آیا بیمه تامین اجتماعی هزینه بیمارستان خصوصی را می دهد؟

 1- من در حین کار ضمن رعایت موارد ایمنی دچار آسیب دیدگی شدید و سقوط از ارتفاع پنج متری و شکستگی استخوان اسکافویید مچ دست چپ و شکستگی بینی با جابه جایی زیاد شدم که سه ماه طول درمان زمان برد و حدود یک میلیون یا بیشتر هزینه درمانی داشتم . بعد از عمل جراحی هر دو عضو از چند طرف کج مانده است ! با توجه به این که کارگاه بیمه دارد و اقدامات لازم برای دریافت خسارت انجام شده است الان شعبه مربوطه  مبلغ خسارت را 8 میلیون تومان اعلام کرده و گفته که به حسابت واریز می کنیم . به نظر خودم با تحقیقاتی که انجام دادم مبلغ خسارت بیشتر می شود ! خواستم ببینم باید چه اقداماتی انجام دهم ! و اگر ممکن است مقدار دیه شکستگی استخوان اسکافویید مچ دست چپ با سه ماه طول درمان  و شکستگی بینی با جابه جایی زیاد را برایم محاسبه کنید ! خیلی از لطفتون ممنونم ؟  اگر به میزان دیه اعتراض دارید باید بر روی نظریه پزشکی قانونی اعتراض بزنید در زمان معین ! اگر نظریه را ارائه می دادید بهتر می توانستم نظر دهم . طول درمان دیه ندارد و شکستن استخوان یک عضو در صورتی که به خوبی درمان شود 4/5 دیه آن عضو می باشد . استخوان اسکافوئید یکی از 11 استخوان مچ دست است که ارش برای آن حساب می شود و معمولا بین 2 تا 4 درصد دیه کامل ، ارش آن است . شکستگی بینی اگر به خوبی درمان شود و باعث فساد بینی شده باشد 10 درصد دیه دارد که معادل 21 میلیون تومان می شود و اگر باعث فساد نشده باشد 4 درصد دیه دارد که معادل 8 میلیون و 400 هزار تومان می شود. 


2- تصادف کردم ولی در بیمارستان خصوصی عمل کمر مهره کردم  14 میلیون هزینه اش شد . بیمارستان سه میلیون کم کرد الان من چه کار کنم ؟ میتوانم از بیمارستان شکایت کنم ؟ کروکی تصادف را به بیمارستان دادم ولی گفت شامل بیمه  نمیشود ؟  باید در ابتدا خودتان به بیمارستان مراجعه نمی کردید و می گذاشتید اورژانس شما را ببرد . به هر حال اکنون باید به هیات حل اختلاف مراجعه کنید و با پرداختن هزینه و گرفتن کروکی پول تان را از بیمارستان بازپس بگیرید . اگر کروکی پلیس داشته باشید باید قبول کند ! می توانید به دادگاه شکایت کنید !


3- ارش پارگی کپسول خلفی زانو چقدر است ؟ خونریزی داخلی اطراف بافت استخوانی زانو چقدر دیه دارد ؟ هر دو مورد دیه مقدر ندارند و ارش دارند و با معاینه دقیق در پزشکی قانونی و بررسی پرونده پزشکی مشخص می شود . حدس می زنم مورد اول را 4 درصد دیه کامل محاسبه کنند و مورد دوم را 1 تا 2 درصد دیه کامل !


4- آیا کسی که قبلا در تامین اجتماعی به مدت یک سال یا دو سال سابقه داشته است وجای دیگری کار می کرده است و بیمه نداشته در صورتیکه  دستش قطع شده باشد  می تواند به بیمه مراجعه کند نه به خاطر از کارافتادگی فقط برای دفترچه درمانی ؟ بابت درمان در صورتیکه مجددا بیمه شوید مشکلی نخواهید داشت ، فقط نمی توانید غرامت دستمزد نقص عضو یا از کارافتادگی بگیرید .


5- من بیمه اختیاری هستم .  می خواستم بیمه درمان تکمیلی هم داشته باشم .  چقدر هزینه نیاز دارد ؟  آیا اصلا می شود بیمه تکمیلی بشوم ؟ بهتر است از طریق شرکتی که در آنجا مشغول هستید این کار را انجام دهید چون به صرفه ترین گزینه است . بیمه های انفرادی و خانوادگی  دوره های انتظار طولانی و پرداخت کم دارند .


6- من 25 سال بیمه اجباری بودم و حدود 1 سال و 2 ماه  هم در حال پرداخت بیمه اختیاری هستم و مبلغی  که واریز می کنم حدود یک میلیون و سیصد هزار تومان است ، چون حقوقم حدود 5 میلیون تومان بود . سوالی  که دارم این است که الان که حدود یکسال و دو ماه بیمه اختیاری هستم آیا می توان درخواست 10 درصد افزایش حقوق داد ؟از طرفی می دانم که اول هر سال طبق قانون کار افزایش حقوق خواهیم داشت. آیا می شود 10 درصد مازاد بر افزایش سالانه درخواست داد ؟ نه  نمی شود . چون در محاسبه مستمری باعث افزایش مستمری می شود و در سال های آخر است سازمان اجازه نمی دهد و فقط براساس میزان افزایش حداقل حقوق سالیانه می توانید مبلغ حق بیمه تان را افزایش دهید .


7- بنده مالک ملک صنعتی هستم که ۴ سال پیش مستاجری حق بیمه پرداخت نکرده و الان نمیتوانیم پیدایش کنیم . هیچ  دسترسی بهش نیست . و جرایم متوجه بنده شده هست . بنده روحم از این موضوع خبر نداشته تا اینکه نامه اجرائیات جهت مراجعه به شعبه به دستم رسید . البته در زمان تخلیه ایشان بدهی  کوچکی داشت که تقسیط کرده بود و ظاهرا همان را نپرداخته است و با جرایم این چند مدت افزایش چشمگیری پیدا نموده است . تقاضا دارم راهنمایی بفرمایید چون من حقیقتا در شرایط پرداخت این بدهی نیستم با سپاس ؟ درهنگام بازپس گیری ملک از مستاجر باید مفاصا حساب بیمه را از وی دریافت می نمودید و بنابراین هم ایشان و هم شما مسئول هستید . اگر ایشان پیدا نشود سازمان تامین اجتماعی سراغ شما خواهد آمد و این کار طبق قانون تامین اجتماعی کاملا درست است . تنها راه  ، اگر صاحب ملک در ارتباط با مفاصا حساب به موقع اقدام نکند باید حق بیمه را طبق قانون پرداخت کنند. طبق قانون اگر صاحب ملک در ارتباط با مفاصا حساب به موقع اقدام نکند باید حق بیمه را طبق قانون پرداخت کنند.

جدیدتر قدیمی تر