درخواست ازکارافتادگی به علت شکستگی دست

 1- پدر من در یک تصادف جفت دستانش آسیب دیده است و عمل کرده و چون شغلش شاطر سنگکی است از کار افتاده شده است . سن ایشان 56 سال است . حالا با این شرایط بازنشسته می شوند یا خیر ؟ تا الان تقریبا 18 سال سابقه بیمه دارد و این شرایط فعلی باعث بازنشستگی میشود ؟ برای اینکه بازنشسته شود باید 60 سال سن داشته باشد و بهتر است حداقل 20 سال سابقه بیمه هم داشته باشد . در غیر این صورت تنها راهی که باقی می ماند این است که ایشان در کمیسیون پزشکی سازمان تامین اجتماعی ازکارافتاده کلی شوند . در کمیسیون پزشکی معمولا به شغل فرد نگاه می کنند و به طور کلی وضعیت ازکارافتادگی را می سنجند . با توجه به تجارب قبلی ام بعید است بابت آنچه گفتید کمیسیون پزشکی ازکارافتادگی کلی دهد هر چند بهتر است درخواست ازکارافتادگی بدهید.


2- من در شرکتی نزديك به سه سال كار كردم . بيمه هم برایم رد شده است ولي از خرداد ماه بيمه برایم رد نشده است . چون من را به يک ماموريت به شهر چالوس فرستادند یعنی براي راه اندازي نيازمندي هاي روزنامه همشهري به استان مازندران رفته بودم وقتي ديدند اين طرح آنجا جواب نمي دهد ديگر جواب من را نمي دهند !  من به چه صورت مي توانم شكايت كنم  . البته توضيح بيشتري اگر نیزا باشد خدمتتان عرض می کنم ؟ اگر منظورتان این است که آیا بابت ماه هایی که بیمه تان نکرده است می توانید شکایت کنید بله می توانید . البته تعجب آور است که تا آن موقع بیمه تان رد می شده است و یکدفعه پرداخت حق بیمه را متوقف کرده اند . علی ایحال می توانید با اثبات کارکرد خویش ایشان را ملزم به پرداخت حق بیمه نمائید .


3- می خواستم بدانم مجددا در صورتیکه شرکت در خصوص افزایش حقوق طی سنوات تلفیق با تبعیض و اعمال نظر منفی، متفاوت با دیگر کارکنان عمل نموده وبخشی از افزایشات را اعمال ننموده باشد چگونه میتوان هیات حل اختلاف را برای بررسی موضوع قانع نمو د ؟ کارشناسانی که در هیات حل اختلاف نشسته اند انسان های بی اطلاعی نیستند ! اکثرا نمایندگان کارگران ، کارفرمایان و اداره کار هستند و بسیار مطلع می باشند . با دیدن وضعیت تان می توانند تشخیص دهند که در حق شما اجحاف شده است یا نه ! باید همه چیز را از مجرای قانون پیش ببرید و در درخواست تان به صورت قانونی بگوئید که چه مبالغی کمتر از حد مشخص دریافت کرده اید .


4- بنده دچار دیسک کمر شدم .  آیا برای بنده مستمری تعلق می گیرد واگر تعلق گرفت آیا در دوران استعلاجی در سوابق بنده تاثیر دارد ؟  یعنی بیمه بنده دراین دوران رد می شود ؟ شما باید با گواهی استعلاجی به شعبه بیمه مراجعه کنید . اگر کمتر از 60 روز بود توسط پزشک معتمد بررسی می شود و اگر بیشتر بود توسط شورای پزشکی بررسی می شود . در صورت تائید ضمن پرداخت کمک هزینه بیماری ، تمام دوران استراحت پزشکی به عنوان سابقه بیمه در نظر گرفته می شود .


