دریافت هزینه سمعک از تامین اجتماعی

 1- همه می دانیم که سازمان تامین اجتماعی سعی خود را کرده است که تا حد امکان هزینه های درمانی بیمه شدگان را پوشش دهد . یکی از هزینه هایی که همواره ممکن است برای بیمه شدگان دردسر ساز شود هزینه های اروتز و پروتز است . هزینه هایی مانند سمعک ، عصا ، عینک ، واکر و ... که عمدتا به مدت طولانی مورد استفاده قرار می گیرند و بعضا تفاوت قیمت مدل های ایرانی با خارجی آن بسیار زیاد است . این روزها سازمان سعی کرده است که پوشش هزینه ای این وسایل را تا حد ممکن بالا ببرد تا بیمه شدگان بتوانند اجناس با کیفیت تری خریداری کنند .

2- تعرفه سمعک در یک اقدام درست بیش از 6.5 برابر شده است . یعنی در حالیکه قبلا تعرفه سمعک 200 هزار تومان بود این مقدار تا یک میلیون و دویست و 60 هزار تومان افزایش پیدا کرده است . اما اگر قیمت سمعک خریداری شده از این مقدار کمتر بود همان مقدار فاکتور پراخت می گردد.

3- برای اینکه هزینه  سمعک و یا دیگر وسایل کمکی که به زودی مبلغ شان اضافه می گردد توسط تامین اجتماعی قابل پرداخت باشد نیازبه تائید شورای پزشکی سازمان است . قبلا چون مبالغ پایین بود نیاز به تائید وجود نداشت ولی الان وجود دارد و بیمه شده از طرف شعبه به شورای پزشکی مستقر در مراکز درمانی  تامین اجتماعی ارجاع می گردد تا پس از تائید شورای پزشکی نسبت به پرداخت هزینه فوق اقدام گردد .

5- متاسفانه بیمه شدگان حرف و مشاغل آزاد ، بیمه شدگان شاغل در کارگاههای مشمول پورسانتاژ واگذاری درمان یا تعهدات کوتاه مدت و مستمری بگیرانی که حق بیمه درمان آنان به صورت سرانه ای کسر می گردد و افراد تحت تکفل آنها نمی توانند از این مزایا استفاده کنند . امیدوارم این مساله یک روز نیز برای این افراد حل گردد.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

آدرس سایت پذیرش و نوبت دهی اینترنتی دی کلینیک ابوریحان

بیماری هایی که شامل ازکارافتادگی می شود؟

حقوق بازنشستگی بیمه روستاییان و عشایر چقدر است ؟

پرداخت هزینه عینک توسط تامین اجتماعی

پایه حقوق وزارت کار برای دیپلم و لیسانس و فوق لیسانس و دکترا در سال 1401 چقدر است ؟

پیگیری کد رهگیری مشاغل سخت و زیان آور با استفاده از شماره ملی

پیگیری اینترنتی ازکارافتادگی در کمیسیون پزشکی تامین اجتماعی

حقوق ازکارافتادگی 1400

مراحل دریافت هزینه عینک از تامین اجتماعی

مبلغ کمک هزینه عینک در سال 1401

موضوعات

نمایش بیشتر