انتخاب بهترین بیمه عمر

 1- مدتهاست در مورد بیمه عمر صحبتی نکرده ایم . شاید یکی از دلایل آن این باشد که بیمه تامین اجتماعی و مسائل و مشکلات کارگری اولویت بیشتری نسبت به این موضوع پیدا کرده اند . با این حال بنا نداریم وضعیت سایت را به صورت یک طرفه و یکسویه و با مضامین تکراری کنیم و تلاش می کنیم تنوع کار را حفظ کنیم . احتمالا مطالبی نیز در مورد بیمه زلزله و دیگر بیمه هایی که امروزه در مورد آن زیاد صحبت می شود خواهیم آورد . رسالت ما اطلاع رسانی با بهترین شیوه ممکن است و با زبانی خودمانی تا هر کس احساس کند که می تواند مطالب مورد نیاز خود را به راحتی در این سایت به دست آورد . امیدوارم مشکلات مربوط به اینترنت و شبکه های اجتماعی هم به زودی و به یاری خداوند متعال حل گردد تا بهتر بتوان ارتباطی شایسته با تمامی بازدید کنندگان گرامی فراهم آورد.


2- برای اینکه بهترین سود را از بیمه عمر خود بدست آورید باید بهترین انتخاب را انجام دهید . چیزی که بنده به عینه دیده ام این است که تفاوت بین بیمه های عمر شرکت های مختلف چندان زیاد نیست و شاید مهمترین عامل برای خرید بیمه عمر از یک شرکت بیمه ای اعتبار خود آن شرکت باشد . اعتبار یعنی اینکه بتوانیم در طولانی مدت به آن اعتماد کنیم که بتواند به تعهدات خود در قبال مشتریان یا همان بیمه گزاران عمل کند. یعنی اینکه دیگر بیمه ای مانند بیمه توسعه را شاهد نباشیم . البته با پشتیبانی بیمه مرکزی عملا مشکل خاصی نیست ولی با این حال مشکلات زیادی برای بیمه گزاران ایجاد می گردد تا تعهدات در قبال آنها انجام گردد . بعد از اینکه شرکت بیمه مورد نظر را انتخاب کردیم بهتر است سعی کنیم شرایط بیمه نامه را به بهترین نحو تنظیم کنیم . شاید این مرحله مهمتر از انتخاب شرکت بیمه باشد چون با اشتباه در نظر گرفتن شرایط نهایتا نمی توان به چیزی که انتظار داریم برسیم . مثلا بارها پیش آمده است که انتظار مبلغ بالایی در پایان عمر داشته اند ولی با انتخاب اشتباه در زمینه سال های بیمه پردازی یا مبلغ بیمه پردازی به این خواسته رسیده نشده است . در بندهای بعد سعی می کنیم شرایط مناسبی که در این زمینه باید در نظر گرفته شود را به خوبی تشریح کنیم . 


3- وقتی بخواهید خود را بیمه عمر کنید یکسری سوالات مشترک معمولا در تمامی شرکت های مختلف از شما پرسیده می شود . با توجه به هدفی که از خرید بیمه عمر دارید باید به این سوالات پاسخ گوئید تا بهترین نتیجه ممکن را بگیرید. مهمترین سوالی که باید از خود بپرسید این است که میزان سرمایه ای که می خواهید برای این کار اختصاص دهید چقدر است ؟ سرمایه یعنی اینکه ماهی چقدر می توانید در نظر بگیرید . مبلغی که هر ماه و هر سال و در طول سالها بتوانید از پس پرداخت آن برآئید و البته  تا حد ممکن مبلغ مناسبی باشد و دیگر بیش از حد ناچیز نباشد. پیشنهاد خود من 1/10 حقوق ماهیانه تان است . این مبلغ در طول زمان و بعد از گذشت حداقل 20 سال و بدون اینکه سودی دریافت کنید به مبلغی می رسد که به راحتی می توانید در زمان بازنشستگی کسب و کار جدیدی برای خود شروع کنید و یا اینکه به عنوان سپرده ای برای گذران زندگی برای خود در نظر بگیرید . شاید از خود بپرسید که چرا اصلا پولم را در بانک نگذارم تا هر زمان خواستم بگیرم ! تفاوتی که در اینجا است این است که در صورت فوت یا ایجاد حادثه برای شما ، به خوبی توسط بیمه پوشش داده می شوید و با دریافت مبلغی بالا که همان سرمایه عمر بیمه نامه تان است کمک شایان توجهی به شما می شود در حالیکه در پس انداز در بانک همان مبلغ خودتان با سود معمولش به شما می رسد. توصیه می کنم این 1/10 را جدی بگیرید  و اصلا از 1/20 حقوق تان کمتر نگذارید چون فایده چندانی برای شما نخواهد داشت ؟!


