وکیل خوب برای دریافت مفاصا حساب تامین اجتماعی

1- من چند سالی در یک شرکت فنی مهندسی کار کردم با حقوق خیلی پایین و بدون اینکه کارفرما بیمه پرداخت کند . چند سال پیش از تامین اجتماعی برای بازرسی آمدند  و برای من شماره بیمه رد کردن ایشون با گرفتن گواهی اشتغال به تحصیل از من و بردن آن به شعبه تامین اجتماعی اعلاک کردند  که بنده کارورز و دانشجو هستم و  موفق شدند حق بیمه من را پرداخت نکنند . درصورتیکه آن زمان داشتم به صورت تمام وقت در ان دفتر فعالیت می کردم . و حالا این آقا چند روز پیش بخاطر یک سری مسائل با من دعوا کرد و من را از آنجا بیرون‌ کرد . من ۶ سال تمام وقت برای ایشان کار کرده ام و موقعی هم که دانشجو بودم هر موقع نیرو نداشت بهش کمک می کردم . حالا بخاطر اینکه با من برخورد بدی داشته است در این مدت و چند بار من را بیرون کرده اند  می خواهم از ایشان شکایت کنم . ایشون فرمودند شکایت کن و من هم پرداخت می کنم ولی این پول حلال نیست و من را با این حرفا مدام احساساتی می کنند . بنده گفتم کار شما هم درست نبوده بیمه من را پایمال کردی و سر بنده کلاه گذاشته اید .  چون‌من کارورز نبودم و الان هم فقط حق بیمه را از شما میخواهم ؟ باور کردنی نیست این موضوعی که شما می فرمائید ! پرداخت حق بیمه از نظر قانونی و شرعی حق شما است و وظیفه کارفرما ! اگر خدای ناکرده در محیط کار اتفاقی برای شما بیفتد چه کسی جوابگو است ! حتی اگر خدمات بیمه تامین اجتماعی را ضعیف بدانیم باز هم با اطمینان به آن می توانید تا دوران کهنسالی فعالیت کنید . در دوران پیری چه کسی باید به شما و خانواده محترم تان مستمری بدهد ! جز سازمان تامین اجتماعی ! بنابراین باید حق بیمه را پرداخت کنید تا علاوه بر مستمری بتوانید از خدمات درمانی و دیگر تعهدات کوتاه مدت و بلند مدت سازمان استفاده کنید . ضمنا مگر حق بیمه را شما دریافت می کند که می گویند حلال نیست ! حلال درآمدی نیست که حق کارگر در آن رعایت نشود .


2- ما پیمانکار طرح احداث تصفیه خانه هستیم و برای پروژه طبعا نیاز به پیمانکاران فرعی داریم . کارگاه بیمه مسئولیت مدنی کارکنان دارد . کلوز ده هم داریم (مطالبات تامین اجتماعی) . سوال من این است که اولا بعضی از پیمانکاران جزء اظهار می کنند که خودشان برای خودشان بیمه رد میکنند و نیاز به بیمه تامین اجتماعی ندارند و بعضی ها می گویند که چون تعداد روزهای کاریشان کم است بیمه تامین اجتماعی نمی خواهند . اگر بیمه برای آنها رد نشود برای کارگاه مشکلی پیش نخواهد آمد؟ انها که برای خودشان بیمه رد میکنند (خویش فرما) می توانند از ماده 66 استفاده کنند؟ وقتی به صورت پیمانکاری کار می کنید طبیعتا حق بیمه به صورت درصد مقطوعی از پیمان باید توسط پیمانکار پرداخت گردد وگرنه کارفرما مسئول است . شما و پیمانکاران جزء تان می توانید لیست حق بیمه ارائه کنید و این لیست از درصد مقطوع حق بیمه کسر می گردد . بستگی به تعداد پرسنل دارد ، چون اگر آنها بیمه خویش فرما رد کنند درصورتیکه مجموع حق بیمه لیست های شما و پیمانکاران جزء تان از حق بیمه مقطوع کمتر باشد مقداری از حق بیمه تان سوخت می گردد . ضمنا بیمه خویش فرما تقریبا هیچ نوع حمایتی بابت حوادث کاری و مقرری بیمه بیکاری ندارد و به نظر من کاری اشتباه و از نظر قانونی خلاف است هر چند تامین اجتماعی چون تعهداتش کمتر هم می شود اهمیتی به این موضوع نمی دهد !! ضمنا تعداد روزهای کم دلیلی بر عدم پرداخت حق بیمه نیست و باید متناسب با کارکرد حق بیمه پرداخت کنید . ماده 66 ناظر به تعیین مقصر حادثه در هنگام  پرداخت مستمری در اثر حادثه ناشی از کار است که در صورت از کارافتادگی کلی مطمئنا تامین اجتماعی بیمه خویش فرما را قبول نخواهد کرد و در صورت مقصر بودن کارفرما جریمه را می گیرد !  اگر هم از کارافتادگی جزئی و یا غرامت نقص عضو به کارگر تعلق بگیرد به خاطر پرداخت حق بیمه خویش فرما هیچ چیز به کارگر تعلق نمی گیرد !


