هدیه ازدواج تامین اجتماعی

 1- تصمیم گرفته ام یکسری سوالات را به صورت اتفاقی پاسخ بگویم و از هر زمینه ای سوالی بگنجانم . بعضی مواقع سوالات متنوع باعث می شود کمتر حوصله کسی سر برود . پس با ما همراه باشید تا به این سوالات متفرقه پاسخ بگوئیم .


2- مبلغ پرداخت بیمه اختیاری در سال چقدر می باشد ؟ برای پرداخت حق بیمه اختیاری یکسری موارد را باید در نظر گرفت . یک حالت وقتی است که سابقه پرداخت حق بیمه اجباری قبلی وجود ندارد و صرفا می خواهیم به صورت خویش فرما خود را بیمه اختیاری کنیم و در این حالت مبلغ ثابتی را باید پرداخت نمائیم که در سال 96 این مبلغ 249 هزار تومان می باشد . با پرداخت این مبلغ غیر از مقرری بیمه بیکاری و غرامت دستمزد ایام بیماری معمولا اکثر تعهدات بلند مدت به بیمه شده تعلق می گیرد . مثل دفترچه درمانی ، فوت قبل و بعد از بازنشستگی ، ازکارافتادگی و اروتز و پروتز . در هنگام مراجعه به مراکز درمانی سرپایی و بستری نیاز به پرداخت هیچ فرانشیزی نیست و بابت دریافت دفترچه بیمه نیاز به پرداخت هزینه نیست . در صورتیکه بخواهید قرارداد بیمه اختیاری ببندید اگر کمتر از 10 سال سابقه داشته باشید می توانید بین حداقل و حداکثر (7 برابر حداقل) حقوق در سال برای پرداخت حق بیمه انتخاب کنید . اگر بیش از 10 سال سابقه بیمه داشته باشید میانگین حق بیمه 1 سال آخر پرداخت حق بیمه را می توانید به عنوان حق بیمه انتخاب کنید . پرداخت حق بیمه به این صورت در صورتیکه در سال های پایانی پرداخت حق بیمه باشید و امکان پرداخت حق بیمه به صورت اجباری وجود نداشته باشد توصیه می گردد .


3- حق بیمه انواع بیمه های تامین اجتماعی در سال 1396 چگونه است ؟ حق بیمه های اجباری ، مشاغل آزاد ، اختیاری ، کارگران ساختمانی ، قالیبافان ، رانندگان درون شهری و برون شهری ، هنرمندان ، نویسندگان ، مداحان ، نظام مهندسی ، نظام پزشکی ، بسیجیان ، نمایندگان بیمه ها ، کارفرماها ، کمیته امداد ، سازمان بهزیستی و ... به شرح زیر می باشد .


4- آیا به زوج ها از طرف تامین اجتماعی هدیه ازدواج پرداخت می شود ؟ بله این هدیه به زوج ها پرداخت می شود و در صورتیکه هر دو بیمه باشند به هر دو نفر هدیه تعلق می گیرد . میانگین دستمزد مشمول کسر بیمه در سال آخر بیمه پردازی قبل از تاریخ عقد رسمی که در شناسنامه ثبت شده باشد به عنوان هدیه ازدواج در نظر گرفته می شود . در زمان عقد ، بیمه شده باید رابطه بیمه ای با سازمان تامین اجتماعی داشته باشد و حداقل 720 روز سابقه پرداخت حق بیمه داشته باشد . ازدواج باید ازدواج اول باشد و البته رسمی باشد و موقت نباشد . ظاهرا دیگر نیاز به مراجعه حضوری نیست و با اتصال تامین اجتمانی به سامانه ثبت احوال این مبلغ در صورت داشتن شرایط به حساب شما واریز می گردد (کدام حساب ؟) .


5- آیا شرکتی هست که بیمه درمانی تکمیلی انفرادی انجام دهد ؟ بیمه SOS یا کمک رسان ایران این کار را انجام می دهد . البته بیمه ملت هم به صورت خانوادگی این کار را می کند . ظاهرا بیمه کمک رسان ایران هم دیگر به صورت خانوادگی این نوع بیمه تکمیلی را ارائه نمی دهد و حالت انفرادی کامل امکانپذیر نیست . کلا بیمه های تکمیلی درمان به صورت انفرادی یا خانوادگی به هیچ وجه توصیه نمی گردد و بهتر است به صورت گروهی و شرکتی ارائه شود . توصیه بیمه مرکزی هم همین است . در حالت های انفرادی و یا خانوادگی معمولا برای اکثر اعمال بستری دوره انتظار دارد .


6- آیا می توان با استفاده از کد ملی سابقه بیمه خود را ببینم ؟ نه دیگر نمی توان با شماره ملی ، سابقه بیمه را دید . برای دیدن سابقه بیمه تامین اجتماعی باید به سایت سوابق تامین اجتماعی مراجعه کرده و ثبت نام کنید . پس از ثبت نام می توانید سابقه بیمه خود را ببینید . برای بدست آوردن اطلاعات دقیق در این مورد به این مقاله مراجعه نمایید .


7- فرمول محاسبه بیمه بیکاری چگونه است ؟ 55 درصد میانگین 3 ماه آخر به عنوان مقرری بیمه بیکاری محاسبه می شود . بابت هر عائله تحت تکفل 10 درصد اضافه می شود تا سطح 80 درصد میانگین حقوق . اگر این مبلغ از حداقل حقوق سالیانه کنر شود تا آن مقدار افزایش می یابد . با توجه به سابقه پرداخت حق بیمه تعداد ماه های زیر به عنوان زمان دریافت مقرری بیمه بیکاری محاسبه می گردد .

  • 6 ماه تا 24 ماه : 6 ماه برای مجردها و 12 ماه برای متاهل ها 
  • 25 ماه تا 120 ماه : 12 ماه برای مجردها و 18 ماه برای متاهل ها 
  • 121 ماه تا 180 ماه : 18 ماه برای مجردها و26 ماه برای متاهل ها 
  • 181 ماه تا 240 ماه : 26 ماه برای مجردها و 36 ماه برای متاهل ها 
  • 241 ماه به بالا : 36 ماه برای مجردها و 50 ماه برای متاهل ها 
جدیدتر قدیمی تر