراحل دریافت هزینه عینک از تامین اجتماعی

مبلغ کمک هزینه عینک در سال 1401

موضوعات

نمایش بیشتر