5- من دو ماه در شرکتی کار می کردم . قرار بر 2 میلیون حقوق برای 3 ماه اول همکاری بود . بعد از ماه اول 1 میلیون حقوق دادند و از دادن مابقی حقوق امتناع کردند . قرار داد نداشتم . یک قرار داد تنظیم کردم بر اساس توافقات شفاهی مان ولی امضا نکردند و همکاری مان قطع شد . شکایت کردم در هیات تشخیص رای به نفع من صادر شد . سه روز پیش هیات حل اختلاف تشکیل شد که کارفرما تماما در جلسه دروغ گفت و رئیس جلسه ظاهرا قانع شد . می خواستم نظر شما رو درباره نتیجه هیات حل اختلاف بدانم . ضمنا درخواست بازرسی از شرکت را دادم که گفتند انجام نمی دهند و باید به اتحادیه مراجعه کنم . در کار ما اتحادیه وجود ندارد . به نظر شما به هیات حل اختلاف رشوه دادند ؟ البته اعضای هیات حل اختلاف 9 نفر می باشد و با رای اکثریت این افراد رای داده می شود . طبیعی است که من نتوانم در این موراد نظر دهم و البته اگر رای هیات تشخیص بود بهتر می شد نظر داد . با این حال شما باید مدارک مکتوب کافی داشته باشید و نقل قول های شفاهی لزوما ممکن است به نتیجه نرسد حتی اگر صحیح باشد .


6- من از کارفرمایم  به اداره کار شکایت کردم و فردا اولین جلسه رسیدگی به شکایتم است .  درصورت نیامدن کارفرما یا نماینده اش چه  اتفاقی می افتد . از توضیحاتتان متشکرم ؟ احتمالا فردا جلسه تحقیق است که با حضور شما و کارفرما یا نمایندگانتان تشکیل می شود . اگر یکی از طرفین نیاید بستگی به موضوع و نظر کارشناس دارد . هم می تواند جلسه تحقیق را تمدید کند و یا اینکه مستقیما پرونده را به جلسه تشخیص بفرستد .


7- تاخیر عدم پرداخت به علت جمع شدن شرکت در سال 93 و عدم توانایی پرداخت معوق شده کارگر ( یک نفر) توسط کارفرما دارای چه نوع جریمه ای می شود ? آیا با گذشت هر سال مبلغی به عنوان جریمه به مبلغ اصلی اضافه می گردد ؟ نه . کلا حق بیمه به نرخ روز حساب می شود . 10 درصد هم بابت عدم ارسال لیست بر روی کل مبلغ جریمه می شوید .


8- خانم بنده 5 سال سابقه بیمه و 30 سال سن  دارد و الان 5 ماه است که به صورت 14% بیمه ایشان واریز شده است .  با این توصیف بایستی 25سال سابقه بیمه پرداخت بشه که در سن 55سالگی بازنشته بشود . حالا اگه  بین فیش های واریز بیمه فاصله انداخته بشود که به جای 25 سال 15 سال بیمه واریز بشود به چه صورت باید باشه که نیاز به آزمایش نداشته باشه ؟ بیمه 14 درصد اصلا نیاز به ازمایش ندارد . اما در چنین مواقعی اگر تکرار شود معمولا قرارداد بیمه توسط شعبه تامین اجتماعی لغو می شود . ضمنا مستمری ایشان بسیار کاهش می یابد .


9- من از عقب با نيسان زدم به يك اتوبوس . من راننده نيسان بودم و  مقصر بودم . استخوان ران پای من شكست و عمل كردم و پلاتين گذاشتم ماشين . بيمه سر نشين داره بيمه آسيا اما تو بيمه نامه نوشته است نقص عضو و فوت بهش ديه تعلق مي گيرد . آيا به من ديه تعلق نمي گيرد . در ضمن ما براي شركت كار مي كنيم ماشين برای شركته . راهي هست من ديه بگيرم . محبت ميكنيد راهنماي كنيد ؟ قانونا از اردیبهشت پارسال بابت هر آسیبی غیر از نقص عضو باید بتوانید از بیمه شخص ثالث تان دیه بگیرید اما شرکت های بیمه صرفا برای بیمه نامه هایی که از مرداد ماه امسال تمدید شده باشد دیه می دهند . مورد شما نقص عضو محسوب نمی شود چون می توانید راه بروید و به صورت دائمی دچار مشکل نشده اید . قانونا باید بتوانید از بیمه مسئولیت کارفرمایتان دیه بگیرید که متاسفانه اکثر شرکت های بیمه پرداخت نمی کنند و مراجعین را به بیمه شخص ثالث ارجاع می دهند .

جدیدتر قدیمی تر