4- یکی دیگر از مواردی که باید به خوبی در مورد آن تصمیم بگیرید میزان پوشش های بیمه نامه است . پوشش هایی که بابت ازکارافتادگی ، حادثه ، فوت ، بیماری های صعب العلاج و دیگر موارد شما را مورد حمایت قرار می دهد . توجه داشته باشید که اگر در این زمینه خبره نیستید یا با کسی قبل از آن مشورت نکرده اید به پوشش های پیش فرض بسنده کنید . معمولا در بیمه نامه ها با توجه به جمیع جهات سعی شده است بهینه ترین گزینه ها انتخاب گردد و معمولا همین موارد مجموعا بهترین حالت را تشکیل می دهند . با این حال اگر احساس می کیند با توجه به مشکلاتی که احساس می کنید دارید و یا اینکه اصلا بعضی از خطرها را برای خودتان جدی تر می دانید می توانید با پرداخت مبلغی بیشتر در هر ماه  میزان دریافتی در قبال آن پوشش را افزایش دهید . به عنوان مثال اگر احساس می کنید در اثر حوادث ناشی از کار ممکن است خطرات بیشتری شما را تهدید کند ! خطراتی مثل از کارافتادگی یا نقص عضو می توانید این مورد را از نظر پوششی قوی تر کنید . حتی اگر احساس می کنید که خطر مرگ برایتان بیشتر است هم می توانید پوشش فوت بیمه نامه که همان سرمایه اصلی بیمه نامه است را بالاتر ببرید . البته معمولا بیمه نامه ها شرایط ابتدائی را از نظر سن ، جنسیت و وضعیت سلامتی بررسی می کنند تا بتوانند به بهترین نحو ممکن میزان ریسک شان را تخمین بزنند.


5- پوشش های دیگری هم هست که معمولا توسط بیمه ها به خوبی پوشش داده می شود . البته احتمال روی دادنشان کم است اما اگر اتفاق بیفتد تاثیرات  بد و زیادی می گذارد . نکته جالب در اینجاست که هر بار این اتفاق ها بیفتد معمولا شرکت های بیمه سعی کنند به بهترین نحو از آن استفاده کنند و تا می توانند بیمه مورد نظر یا پوشش بیمه ای مورد نظر در بیمه نامه عمر یا هر نوع بیمه حوادث دیگر را به خوبی برجسته کنند . مثلا وقتی پلاسکو آتش گرفت تا مدتها بیمه آتش سوزی منزل و محل کار خوب به فروش می رفت زیرا جو این موضوع داغ بود و در انواع بیمه نامه های اصلی آتش سوزی یا فرعی در این مورد تبلیغ می شد . زلزله های اخیر نیز یکی دیگر از عواملی است که فروش بیمه نامه زلزله یا بیمه نامه حوادث و یا آپشن حوادث و زلزله در بیمه نامه های عمر را به شدت بالا برده است . شاید این روش ، روش درستی نباشد ولی چاره ای هم نیست و شرکت های بیمه باید سعی کنند برای ارائه محصولاتشان مشتری های مناسب پیدا کنند . به هر حال در بیمه نامه های عمر شما می توانید پوشش هایی مانند حوادث ، هزینه های پزشکی بیماری های خاص یا صعب العلاج ، پوشش های اتش سوزی ، شورش های خیابانی !!! ، اعتصابات ، جنگ ، سقوط هواپیما !! را نیز در نظر بگیرید و طبیعی است که باید هزینه بیشتری بابت بیمه نامه به صورت ماهیانه پرداخت کنید.


6- شرکت های بیمه مختلف پوشش های بیمه ای مختلفی ارائه می دهند . بعضی پوشش ها مخصوص یک شرکت است و شرکت های دیگر به هیچ وجه آن را ارائه نمی دهد . بنابراین قبل از خرید بیمه نامه باید ببینید این پوشش ها توسط کدام بیمه نامه های عمر پشتیبانی می گردد . بیمه نامه های عمری که در بعضی مواقع با بیمه حوادث نیز ترکیب می شود و بیمه عمر و حوادث نامیده می شود ! یا در بعضی مواقع بیمه عمر و زندگی نامیده می شوند یا بیمه عمر و سرمایه گزاری نامیده می شوند و ... اما توجه داشته باشید مهمترین نکته در خرید بیمه عمر پاسخگویی طولانی مدت آن است و سرمایه ای که در پایان دوره یا در اثر حادثه ای مانند فوت و یا ازکارافتادگی به فرد تعلق می گیرد . بقیه موارد فرع قضیه می باشد و نباید اهمیت بالایی برای آنها قائل بود .


7- مشخصات پزشکی و میزان سلامت شما نیز فاکتور مهمی است که بیشتر از طرف شرکت های بیمه مورد بررسی قرار گرفته و لحاظ می گردد . اگر شرایط جسمی استاندارد نداشته باشید شرکت های بیمه ای مختلف با شما قرارداد بیمه عمر منعقد نخواهد کرد. سعی نکنید با پنهان کاری به هر طریقی قرارداد ببندید چون قطعا اگر در مواقع ازکارافتادگی نیاز به پرداخت سرمایه عمر باشد ، شرکت بیمه این موضوع را می فهمد و تعهدات خاصی در این زمینه به شما ارائه نمی دهد . سخت گیری شرکت های بیمه تجاری در این مورد از سازمان های بیمه گر اجتماعی مانند سازمان تامین اجتماعی در این زمینه بسیار سختگیرانه تر است و معمولا به شدت و دقت این موارد بررسی می شود . در این گونه مواقع شرایط قدی و وزنی بررسی شده و از شما خواسته می شود که اگر بیماری خاصی در قسمتی از بدن دارید با شفافیت کامل آن را بیان کنید . داشتن بیماری خاص به معنای عدم امکان بیمه عمر شدن نیست بلکه به معنای این است که یکسری پوشش ها ارائه نمی گردد . فقط همین !

جدیدتر قدیمی تر