3- می خواستم سوال کنم برای بازنشستگی دستمزد دو سال آخر یعنی سال های 28 و29 سابقه کار را مبنای حقوق باز نشستگی در تامین اجتماعی در نظر می گیرند یا 5 سال آخر را ؟ آیا دستمزد بیمه بیکاری نیز مورد استفاده می باشد یا دستمزدهای قبل از بیمه بیکاری مورد محاسبه قرار می گیرد ؟ همچنین اگر کارگری مایل باشد تا 35 سال حق بیمه بپردازد آیا بر اساس 35 روز حقوق ماهیانه دریافت می کند و مبنا حقوق بازنشستگی دستمزد واریزی سال های 33 و34 می باشد ؟ سوال دیگری هم داشتم ! من کمتر از بیست سال سابقه پرداخت حق بیمه دارم.آیا می توانم برای مشاغل سخت و زیان آور اقدام کنم یا باید صبر کنم به بیست سال سابقه برسم و بعد اقدام کنم؟ البته جواب هائی که الان می دهم براساس قانون فعلی تامین اجتماعی است و معلوم نیست این قانون در طول زمان چه تغییراتی داشته باشد ! براساس قانون فعلی دستمزد 2 سال آخر یعنی سال های 29 و 30 برای محاسبه میزان مستمری لحاظ می گردد .  دستمزد مقرری بیمه بیکاری نیز در محاسبه مستمری لحاظ می گردد و معمولا نیز تاثیر منفی بر میزان مستمری محاسبه شده دارد . اگر شخصی 35 سال حق بیمه پرداخت کند براساس 35 سال پرداخت حق بیمه ، مستمری اش محاسبه می گردد و البته ملاک سال های 34 و 35 است . به نظر من همین الان در مورد مشاغل سخت و زیان اور اقدام کنید بهتر است . چون در صورت تائید کمیته مشاغل سخت و زیان آور اداره کار آنگاه باید عنوان شغلی تان در لیست بیمه با شغل واقعی تان یکی باشد و البته 4 درصد اضافه حق بیمه بابت مشاغل سخت وزیان آور توسط کارفرما پرداخت گردد . همین الان این موارد را درست کنید بهتر است .


4- آیا کج یا جای بد جوش خوردن استخوان ساق پا می تواند نقص عضو محسوب شود؟ نه!  جراحت های دست و پا در صورتی نقص عضو محسوب می شوند که با گذشت زمان کارایی خود را از دست بدهند .


5- سلام وعرض ادب . حقیر به مدت چهارده سال سابقه بیمه نیروهای مسلح دارم ومدت پنج سال بیمه کارگران ساختمانی هستم . ماهیانه هفتاد وپنج هزارتومان حق بیمه پرداخت می کنم . اکنون می خواهم آن بیمه را به صندوق تامین اجتماعی انتقال دهم . هزینه انتقال چه میزان میشود اگه درتوانم باشد انتقال بدهم ؟ هزینه انتقال 18 درصد حق بیمه  از 30 درصد است و چون شما 7 درصد پرداخت می کنید ماهیانه حدود 200 هزار تومان می شود . حالا تعداد ماه هایی که در نیروهای مسلح حضور داشته اید در این مبلغ ضرب می گردد و از ذخیره صندوق نیروهای مسلح تان  کم می گردد . ضمنا امسال کلا انتقال حق بیمه لغو شده است تا شاید بعدا دستورالعمل جدیدی بیاید !


6- خدمت شما عرض شود که من از سال ۹۱ جایی مشغول به فروشندگی هستم .ایشان من را از سال ۹۴ بیمه کرده است و ۱۵ روز رد میکنه در صورتی که ما ۲۴ روز می آئیم سر کار . حالا بعد از عید میخواهم از این کار بیرون بیائم .  حقیقتا میخواهم پیگیر حق و حقوقم بشم هم برای سالهایی که آنجا بودم و بیمه نشدم و هم برای آن ۱۵ روز هم اینکه حقوق من رو برای بیمه ۸۰۰ هزار تومان رد می کند در صورتی که من حدود ۲ ملیون تومان حقوق می گیرم . آن 15 روزی را که بابت آن حق بیمه پرداخت می کند  از ترس اینکه جریمه اش نکنند این کار را انجام می دهد وگرنه همان 15 روز حق بیمه را هم رد نمی کرد . در ضمن ایشان در ماه کلی از ما امضا می گیرند برای پرداخت حقوق و بیمه که وقتی از ایشان می پرسیم این امضاها برای چیست می گویند برای این است که نتوانید شکایت کنید !  ماهم چون مجبورهستیم  امضا می کنیم چون می گوید اگر امضا نکنید پولی نمی دهم . می خواهم ببینم این امضا ها تاثیری تو روند شکایت ما دارد ؟  لطقا من رو راهنمایی کنید که باید چه کار کنم ؟ اگر بابت پرداخت حق بیمه امضائی داده اید کوچکترین اهمیتی ندارد و اگر بتوانید کارکردتان را در اداره کار ثابت کنید اداره کار رای به پرداخت حق بیمه مطابق با کارکردتان می دهد . اگر حقوق و مزایایی نگرفته اید و بابت آن با ذکر جزئیات دریافتی امضا داده اید کار سخت می شود و نمی توانید درخواست دریافت آن مبالغ را بکنید ولی در مورد بیمه موضوع فرق می کند و هیج تاثیری ندارد ! به نظر من هر مدرکی که دال بر کارکردتان در آنجا است جمع آوری نمائید و در زمانی که می خواهید شکایت کنید به همراه داشته باشد . از رسیدهایی که می دهید یا گواهی پرداخت حقوق به حسابتان کپی تهیه کنید . همچنین مدارک حضور و غیاب تان را جمع آوری نمائید و هر نوع مدرکی که نشان می دهد در آن محیط کار کرده اید . کارکردتان را ثابت کنید پرداخت حق بیمه به همراه جریمه اش برای ایشان قطعی است .

جدیدتر قدیمی تر